Gå til innhold

Varig tilrettelagt arbeid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg er inne i en fin periode tenker jeg at nå skal jeg ut i arbeidslivet igjen. Men så faller jeg sammen og da skjønner jeg hvorfor jeg er uføretrygdet. Det er en fortvilet situasjon og det er ikke stort jeg får gjort med det. Jeg er vel så godt som optimalt medisinert og tror nok jeg må regne med å ha dårlige perioder resten av livet.

Men så kom jeg over dette med varig tilrettelagt arbeid for uføretrygdede og nå tenker jeg at dette kanskje kan være noe for meg. Jeg ringer nav på mandag.

Er det noen som har erfaring med dette?

Skrevet
5 minutter siden, Gondor skrev:

Når jeg er inne i en fin periode tenker jeg at nå skal jeg ut i arbeidslivet igjen. Men så faller jeg sammen og da skjønner jeg hvorfor jeg er uføretrygdet. Det er en fortvilet situasjon og det er ikke stort jeg får gjort med det. Jeg er vel så godt som optimalt medisinert og tror nok jeg må regne med å ha dårlige perioder resten av livet.

Men så kom jeg over dette med varig tilrettelagt arbeid for uføretrygdede og nå tenker jeg at dette kanskje kan være noe for meg. Jeg ringer nav på mandag.

Jeg har hørt at NAV ikke gidder bruke ressurser på folk som allerede er uføre. Men det kan være feil.

Lykke til. Hold oss gjerne oppdatert.

Anonymkode: 0ffb5...9ca

Skrevet

Har erfaring med det. Måtte klistre etiketter på esker med utviklingshemmede. Orka ikke. Men skal prøve igjen å få på Fretex butikk

Skrevet
10 minutter siden, Annkarin skrev:

Har erfaring med det. Måtte klistre etiketter på esker med utviklingshemmede. Orka ikke. Men skal prøve igjen å få på Fretex butikk

Har jobbet på Fretex (tiltak). Storkoste meg og spurte om jeg fikk jobb der etterpå.

Anonymkode: a3c4f...d74

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet på Fretex (tiltak). Storkoste meg og spurte om jeg fikk jobb der etterpå.

Hva slags jobb var det?

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags jobb var det?

Bruktbutikk

Skrevet (endret)
13 timer siden, Gondor skrev:

Det finnes to hovedformer for VTA - i arbeidsmarkedsbedrift (som vel er det man tidligere kalte vernet bedrift) - eller i ordinær virksomhet. Kanskje vil begge disse alternativene kunne være aktuelle for deg, men jeg tror ethvert arbeidsforhold forutsetter et minimum av forutsigbart fremmøte for å kunne fungere.

Ut i fra hvordan du skriver om deg selv her på dol, så lurer jeg på om du i første omgang kanskje burde engasjere deg i frivillig arbeid for å få bedre oversikt over i hvilken grad du klarer å møte opp stabilt og forutsigbart. 

VTA gir i utgangspunktet ikke rett til lønn (noen steder gir de en bonuslønn på inntil 1G årlig), og du får heller ikke dekket evt. transportkostnader. 

Dersom du kjenner til en arbeidsplass som gjerne vil la deg jobbe der uten lønn med de begrensningene du har, så vil det bære mulig å søke om at du kan ha VTA i denne virksomheten. I så fall vil bedriften få tilskudd fra NAV for å gi deg mulighet til å gjøre en jobb. 

Endret av frosken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...