Gå til innhold

Er redd jeg skal drepe noen.

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja de er vel i ferd med å blomstre opp igjen :( 

Det kan være... Jeg er jo ingen ekspert, men har tvangstanker selv. Så vet dette er litt klassisk tvang, dessverre! Helt absurde tanker, men hjelp så reelt når det står på:/

Skrevet
Et øyeblikk siden, Dory skrev:

Det kan være... Jeg er jo ingen ekspert, men har tvangstanker selv. Så vet dette er litt klassisk tvang, dessverre! Helt absurde tanker, men hjelp så reelt når det står på:/

Ja det er skummelt å få disse tankene om natta, er redd for å drepe de jeg er glad i mens de sover. Prøver å dytte dem vekk, tenke at de ikke er en del av meg. At det er andres tanker, jeg kan jo ikke tenke noe så fælt. 

Skrevet
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

At det er andres tanker, jeg kan jo ikke tenke noe så fælt. 

Synes det er rart at du, etter så mye terapi, ikke har blitt fortalt en basic innføring i hvordan hjernen og tanker fungerer?

Det var det første jeg ble fortalt.

Skrevet
9 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Synes det er rart at du, etter så mye terapi, ikke har blitt fortalt en basic innføring i hvordan hjernen og tanker fungerer?

Det var det første jeg ble fortalt.

Det er så mye som har feilet meg, men jobbet en gang med tvangstankene med en psykolog. Psykiateren jeg har nå sa jeg har hatt dem så lenge, det er noe jeg må leve med. 

Skrevet

Virker litt oppurtunistisk å skylde drap på SSRI. Kan det være att disse folkene, skylder på SSRI, pga att det fritar de fra ansvar?

Skrevet
1 minutt siden, Inner self skrev:

Virker litt oppurtunistisk å skylde drap på SSRI. Kan det være att disse folkene, skylder på SSRI, pga att det fritar de fra ansvar?

SSRI fører til mindre vold når det virker som det skal. Mer serotonin = mindre utagering, mer vennlighet, mer sympati, ro og fred.

Dessverre er det sånn med SSRI at hjernen reagerer i starten med å skru av produksjonen av serotonin hos enkelte. Da får man mer angst, noen med tilbøyelighet til vold kan bli mer voldelige.

Det er hjernen som er dum. Det er ikke medisinens intensjon.

Brintellix har neppe denne effekten, siden den også har en egenstimulerende effekt på serotoninreseptorene.

Skrevet
13 minutter siden, issomethingwrong skrev:

SSRI fører til mindre vold når det virker som det skal. Mer serotonin = mindre utagering, mer vennlighet, mer sympati, ro og fred.

Kan man måle serotoninnivået i hjernen?

Anonymkode: 4b2cd...cd0

Skrevet
17 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Dessverre er det sånn med SSRI at hjernen reagerer i starten med å skru av produksjonen av serotonin hos enkelte. Da får man mer angst, noen med tilbøyelighet til vold kan bli mer voldelige.

Det er hjernen som er dum. Det er ikke medisinens intensjon.

Brintellix har neppe denne effekten, siden den også har en egenstimulerende effekt på serotoninreseptorene.

Ok. Men de sa jo i denne filmen at det var bare tull, altså at ved depresjon manglet man serotonin?

Skrevet
23 minutter siden, Inner self skrev:

Tror ikke den faren ville drepe tvillingene sine...

Skrevet (endret)
23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men de sa jo i denne filmen at det var bare tull, altså at ved depresjon manglet man serotonin?

Man mangler ikke alltid serotonin. Men ofte.

Men hvorfor blir man så empatisk og glad av ecstasy (som er det sterkeste serotonerge stoffet) hvis serotonin ikke har noe med saken å gjøre? 

Endret av issomethingwrong
Skrevet
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Men hvorfor blir man så empatisk og glad av ecstasy (som er det sterkeste serotonerge stoffet) hvis serotonin ikke har noe med saken å gjøre? 

Nei jeg har ikke peiling på sånt ;) Men kunne tenkt meg å prøvd ecstasy hvis jeg blir glad av det...

Skrevet
9 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hvordan kan en vite det når en ikke kan måle det?

Anonymkode: fa2e9...4fb

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det lurer jeg og på? På filmen sa de det var bare tull. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Symptomer.

Angst, uro, tristhet, evt tvangstanker, pessimisme = mangel på serotonin.

Energiløshet, passivitet, retardasjon = mangel på noradrenalin.

Gledesløshet, mangel på følelser, mangel på motivasjon, søvnighet, økt apetitt = mangel på dopamin. 

Utfra det kan en dyktig lege gi riktig medisin. Men gir han Wellbutrin mot det første eller SSRI mot det siste, går det til helvete.

Skrevet
1 minutt siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det finnes ingen dokumentasjon på at noen har drept noen som følge av AD. Derimot er det mange som har forsøkt å skylde på AD.

Å. Syns bare det var så rart at faren ville drepe tvillingene sine, han sa jo han var ikke seg selv da. Og en dommer hadde gitt redusert straff til en ung gutt som drepte kompisen, grunnen var at han gikk på AD. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja det er skummelt å få disse tankene om natta, er redd for å drepe de jeg er glad i mens de sover. Prøver å dytte dem vekk, tenke at de ikke er en del av meg. At det er andres tanker, jeg kan jo ikke tenke noe så fælt. 

Ja, det er skikkelig skremmende.  Kan du få hjelp til disse tankene? Pass på at du kommer til ocd spesialister :)

Skrevet
4 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Symptomer.

Angst, uro, tristhet, evt tvangstanker, pessimisme = mangel på serotonin.

Energiløshet, passivitet, retardasjon = mangel på noradrenalin.

Gledesløshet, mangel på følelser, mangel på motivasjon, søvnighet, økt apetitt = mangel på dopamin. 

Utfra det kan en dyktig lege gi riktig medisin. Men gir han Wellbutrin mot det første eller SSRI mot det siste, går det til helvete.

Dette beviser da ikke at man mangler serotonin. Det er en smule skummet når en ikke engang vet hvordan AD faktisk fungerer.

The marketing of a myth: http://www.bmj.com/content/350/bmj.h1771

Skrevet
Et øyeblikk siden, Dory skrev:

Ja, det er skikkelig skremmende.  Kan du få hjelp til disse tankene? Pass på at du kommer til ocd spesialister :)

Tror de har gitt opp å hjelpe meg med det, har hatt det hele livet og  det varierer i styrke. Noen ganger er det verre enn andre ganger, vet ikke hvorfor. 

Skrevet
11 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det finnes ingen dokumentasjon på at noen har drept noen som følge av AD. Derimot er det mange som har forsøkt å skylde på AD.

Det finnes mange indikasjoner på at endel får endret personlighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...