Gå til innhold

Psykiske og fysiske smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har flere ganger blitt tatt opp her hva som er verst av psykiske eller fysiske smerter. 

Jeg har nå fått min porsjon av begge deler. Både psykiske og fysiske smerter kan variere i intensitet, så jeg vil ikke uttale meg om hva som er verst. Men ved fysiske smerter får jeg dobbelt opp. Jeg blir i tillegg deprimert. Orker ikke leve hvis jeg skal ha det slik. Synker mer og mer psykisk sammen. Nå har jeg bare lyst til å gi opp alt.

Anonymkode: 7ef71...2dd

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har flere ganger blitt tatt opp her hva som er verst av psykiske eller fysiske smerter. 

Jeg har nå fått min porsjon av begge deler. Både psykiske og fysiske smerter kan variere i intensitet, så jeg vil ikke uttale meg om hva som er verst. Men ved fysiske smerter får jeg dobbelt opp. Jeg blir i tillegg deprimert. Orker ikke leve hvis jeg skal ha det slik. Synker mer og mer psykisk sammen. Nå har jeg bare lyst til å gi opp alt.

Vet hvordan det er. Jeg er imidlertid med i et behandlingsopplegg der jeg er med i en gruppe for kroniske smerter. Jeg har trent 3 dager i uka i 3 mnd nå, og det har forebyggende og smertestillende effekt på både fysiske og psykiske smerter hos meg. Så sent som idag hadde trening  effekt på sterke psykiske smerter hos meg. Jeg holdt på å avstå pga det indre idag, men jeg tvang meg selv og dro, og det angrer jeg ikke på, har det bedre nå. På sikt håper jeg å komme meg tilbake i full stilling, da det var målet mitt med denne behandlingen. At det har effekt på også psyken er for meg en bonus. 

Kanskje noe sånt hadde vært noe for deg? 

Anonymkode: 6fcfc...c8b

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg har fysiske psykiske smerter. På meg har trening hjulpet noe men kun kortvarig. Hos meg gjør trening meg i stand til å tåle mere den gale veien. Jeg klarer å stå I jobb lengre men blir dårligere og faller lengre ned for hver gang jeg kjenner den psykiske smerten slå inn. 

Skrevet
1 time siden, Annkarin skrev:

Litium fjerner psykisk smerte hos meg 

Lithium fjerner ikke psykisk smerte  som skyldes fysisk smerte. Sterke smertestillende kan dempe litt.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet hvordan det er. Jeg er imidlertid med i et behandlingsopplegg der jeg er med i en gruppe for kroniske smerter. Jeg har trent 3 dager i uka i 3 mnd nå, og det har forebyggende og smertestillende effekt på både fysiske og psykiske smerter hos meg. Så sent som idag hadde trening  effekt på sterke psykiske smerter hos meg. Jeg holdt på å avstå pga det indre idag, men jeg tvang meg selv og dro, og det angrer jeg ikke på, har det bedre nå. På sikt håper jeg å komme meg tilbake i full stilling, da det var målet mitt med denne behandlingen. At det har effekt på også psyken er for meg en bonus. 

Kanskje noe sånt hadde vært noe for deg? 

Anonymkode: 6fcfc...c8b

Jeg håper smertene snart vil avta selv om det nå nærmer seg et halvt år siden det startet, og har bare blitt verre. De mener de har funnet grunnen til smertene, og at jeg skal bli bra, men nå kommer smertene også helt andre steder. Merkelig eller tilfeldig.

Jeg kjenner ikke til at det finnes noe behandlingsopplegg for smerter her.

Gjest Kanuttius
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper smertene snart vil avta selv om det nå nærmer seg et halvt år siden det startet, og har bare blitt verre. De mener de har funnet grunnen til smertene, og at jeg skal bli bra, men nå kommer smertene også helt andre steder. Merkelig eller tilfeldig.

Jeg kjenner ikke til at det finnes noe behandlingsopplegg for smerter her.

Jeg har det litt på samme måten. Så fort jeg har "knekt" en smerte årsak så dukker de opp en ny smerte. Er det ikke hælen så er det magen så er det venstre hånd osv. Vet ikke helt hvorfor det er slik hos meg annet enn at fastlegen har satt generalisert angst og fibromyalgi på papirene. Den siste tiden heller mot at angsten er den største synderen her. 

Skrevet
8 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg har det litt på samme måten. Så fort jeg har "knekt" en smerte årsak så dukker de opp en ny smerte. Er det ikke hælen så er det magen så er det venstre hånd osv. Vet ikke helt hvorfor det er slik hos meg annet enn at fastlegen har satt generalisert angst og fibromyalgi på papirene. Den siste tiden heller mot at angsten er den største synderen her. 

Jeg har tatt flere forskjellige smertestillende nå, så det har roet seg ned en stund. 

Jeg har hatt en prolaps, og nå har smertene begynt å spre seg ut i hele kroppen. Jeg gruer meg til smertestillende går ut av kroppen igjen. Jeg kan ikke ta for mye heller, og når jeg ikke klarer mer vil det ta tid før effekt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...