Gå til innhold

Er redd jeg skal drepe noen.

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Tror de har gitt opp å hjelpe meg med det, har hatt det hele livet og  det varierer i styrke. Noen ganger er det verre enn andre ganger, vet ikke hvorfor. 

Ok, kjedelig...:/ ja, tvang kan nok komme og gå litt i styrke. 

Skrevet
1 minutt siden, Dory skrev:

Ok, kjedelig...:/ ja, tvang kan nok komme og gå litt i styrke. 

Skal ta en sterk dose AP for at det skal forsvinne, da bryr jeg meg ikke om noe. Men det er ikke noe liv det heller. 

Skrevet
22 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Symptomer.

Angst, uro, tristhet, evt tvangstanker, pessimisme = mangel på serotonin.

Energiløshet, passivitet, retardasjon = mangel på noradrenalin.

Gledesløshet, mangel på følelser, mangel på motivasjon, søvnighet, økt apetitt = mangel på dopamin. 

Utfra det kan en dyktig lege gi riktig medisin. Men gir han Wellbutrin mot det første eller SSRI mot det siste, går det til helvete.

Hvilke stoff i hjernen mangler jeg? Stoler ikke på dette her, det er jo bare antagelser. 

Skrevet

Hva gir man for mangel på dopamin da? AP gir man vel dersom man har for mye? Eller har jeg misforstått?

Skrevet
2 minutter siden, Inner self skrev:

Hva gir man for mangel på dopamin da? AP gir man vel dersom man har for mye? Eller har jeg misforstått?

Så jeg har egentlig for mye? Tvilsomme ting dette her :huh:

Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Har tro på tankepåføring jeg da, at noen andre tenker det så popper det opp inni mitt hode. Kan være en destruktiv ånd og det som svever rundt. 

Diagnosekriterium og en del av sykdommen din. Ingen kan plante tanker i hodet ditt. 

Skrevet
6 minutter siden, Janus30 skrev:

Diagnosekriterium og en del av sykdommen din. Ingen kan plante tanker i hodet ditt. 

Jaja men jeg tror nå det. Diagnose eller ikke. Og alle tankene til folk svever jo rundt. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Hvilke stoff i hjernen mangler jeg? Stoler ikke på dette her, det er jo bare antagelser. 

Dette stoler du ikke på, men at aliens, tusser og troll eksisterer og kan komme på besøk, det har du tro på.

Jeg forstår det ikke. 

Skrevet
1 minutt siden, Janus30 skrev:

Dette stoler du ikke på, men at aliens, tusser og troll eksisterer og kan komme på besøk, det har du tro på.

Jeg forstår det ikke. 

Nei det er ikke alle som forstår,det respekterer jeg...

Skrevet
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Bare har hatt tanker om å drepe noen, sånne tanker pleier jeg ikke ha. Enten blir de plantet inn i hodet mitt, ellers er det pga fluoxetin. Men det er vel et skritt fra å tenke det til å gjøre det, likevel disse tankene skremmer meg. Har også tenkt på å ta overdose, det er fantasier. 

Det er et bra tegn at du skriver det her, at du er redd.. Det sier mye om at du innerst inne ikke vil.

Skrevet
5 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det finnes ingen dokumentasjon på at noen har drept noen som følge av AD. Derimot er det mange som har forsøkt å skylde på AD.

Du burde kanskje se dokumentaren da. En Canadisk rett kom til denne konklusjonen, uten Prozac ville ikke drapet skjedd ("medisinske bevis for at Prozac påvirket adferd og dømmekraft"), og drapsdommen ble kraftig redusert. En studie i Nederland har funnet en klar sammenheng mellom AD-bruk og agressjon og vold. Interne dokumenter viser at kort tid etter at Prozac kom i salg var selvmord og aggresjon var noe som vakte alvorlig bekymring intert i Eli Lilly. Tidligere medisink direktør i firmaet har gått ut og bekreftet hvordan firmaet bevisst tonet ned faren for selvmord og økt aggresjon. En konfidensiell epost fra hovedkontoret i USA viser hvordan dette ble oppfattet som en reell trussel mor firmates eksistens: Lilly kan rakne om vi mister Prozac. Her går man over lik for å tjene penger!

Skrevet
6 timer siden, slabbedask skrev:

Du burde kanskje se dokumentaren da. En Canadisk rett kom til denne konklusjonen, uten Prozac ville ikke drapet skjedd ("medisinske bevis for at Prozac påvirket adferd og dømmekraft"), og drapsdommen ble kraftig redusert. En studie i Nederland har funnet en klar sammenheng mellom AD-bruk og agressjon og vold. Interne dokumenter viser at kort tid etter at Prozac kom i salg var selvmord og aggresjon var noe som vakte alvorlig bekymring intert i Eli Lilly. Tidligere medisink direktør i firmaet har gått ut og bekreftet hvordan firmaet bevisst tonet ned faren for selvmord og økt aggresjon. En konfidensiell epost fra hovedkontoret i USA viser hvordan dette ble oppfattet som en reell trussel mor firmates eksistens: Lilly kan rakne om vi mister Prozac. Her går man over lik for å tjene penger!

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan det faktum at noen (få) blir aggressive eller suicidale av SSRI (begrunnelsen har jeg jo skrevet tidligere i tråden) kan skyves under teppet. Synes argumentasjonen blir så rar - det hadde vært bedre å si at "ja, noen blir det, men det hjelper langt flere, slik at nettoeffekten er positiv". Det er langt mer ryddig og troverdig.

Med det sagt, det har vel gjennom historien skjedd noen hundre tusen eller millioner drap og selvmord pga alkohol også, uten at alkohol av den grunn er forbudt. Man kan også der argumentere med at nettoeffekten vel er positiv, de aller fleste som tar seg et par/noen pils blir i godt humør og slapper av. Men for enkelte virker det motsatt.

Det er jo ikke slik at de som tar SSRI plutselig bytter personlighet og blir drapsmenn eller finner det for godt å ta livet sitt. Dette er jo folk som allerede har alvorlige problemer, tenker at helsevesenet må følge bedre opp i de første 3-4 ukene man bruker AD. Gjerne skrive ut Sobril eller lignende mer eller mindre obligatorisk i starten til oppstartsvirkningene har gitt seg, det er jo disse som lager problemene. Og bli flinkere til å seponere der behandlingen åpenbart ikke har ønsket effekt.

Skrevet
11 timer siden, leahli skrev:

Det er et bra tegn at du skriver det her, at du er redd.. Det sier mye om at du innerst inne ikke vil.

Nei jeg vil ikke drepe noen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...