Gå til innhold

Medisiner og tenner.

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, BamseLiten skrev:

Jeg drikker MYE cola og tar flere ulike medisiner fast. Jeg får rett over 40% reduksjon hos tannlegen pga munntørrhet. Medisiner gir ikke rett til prisreduksjon men munntørrhet gir rettigheter dersom spyttesten gir utslag. Tannlegen noterer hvilke medisiner pasienten bruker men det er fordi helfo følger med på hva som ødelegger tannhelsa vår. Sånn til statistikk og til forskning tenker jeg.

Det er forskjell på folk.

Anonymkode: 4a78a...ed4

Fortsetter under...

2 minutter siden, BamseLiten skrev:

Den skjønte jeg ikke, forskjell på folk?

Noen får masse "ekstra", andre må betale alt selv, til tross for at tennene er helt ødelagt av skoletannlegens overivrige borring og legging av digre amalganfyllinger som totalt har ødelagt jekslene (fikk sikkert provisjon basert på antall hull).

Gjest Kanuttius
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen får masse "ekstra", andre må betale alt selv, til tross for at tennene er helt ødelagt av skoletannlegens overivrige borring og legging av digre amalganfyllinger som totalt har ødelagt jekslene (fikk sikkert provisjon basert på antall hull).

Å slik ja. Jo. Jeg har sterke tenner og alt jeg har gjort hos tannlegen som voksen bunner I dårlig arbeid og overivrig boring hos skoletannlege så de sterke tennene kom liksom ikke til nytte før jeg ble gammel nok til å bruke privat tannlege.

2 minutter siden, BamseLiten skrev:

Å slik ja. Jo. Jeg har sterke tenner og alt jeg har gjort hos tannlegen som voksen bunner I dårlig arbeid og overivrig boring hos skoletannlege så de sterke tennene kom liksom ikke til nytte før jeg ble gammel nok til å bruke privat tannlege.

I "gamle dager" jobbet skoletannlegen etter prinsippet "det bli ikke (fler) hull i en tann som er full av amalgam". 

13 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg er redd for biter av to tenner har falt av, det kan vel ha noe med medisiner å gjøre? Virker som de bare går ifra hverandre. Flere som har opplevd dette?

Er du flink til å stelle tennene dine i det daglige? Med grundig puss to ganger om dagen og helst også tannstikkere/tanntråd og munnskyll også? Tror dette har mer å si for tennene enn evt. medisinbruk.

Jeg bruker ikke medisiner, men også hos meg brakk to tenner nylig (som forøvrig var utboret av skoletannlege for en mannsalder siden). Slikt skjer de aller fleste etterhvert.

Har du først fått skader på tennene bør du komme deg til tannlege så snart som mulig. Jo lengre du venter, jo mer (og vondere) behandling må du antakelig ha, og jo dyrere blir det.

Annonse

2 timer siden, Xtra skrev:

Er du flink til å stelle tennene dine i det daglige? Med grundig puss to ganger om dagen og helst også tannstikkere/tanntråd og munnskyll også? Tror dette har mer å si for tennene enn evt. medisinbruk.

Jeg bruker ikke medisiner, men også hos meg brakk to tenner nylig (som forøvrig var utboret av skoletannlege for en mannsalder siden). Slikt skjer de aller fleste etterhvert.

Har du først fått skader på tennene bør du komme deg til tannlege så snart som mulig. Jo lengre du venter, jo mer (og vondere) behandling må du antakelig ha, og jo dyrere blir det.

Ok. Jeg pusser ihvertfall tennene to ganger daglig, noen ganger bare en...det er et tiltak. Men det er jo fort gjort. Burde kanskje kommet meg til tannlegen da, men gruer meg sånn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...