ISW Skrevet 11. august 2016 Forfatter Skrevet 11. august 2016 AnonymBruker skrev (På 11.8.2016 den 18.01): Ok, bare være snurt du. Anonymkode: dbf80...7c9 Ekspander Er ikke snurt, men synes det er trist at du har et så lite givende liv at du bare sitter og plager folk på dol.. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 issomethingwrong skrev (På 11.8.2016 den 18.31): Er ikke snurt, men synes det er trist at du har et så lite givende liv at du bare sitter og plager folk på dol.. Ekspander Ja, det er det det innebærer å være psyk. Anonymkode: dbf80...7c9 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 issomethingwrong skrev (På 11.8.2016 den 8.58): Har stusset litt over dette, jeg har sikkert gjort det selv før, men sluttet med det. Synes det er så mange velmente råd i tråder om kontakt med Gud, Illuminati, aliens, spøkelser, overvåking, "hat pga trygd", og hva det nå måtte være. Men det er jo komplett bortkastet tid. Selv ikke verdens dyktigste psykiater har vel noen gang greid å snakke noen ut av en vrangforestilling med faktabasert argumentasjon, så jeg tviler veldig sterkt på at vi greier det heller. Det må jo være bortkastet tid, og bidrar vel egentlig bare til å plage de det gjelder. Det burde være lett å kjenne igjen en vrangforestilling, og da er det ikke noe vits å diskutere det, synes nå jeg. Ekspander Ja, du gjorde det tidligere, så du kan stille deg selv spørsmålet : - Hvorfor gjorde jeg det ? Fordi du hadde et håp om å kunne hjelpe sikkert ? For noen tar det lenger tid og innse at det ikke vil hjelpe. Du har forstått det. Jeg håper at jeg har forstått, men tiden vil vise om jeg greier å la være 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 Nicklusheletida skrev (På 11.8.2016 den 21.42): Ja, du gjorde det tidligere, så du kan stille deg selv spørsmålet : - Hvorfor gjorde jeg det ? Fordi du hadde et håp om å kunne hjelpe sikkert ? For noen tar det lenger tid og innse at det ikke vil hjelpe. Du har forstått det. Jeg håper at jeg har forstått, men tiden vil vise om jeg greier å la være Ekspander Det sier bare mye om deg hvor snill du er Anonymkode: eedbc...e79 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 11. august 2016 Skrevet 11. august 2016 AnonymBruker skrev (På 11.8.2016 den 21.46): Det sier bare mye om deg hvor snill du er Anonymkode: eedbc...e79 Ekspander Å, tusen takk Det var snilt sagt av deg 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. august 2016 Skrevet 12. august 2016 issomethingwrong skrev (På 11.8.2016 den 8.58): Synes det er så mange velmente råd i tråder om kontakt med Gud, Illuminati, aliens, spøkelser, overvåking, "hat pga trygd", og hva det nå måtte være. Men det er jo komplett bortkastet tid. Selv ikke verdens dyktigste psykiater har vel noen gang greid å snakke noen ut av en vrangforestilling med faktabasert argumentasjon, så jeg tviler veldig sterkt på at vi greier det heller. Det må jo være bortkastet tid, og bidrar vel egentlig bare til å plage de det gjelder. Det burde være lett å kjenne igjen en vrangforestilling, og da er det ikke noe vits å diskutere det, synes nå jeg. Ekspander Fordi en god del personer ligger i grenselandet mot psykose, prøver jeg et par ganger med argumentasjon fo rå se om jeg kan nå inn til den friske delen av dem. Motivasjonen min ligger i at jeg da kan få dem til å fortsette nødvendig behandling. Etter noen få forsøk vil en se om det har noen hensikt eller ikke. Når jeg merker at det er nytteløst, slutter jeg å argumentere/svare. Jeg vil oppfordre andre til å følge mitt eksempel. Det finnes brukere her inne som er helt resistente mot fornuft og rasjonalitet. Stadige svar trigger bare nye innlegg med vrangforestillinger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.