Gå til innhold

Avslutte i psykiatrien?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
43 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg leste i gamle epikriser i går, det er det samme som går igjen...år etter år. Disse åndelige greiene, ustabilitet, angst og depresjon. Håper jeg en gang slår meg til ro, og slipper alt sammen. Kjenner jeg er sliten av dette. 

Les svaret mitt en gang til, jeg kunne svart det samme her.

Endret av Xtra
Skrevet
3 minutter siden, Xtra skrev:

Les svaret mitt en gang til, jeg kunne svart det samme her.

Ok :) 

Skrevet
Den 9.8.2016 at 17.36, stjernestøv skrev:

Nå har jeg vært av og på i voksen psykiatrien fra jeg var atten år, er det på tide å avslutte kontakten da eller skal jeg ha kontakt der resten av livet? Vet ikke om det kommer noe ut av det, og er det vanlig å stadig vende tilbake?

Å bli tilbudt en oppfølging/behandling i psykiatrien skjer vel kun dersom fagpersoner mener du trenger det? Du kan stille deg selv spørsmålet om hvor du ville vært i dag uten hjelpen du har mottatt og hvor du kommer til å ende uten hjelpen du har nå. Hva enn du gjør, gjør det i samråd med behandlere. 

Skrevet
1 minutt siden, Poet skrev:

Å bli tilbudt en oppfølging/behandling i psykiatrien skjer vel kun dersom fagpersoner mener du trenger det? Du kan stille deg selv spørsmålet om hvor du ville vært i dag uten hjelpen du har mottatt og hvor du kommer til å ende uten hjelpen du har nå. Hva enn du gjør, gjør det i samråd med behandlere. 

De har gitt meg medisiner, gang på gang. Kanskje sykepleieren vil bli kvitt meg, føler det. 

Skrevet
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kanskje sykepleieren vil bli kvitt meg, føler det. 

For ham er du én av flere / mange "brukere" - en del av jobben hans.  Hvorfor skulle han ønske å "bli kvitt" akkurat deg? Ikke bruk følelser som vurderingsgrunnlag på sånt. 

Skrevet
19 minutter siden, stjernestøv skrev:

De har gitt meg medisiner, gang på gang. Kanskje sykepleieren vil bli kvitt meg, føler det. 

At du tenker slik, beviser at du har fortsatt behov for en eller annen form for hjelp. 

Skrevet
33 minutter siden, laban skrev:

For ham er du én av flere / mange "brukere" - en del av jobben hans.  Hvorfor skulle han ønske å "bli kvitt" akkurat deg? Ikke bruk følelser som vurderingsgrunnlag på sånt. 

Fordi jeg vet for mye, jeg vet at det er noen over dem og. Det nektet jo han på første gang, helt til jeg sa andre gang "Det er noen over dere, det er alltid noen over." "Ja det er det" sa han da. 

Skrevet
24 minutter siden, Poet skrev:

At du tenker slik, beviser at du har fortsatt behov for en eller annen form for hjelp. 

Kanskje jeg blir paranoid av å få hjelp?

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fordi jeg vet for mye, jeg vet at det er noen over dem og. Det nektet jo han på første gang, helt til jeg sa andre gang "Det er noen over dere, det er alltid noen over." "Ja det er det" sa han da. 

Beklager, det der skjønte jeg lite av.  Hvis du mener yrkesmessig hierarki, er det selvfølgelig noen som bestemmer over både ham og sjefen hans igjen.  Det er ingen hemmelighet, så jeg tviler på at det kan kalles å vite for mye. 

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Beklager, det der skjønte jeg lite av.  Hvis du mener yrkesmessig hierarki, er det selvfølgelig noen som bestemmer over både ham og sjefen hans igjen.  Det er ingen hemmelighet, så jeg tviler på at det kan kalles å vite for mye. 

Men tenker på hvem som er øverst jeg, det vet ikke han en gang. Men sa det til han, han sa det eneste han kunne gjøre for å motbevise det var å møte opp. For han prøvde ikke å bli kvitt meg, men det er bare noe han sier.

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Men tenker på hvem som er øverst jeg, det vet ikke han en gang. Men sa det til han, han sa det eneste han kunne gjøre for å motbevise det var å møte opp. For han prøvde ikke å bli kvitt meg, men det er bare noe han sier.

Hvem er "øverst" da?

Anonymkode: ce905...a94

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er "øverst" da?

Illuminati. Men nå er jeg ute og kjører, vet jo at ikke dere tror på det. Skal gi meg nå :) 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

For han prøvde ikke å bli kvitt meg, men det er bare noe han sier.

Hvis du uansett forvalter en sannhet som overstyrer det han sier, er det jo nytteløst å argumentere.

Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Hvis du uansett forvalter en sannhet som overstyrer det han sier, er det jo nytteløst å argumentere.

Ja det er vel det. Men han lar nå meg tro hva jeg vil så samme kan det være...

Skrevet

Jeg tenker at enten må man få skikkelig målrettet behandling med en tidsramme og en klar framdriftsplan med delmål, hvis ikke kan man like gjerne gi F.

Jeg synes følgende er dårlig grunn til å gå i terapi:

1. Av gammel vane.

2. For å ha noen å snakke med. 

Dessverre tror jeg nettopp de to gjelder mange. Da er det etter mitt syn bedre å la fastlegen håndtere medisiner, evt ta en prat med han hvert kvartal i tillegg, og heller snakke med venner/dagsenter/osv. 

Og denne såkalte sykepleieren din virker det som gjør deg dårligere.

Skrevet
12 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tenker at enten må man få skikkelig målrettet behandling med en tidsramme og en klar framdriftsplan med delmål, hvis ikke kan man like gjerne gi F.

Jeg synes følgende er dårlig grunn til å gå i terapi:

1. Av gammel vane.

2. For å ha noen å snakke med. 

Dessverre tror jeg nettopp de to gjelder mange. Da er det etter mitt syn bedre å la fastlegen håndtere medisiner, evt ta en prat med han hvert kvartal i tillegg, og heller snakke med venner/dagsenter/osv. 

Og denne såkalte sykepleieren din virker det som gjør deg dårligere.

For meg har psykiatrien vært en trygghet, de passer på så jeg ikke helt mister grepet. Men med denne sykepleieren får jeg lov å miste grepet, men jeg tok kontroll før det var for sent. Så godt kjenner jeg meg selv etter alle disse årene, var redd for å miste grepet så jeg økte som psykiateren anbefalte. Det er vel en fordel med å bli eldre, man kjenner seg selv bedre. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

For meg har psykiatrien vært en trygghet, de passer på så jeg ikke helt mister grepet. Men med denne sykepleieren får jeg lov å miste grepet, men jeg tok kontroll før det var for sent. 

Du bør nok si opp han.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du bør nok si opp han.

Ja det er det. Jeg klarer meg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...