Gå til innhold

Kan de gjøre meg noe?

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
Skrevet
1 time siden, Xtra skrev:

Kanskje det bare var et uheldig ordvalg, men her høres det nesten ut som du har en hemmelig drøm om å bli bortført og tatt med makt av denne mannen.

Uansett enig med de andre i at HA neppe vil bry seg med slikt.

Jeg synes dette er veldig spekulativt. Man bør vel ha litt mer å gå på før man lanserer en sånn teori?

Skrevet

Har lest så mye negativt om HA. At folk truer med dem, og at en hel familie ble truet med HA pga noe hyttegreier. Det var også barn invovlert. Synes det var litt på kanten. 

Anonymkode: f4a91...780

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lest så mye negativt om HA. At folk truer med dem, og at en hel familie ble truet med HA pga noe hyttegreier. Det var også barn invovlert. Synes det var litt på kanten. 

Ja, folk truer med dem ja (eks: jeg kjenner noen i HA!) men det betyr ikke at de truer eller blander seg inn. Evt at enkeltmedlemmer der går på tvers av organisasjonen og gjør ting. Men da er det de - og ikke HA, som er synderen.

Skrevet
15 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ja, folk truer med dem ja (eks: jeg kjenner noen i HA!) men det betyr ikke at de truer eller blander seg inn. Evt at enkeltmedlemmer der går på tvers av organisasjonen og gjør ting. Men da er det de - og ikke HA, som er synderen.

Ja det er helt sant. Og så leste jeg om en HA medlem som truet samboeren sin med skytevåpen og vold. Det er selvfølgelig ikke selve organisasjonen som står ansvarlig for enkeltes handling. 

På en måte er det greit å ha kjennskaper i tilfelle noen lager bråk og ikke lar deg være. Naboen min er HA medlem. Så hvis eksen lager bråk og oppsøker meg, så kan jeg be dem ta en telefon til han og be han holde seg unna. Eller er det best å spørre politiet om de kan ringe istedenfor kanskje? Tryggere det. 

Blir kanskje voldsomt å involvere HA for å be en gal eks holde seg unna. De vil som sagt tidligere ikke bry seg om slikt. 

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha nei. Hva er det for en kommentar? Her forteller jeg at jeg er redd han og folka hans og du sier jeg drømmer om å bli tatt med makt? Beklager, men denne kommentaren var usmakelig da jeg har opplevd å bli tatt med makt tidligere og sliter med det den dag idag. Så svaret mitt er nei, jeg ønsker ikke at dette skal skje. 

Da beklager jeg. Visste jo ikke bakgrunnen og uttalte meg kun på bakgrunn av måten du skrev det på; det kunne tolkes som det var et underliggende budskap. Og da kan det jo fort bli litt feil.

Endret av Xtra
Skrevet
4 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg synes dette er veldig spekulativt. Man bør vel ha litt mer å gå på før man lanserer en sånn teori?

Kanskje har du rett i det, men jeg synes det hele ble litt rotete, og når man visste lite om bakgrunnen synes jeg det kunne leses slik, og det var antakelig litt spekulativt, som du sier.

Skrevet
41 minutter siden, Xtra skrev:

Kanskje har du rett i det, men jeg synes det hele ble litt rotete, og når man visste lite om bakgrunnen synes jeg det kunne leses slik, og det var antakelig litt spekulativt, som du sier.

Kanskje greit å ikke synse før man har fått alle fakta på bordet. 

Anonymkode: cb079...f16

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje greit å ikke synse før man har fått alle fakta på bordet. 

Anonymkode: cb079...f16

Er det ikke ofte vi driver med her på DOL, da? Det skal veldig godt gjøres å få alle fakta på bordet før man svarer. Innleggene må i så fall bli veldig mye mer omfattende, og selv da vil det være vanskelig. Objektive sannheter er sjeldne, i hvert fall i mellommenneskelige forhold. Rom for tolkninger vil det alltid bli.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...