Gå til innhold

Skadelig å selge sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det alltid skadelig å selge sex? Alle mine behandler virker som de syns det, så mye at jeg nå vurderer å la vær å fortelle min nye behandler. Jeg er en 23 år gammel mann, og selger bare når økonomien blir helt krise. Enten fordi jeg har problemer med nav/ikke har jobb/ikke klarer å jobbe. Det er flere grunner til at jeg gjør det, blant annet fordi når jeg sliter psykisk er det lettere å ha sex med noen jeg ikke liker i 30-40min enn å ha en 8 timers vakt; og begge deler tjener like bra. 

Så: er det virkelig så skadelig som folk skal ha det til? Jeg  syns ikke det er så jævla kult, men jeg føler meg ikke "voldtatt" hver gang heller. På det meste føler jeg meg "skitten" eller opplever det som litt ekkelt/ubehagelig. 

Er det greit at behandlere bestemmer hva som er skadelig for meg eller ikke? Hva om jeg syns det er mer skadelig å ikke ha penger eller måtte prøve meg på mange timer i en jobb jeg ikke takler? Burde ikke det også bli tatt med i beregningene. 

Noen som har tanker om dette?

Anonymkode: 14f66...cc6

Skrevet

For hver gang du gjør det bryter du deg selv ned enda litt mer, og da vil problemene dine forsterke seg. Hvor er selvrespekten din?

Anonymkode: 0b9b8...888

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For hver gang du gjør det bryter du deg selv ned enda litt mer, og da vil problemene dine forsterke seg. Hvor er selvrespekten din?

Anonymkode: 0b9b8...888

Det at du ikke respekterer folk som selger sex betyr ikke at jeg ikke har selvrespekt. Jeg skammer meg ikke over å tjene penger på denne måten når jeg ikke klarer vanlig jobb. Jeg skader ingen ved å selge sex; å dømme meg er fullstendig uhjelpsomt

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Det at du ikke respekterer folk som selger sex betyr ikke at jeg ikke har selvrespekt. Jeg skammer meg ikke over å tjene penger på denne måten når jeg ikke klarer vanlig jobb. Jeg skader ingen ved å selge sex; å dømme meg er fullstendig uhjelpsomt

Hvorfor klarer du ikke vanlig jobb? Hvorfor søker du ikke hjelp?

Anonymkode: de9f6...9b5

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor klarer du ikke vanlig jobb? Hvorfor søker du ikke hjelp?

Anonymkode: de9f6...9b5

Jeg skriver jo om min behandler, så jeg har åpenbart søkt hjelp. Men jeg kom heller ikke hit for å "forsvare" at jeg gjør en helt lovlig og uskadelig handling. Jeg har heller ikke noe ønske om å legge ut alle detlajene om min helse eller økonomi utover "periodevis klarer jeg ikke å jobbe" og "jeg sliter mye økonomisk". Mest fordi jeg ikke er interessert i at folk skal sitte å dømme hvor greit det er at jeg gjør dette basert på hvor kjipt livet mitt er. 

Jeg kom fordi jeg sliter med at behandlere putter veldig mye fokus på denne tingen, når jeg ikke selv opplever det som så traumatisk som de syns å mene at det er. Jeg skulle heller ønske at de fokuserte på det som gjorde at vanlig jobb og nav ble vanskelig i utgangspunktet. 

motorPrøysen
Skrevet

Jeg syns ikke man kan svare kategorisk på dette. Noen ganger kan nok en vanlig jobb være vanskeligere og mer skadelig enn å selge sex, det kommer an på jobben og personen. Når det er sagt tror jeg nok at det for de fleste er uheldig å tjene penger på å selge sex, men det betyr ikke at det fører til uopprettelig skade eller at det automatisk er det største problemet i vekommendes liv.

Har du sagt til behandlerne dine det du sier her, at du ønsker å fokusere på det som gjør det vanskelig for deg å ha en vanlig jobb? Det er dine timer, og du bestemmer hva som skal være fokus i terapien.

Skrevet

Jeg tok penger for sex en gang, var kanskje manisk 

tok ikke skade av det, men det føltes ikke spesielt godt

Anonymkode: ea956...a4f

Worrisome Plenty
Skrevet

Hvis det er skadelig, så er det jo DU som lider under det og ingen andre. Det er nærmest en offentlig sannhet att det er "synd" på prostituerte. Men det er ditt liv. Om du tar skade, så går det ut over deg.

Skrevet

I følge det meste av forskning er det nok skadelig å selge sex. Kanskje ikke der og da, men i det lange løp. Så vil det alltid være individuelle forskjeller - man har forskjellige tålegrenser for ting, noen er mer sårbare enn andre etc. 

Hvis du ikke synes dette er et problem i det hele tatt for deg, kan du jo bare la være å fortelle det til behandlere. Da er jo ikke dette noe du ønsker hjelp til å takle. Jeg snakker ikke om sexrelaterte ting med behandleren min overhode, fordi jeg ikke synes det er noe problematisk emne i mitt liv.

Anonymkode: f74d2...29c

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det alltid skadelig å selge sex? Alle mine behandler virker som de syns det, så mye at jeg nå vurderer å la vær å fortelle min nye behandler. Jeg er en 23 år gammel mann, og selger bare når økonomien blir helt krise. Enten fordi jeg har problemer med nav/ikke har jobb/ikke klarer å jobbe. Det er flere grunner til at jeg gjør det, blant annet fordi når jeg sliter psykisk er det lettere å ha sex med noen jeg ikke liker i 30-40min enn å ha en 8 timers vakt; og begge deler tjener like bra. 

Så: er det virkelig så skadelig som folk skal ha det til? Jeg  syns ikke det er så jævla kult, men jeg føler meg ikke "voldtatt" hver gang heller. På det meste føler jeg meg "skitten" eller opplever det som litt ekkelt/ubehagelig. 

Er det greit at behandlere bestemmer hva som er skadelig for meg eller ikke? Hva om jeg syns det er mer skadelig å ikke ha penger eller måtte prøve meg på mange timer i en jobb jeg ikke takler? Burde ikke det også bli tatt med i beregningene. 

Noen som har tanker om dette?

Det bekymrer meg ikke at du selger sex men jeg synes det blir et problem når du gjør det fordi du ikke mestrer enn vanlig jobb. Jeg er enig med Motorprøysen, jeg tror mange behandlere lett kan se seg blinde på sex-delen og glemme alt annet, her er det viktig at du er tydelig.

Skrevet

Du er jo i høyrisikosonen for både hiv, hepatitt B og C, syfilis, gonoré og andre alvorlige sykdommer. Bruker du kondom både ved analsex og oralsex? Ellers er det jo skadelig for både deg og andre på et fysisk plan. Man må være ganske psykisk tilknytningsskadet om man synes det er psykisk greit å selge kroppen sin også. Du merker kanskje ettervirkningene først når du skal prøve å leve i et normalt samliv. Da kommer minnene og sammenlikningen mellom sex mellom to likeverdige. 

Anonymkode: e89f8...a4a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...