Gå til innhold

Redd noen kommer for å ta meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 6 måneder gravid nå. Før graviditeten slet jeg med angst for at noen kommer og utøver vold mot meg eller min familie. Med graviditeten ble det ekstra tungt å forholde meg til disse tankene. Jeg vet jo at det er bare tanker og at ingen (mest sannsynlig) vil komme og være voldelig mot meg eller min familie, men jeg er likevel i beredskap. Har installert alarm i hus og kjøpt pepperspray. Tidligere hadde jeg en øks stående i gangen. Hvordan kan jeg endre tankegangen her? Jeg var vitne at en mann ble nesten slått i hjel i sitt eget hjem. Og hver gang jeg leser slikt i avisen stikker det i hjertet og jeg begynner å tenke på hvordan dette kunne ha skjedd, hvorfor osv. Jeg trenger hjelp. Men jeg vil høre deres svar til dette her. Er det håp for meg? Samboeren min begynner å bli sliten av dette her. Jeg kan plutselig begynne å gråte helt uten grunn fordi jeg er redd og er lei disse tankene...

Anonymkode: ea530...146

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du trenger psykologisk hjelp. Be fastlegen henvise deg.

Skrevet

Var det ikke du som var redd for å gå videre med livet ditt fordi du var redd for eksen din? Og hadde fått alarm i huset og pepperspray?

Nå har du samboer og er 6 mnd gravid?

Det er noe som skurrer her..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...