AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 Skrevet 13. august 2016 Kan en tvinge partneren til å oppsøke lege/legevakt når hn er syk og nekter å gå til lege - når det går utover andre og inkl kolleger og jobb? Anonymkode: dc1ac...284 0 Siter
frosken Skrevet 13. august 2016 Skrevet 13. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan en tvinge partneren til å oppsøke lege/legevakt når hn er syk og nekter å gå til lege - når det går utover andre og inkl kolleger og jobb? Anonymkode: dc1ac...284 Hva mener du med å "tvinge"? 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 13. august 2016 Skrevet 13. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan en tvinge partneren til å oppsøke lege/legevakt når hn er syk og nekter å gå til lege - når det går utover andre og inkl kolleger og jobb? Anonymkode: dc1ac...284 Er han myndig ? I så fall, nei . 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. august 2016 Skrevet 13. august 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan en tvinge partneren til å oppsøke lege/legevakt når hn er syk og nekter å gå til lege - når det går utover andre og inkl kolleger og jobb? Anonymkode: dc1ac...284 Tja... Jeg sendte min kjære til legen da han hadde en føflekk som klødde, men jeg hadde vel ingen rett til å gjøre det. Allikevel hadde jeg ikke nølt med å bestille legetime og tvunget ham avgårde om han hadde vært som i ditt tilfelle. Om jeg så hadde vært nødt til å dra ham med meg og bli med selv. 0 Siter
frosken Skrevet 13. august 2016 Skrevet 13. august 2016 3 minutter siden, Lillemus skrev: Tja... Jeg sendte min kjære til legen da han hadde en føflekk som klødde, men jeg hadde vel ingen rett til å gjøre det. Allikevel hadde jeg ikke nølt med å bestille legetime og tvunget ham avgårde om han hadde vært som i ditt tilfelle. Om jeg så hadde vært nødt til å dra ham med meg og bli med selv. Hvis partneren din hadde nektet å bli med, så hadde du neppe vært fysisk sterk nok til å kunne tvinge vedkommende reelt sett. Men jeg hadde heller ikke hatt betenkeligheter med å gjøre det jeg kunne for å få en partner jeg mistenkte var alvorlig syk til lege. Jurifisk sett har vedkommende selv rett til å bestemme dersom han har samtykkekompetanse. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 13. august 2016 Skrevet 13. august 2016 3 minutter siden, Lillemus skrev: Tja... Jeg sendte min kjære til legen da han hadde en føflekk som klødde, men jeg hadde vel ingen rett til å gjøre det. Allikevel hadde jeg ikke nølt med å bestille legetime og tvunget ham avgårde om han hadde vært som i ditt tilfelle. Om jeg så hadde vært nødt til å dra ham med meg og bli med selv. Hva mener du med å tvinge ham av gårde? Er han såpass mye mindre enn deg at du bare tar ham under armen og går, selv om han nekter? 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. august 2016 Skrevet 13. august 2016 Et øyeblikk siden, Gargamel skrev: Hva mener du med å tvinge ham av gårde? Er han såpass mye mindre enn deg at du bare tar ham under armen og går, selv om han nekter? *hehe* Nei, heldigvis ikke, da hadde han vært liten! Men jeg tvunget ham så godt jeg kunne ja. Hadde han nektet så hadde jeg ikke nølt med å fortelle ham hva hans oppførsel gjorde mot alle oss rundt ham som er glade i ham og hva jeg synes som den måten å oppføre seg på. Men juridisk hadde jeg jo ikke hatt noe jeg skulle sagt, jeg er klar over det. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 13. august 2016 Skrevet 13. august 2016 9 minutter siden, Lillemus skrev: *hehe* Nei, heldigvis ikke, da hadde han vært liten! Men jeg tvunget ham så godt jeg kunne ja. Hadde han nektet så hadde jeg ikke nølt med å fortelle ham hva hans oppførsel gjorde mot alle oss rundt ham som er glade i ham og hva jeg synes som den måten å oppføre seg på. Men juridisk hadde jeg jo ikke hatt noe jeg skulle sagt, jeg er klar over det. Du prøver å overtale han så godt du kan. Det er litt forskjell på det 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 Skrevet 13. august 2016 Takk for råd. Jeg fulgte Lillemus sitt, og det fungerte. Anonymkode: dc1ac...284 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. august 2016 Skrevet 13. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for råd. Jeg fulgte Lillemus sitt, og det fungerte. Anonymkode: dc1ac...284 Yej! Så bra! 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 14. august 2016 Skrevet 14. august 2016 Rakk aldri å svare jeg men godt å høre at det løste seg 😊 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.