Gå til innhold

Oppmerksomhet og hukommelse i prosentil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har visst både oppmerksomhet og hukommelse tilsvarende cirka 20-prosentilen. Er det veldig lavt? Det betyr jo at 80% av menneskene har bedre hukommelse og oppmerksomhet enn meg?

Er dette noe som vanskeliggjør høyere utdannelse?

Skrevet

Hm, ok. Om det er standardfordelt som IQ vil det være samme som 87 i IQ. Det er mye bedre enn jeg trodde.

Skrevet
55 minutter siden, Wretch skrev:

Jeg har visst både oppmerksomhet og hukommelse tilsvarende cirka 20-prosentilen. Er det veldig lavt? Det betyr jo at 80% av menneskene har bedre hukommelse og oppmerksomhet enn meg?

Kan du stole på det tallet?

Anonymkode: 7ea79...745

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Kan du stole på det tallet?

Det vet jeg ikke, men det var en test i forbindelse med noe Ullevål Sykehus og UIO holdt på med. Basert på et bredt utvalg av oppgaver. Jeg vil tro det sier mer enn disse Mensa-testene, hvor alt er basert på matriser.

Skrevet
39 minutter siden, Wretch skrev:

Det vet jeg ikke, men det var en test i forbindelse med noe Ullevål Sykehus og UIO holdt på med. Basert på et bredt utvalg av oppgaver. Jeg vil tro det sier mer enn disse Mensa-testene, hvor alt er basert på matriser.

Sikkert mulig med høyere utdannelse, men man må nok jobbe mye hardere/mere.

Skrevet

Eksamenene har en tendens til å legge mye vekt på hvor flink du er til å pugge ting, så karakterene dine vil nok bli noe dårligere enn om du var god på det området, men du klarer sikkert å fullføre 

Anonymkode: e87de...92c

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
4 timer siden, Wretch skrev:

Ja, det er meget sannsynlig at det vanskeliggjør høyere utdannelse.

Skrevet
1 time siden, Wretch skrev:

Stay Trygda!!!

Hvor får man kjøpt denne t-shirten?

stay-trygda.jpg

Skrevet

Vel, den skal ikke jeg gå med, i alle fall. :ph34r:

Skrevet

Tillegg: Kan du ikke teste ut en enklere utdannelse før du tar avgjørelsen om høyere utdannelse eller ikke?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Wretch skrev:

Vel, den skal ikke jeg gå med, i alle fall. :ph34r:

DA kan du risikere kommentarer. :ph34r:

Skrevet
Just now, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Tillegg: Kan du ikke teste ut en enklere utdannelse før du tar avgjørelsen om høyere utdannelse eller ikke?

Tror ikke det er lurt av psykoterapeuter å bruke sarkasme, men hvem vet, jeg har ingen utdannelse på feltet så det blir bare spekulasjon.

Skrevet
5 minutter siden, Wretch skrev:

Tror ikke det er lurt av psykoterapeuter å bruke sarkasme

Hvor var sarkasmen?

Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvor var sarkasmen?

Ser du virkelig ikke det?

Skrevet
1 minutt siden, Wretch skrev:

Ser du virkelig ikke det?

Nei, forklar!

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, forklar!

Du kan jo spørre Nils? Det er han, og bare han, som har fasiten. Jeg kan ikke si jeg VET sannheten.

Skrevet
1 minutt siden, Wretch skrev:

Du kan jo spørre Nils? Det er han, og bare han, som har fasiten. Jeg kan ikke si jeg VET sannheten.

Man du kan jo si hva DU mener er fasiten?

Skrevet

Det var ikke sarkasme. Har hatt problemstillingen med mange pasienter. Fasiten får en ved utprøving i en undervisningssituasjon i RL.

Om en er i tvil om en klarer å løpe maraton, kan det være smart å prøve ut en 10.000 meter først.

Skrevet
1 minute ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Det var ikke sarkasme. Har hatt problemstillingen med mange pasienter. Fasiten får en ved utprøving i en undervisningssituasjon i RL.

Om en er i tvil om en klarer å løpe maraton, kan det være smart å prøve ut en 10.000 meter først.

Ok. Jeg har prøvd "lavere" utdannelse, samt "høyere" utdannelse. Det var ikke spørsmålet mitt. Jeg lurer på hvorfor ting har gått til helvete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...