Gå til innhold

Dokumentar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk en dokumentar som setter antidepressiva i et dårlig lys og påstår depresjoner og psykoser ikke skyldes en kjemisk ubalanse i hjernen

hvor ellers skal den finnes? I tåa mi????!

Gjest Kanuttius
Skrevet

Det skyldes I noen tilfeller en kjemisk ubalanse men det gjelder langt fra alle som er syke. 

Skrevet

Kan det være noe åndelig som påvirker hjernen?

Anonymkode: 6f853...dd8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være åndelige vrangforestillinger.

Anonymkode: d7184...5f3

Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Det kan være åndelige vrangforestillinger.

Det finnes ikke noe annet enn den materielle verden. Jeg har sagt dette før, men det når tydeligvis ikke inn.

Skrevet

Den dokumentaren var skremmende! Både ytterste konsekvens av bivirkninger og hvordan industrien arbeider... Særlig det siste ble jeg virkelig sjokkert av. Personer uten helsfaglig bakgrunn smører leger for å skrive ut medisiner som ikke er ment for barn til barn. Fyttirakkern så utrolig kyniske de er; det er utrolig at det går an å holde på slik i våre opplyste dager!

Mye av det negative snakket om antidepressiva i massemediene har provosert meg fordi det ikke holder vann og er totalt unyansert. Men etter å ha sett denne filmen begynte jeg nærmest å stille spørmsål ved om jeg bør fortsette å bruke slike medisiner selv... Men jeg har jo aldri hatt sånne bivirkninger. Jeg blir derimot ganske psyk hvis jeg ikke tar mine medisiner, som inkluderer antidepressiva. 

Skrevet
1 minutt siden, FjellOgDalar skrev:

Den dokumentaren var skremmende! Både ytterste konsekvens av bivirkninger og hvordan industrien arbeider... Særlig det siste ble jeg virkelig sjokkert av. Personer uten helsfaglig bakgrunn smører leger for å skrive ut medisiner som ikke er ment for barn til barn. Fyttirakkern så utrolig kyniske de er; det er utrolig at det går an å holde på slik i våre opplyste dager!

Mye av det negative snakket om antidepressiva i massemediene har provosert meg fordi det ikke holder vann og er totalt unyansert. Men etter å ha sett denne filmen begynte jeg nærmest å stille spørmsål ved om jeg bør fortsette å bruke slike medisiner selv... Men jeg har jo aldri hatt sånne bivirkninger. Jeg blir derimot ganske psyk hvis jeg ikke tar mine medisiner, som inkluderer antidepressiva. 

Hva heter filmen?

Skrevet

NRK Dokusommer: "Skuggesida av antidepressiva" ("The dark side of a pill)..Dansk dokumentar fra 2014

Skrevet
8 minutter siden, diamant29 skrev:

NRK Dokusommer: "Skuggesida av antidepressiva" ("The dark side of a pill)..Dansk dokumentar fra 2014

Takk, skal se den.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det må i tilfelle bare være i startfasen

Skrevet
2 minutter siden, FGT skrev:

Det må i tilfelle bare være i startfasen

Hva mener du?

Skrevet

Jeg tenkte bare at min depresjon kom som lyn fra klar himmel, som et angrep på sinnet. Slik opplevde jeg det den gang da jeg aldri hadde opplevd en slik depresjon før.  Senere forsto jeg når tilstanden bare vedvarte at min hjerne var i kjemisk ubalanse.

Gjest Kanuttius
Skrevet
2 timer siden, diamant29 skrev:

Takk, den må jeg se 😊

Skrevet
4 minutter siden, BamseLiten skrev:

Takk, den må jeg se 😊

Lurer på om NHD har/skal se den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...