Gå til innhold

Lønn renholder vs uføretrygd

Anbefalte innlegg

6 minutes ago, Trine said:

Jeg vet om flere yrker som ikke er mer krevende enn renholder, men som betaler bedre. Om de sliter med noe og velger å ikke få behandling for det så kan da virkelig ikke andre klandres for det.

Nå bekrefter du bare at du virker naiv og uvitende. Vi har et eksempel her på forumet. En person som jobber på bensinstasjon til elendig lønn under dårlige arbeidsforhold, har dårlig helse og sliter økonomisk, men får ikke annen jobb.

Ellers er det merkelig hvor lett du mener alt er for andre, men alt samtidig er så ekstremt vanskelig for deg.

Anonymkode: 79f30...c2f

Fortsetter under...

14 minutes ago, Trine said:

Nå må du våkne opp og følge med og ikke bare være trassig og vrang. Jeg har rettet opp feilen. Det gjør ikke din utregning mer korrekt fordet og jeg har tydelig forklart deg hvorfor.

Min beregning er langt mer korrekt.

15 minutes ago, Trine said:

Hvorfor?

Har du tungt for det?

15 minutes ago, Trine said:

Hvordan vet du det?

De alle alle fleste kan alltid klare å jobbe noe, om det så bare er noen timer i uken, om ikke alltid, så i perioder.

3 minutter siden, Kanonføde skrev:

Kanskje det er individuelt hva krevende vil si? Kanskje det ikke bare er å ta en jobb, men at det er kamp om arbeidsplassene? Kanskje det ikke bare er å velge å få behandling??? Tror du virkelig man bare kan velge å ta imot behandling??? Jeg er enig med AB over her, du er uvitende om samfunnsforholdene, altså naiv på dette feltet.

Klart det er individuelt, men klarer man en renholderjobb så har man ikke store fysiske plager slik som du skrev over her. Kanskje om man tvinger seg gjennom skolen så slipper man sloss om arbeidsplassene (jeg snakker fortsatt om friske så drit i å blande inn andre) Selv jeg kom meg gjennom skolen og jeg har absolutt ikke forutsetningene med meg. Jo, man kan velge å få behandling, men det forutsetter at man ønsker det og formidler ønsket til legen. det er selvfølgelig ikke alt som kan behandles, men da har man jo også visse rettigheter. Og man kan ihvertfall velge å ta imot behandling om man får det tilbudt. Det virker som du tror jeg har hatt et liv som har gått på skinner. Jeg har fått slag i trynet hele veien, alikevel klarte jeg få en jobb med 470 000 i året. Og det med både fysiske og mentale problemer. Jeg har hatt flere "drittjobber". Men de aller fleste folk har et valg og jeg nekter å tro at det kun skyldes sykdom når 20% dropper ut av skolen.

1 minute ago, Trine said:

Klart det er individuelt, men klarer man en renholderjobb så har man ikke store fysiske plager slik som du skrev over her. Kanskje om man tvinger seg gjennom skolen så slipper man sloss om arbeidsplassene (jeg snakker fortsatt om friske så drit i å blande inn andre) Selv jeg kom meg gjennom skolen og jeg har absolutt ikke forutsetningene med meg. Jo, man kan velge å få behandling, men det forutsetter at man ønsker det og formidler ønsket til legen. det er selvfølgelig ikke alt som kan behandles, men da har man jo også visse rettigheter. Og man kan ihvertfall velge å ta imot behandling om man får det tilbudt. Det virker som du tror jeg har hatt et liv som har gått på skinner. Jeg har fått slag i trynet hele veien, alikevel klarte jeg få en jobb med 470 000 i året. Og det med både fysiske og mentale problemer. Jeg har hatt flere "drittjobber". Men de aller fleste folk har et valg og jeg nekter å tro at det kun skyldes sykdom når 20% dropper ut av skolen.

Jeg kan ikke huske å ha skrevet noe om at noen hadde store fysiske plager.

En kan ikke velge å ta imot behandling om man ikke får tilbud om behandling. Det er veldig mange som avvises, i alle fall psykiatrisk. Og hvilken garanti er det for at det "virker"?

Jeg snakker ikke om deg.

11 minutter siden, Kanonføde skrev:

Dette er jo noe av det dummeste jeg har lest her. Tror du virkelig NAV gir en penger, bare fordi hele byen/bygda ønsker å "streike" mot et arbeidssted?

Hvordan tror du andre yrker har klart å oppnå en bedre lønn? Snakk om å være dum! Tror du virkelig arbeidsgiverene gladelig deler ut en god lønn?

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min beregning er langt mer korrekt.

Å herregud, nå begynner jeg å forstå hvorfor noen ikke får særlig godt betalt. Hva med din utregning er det som gjør den mer korrekt?

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tungt for det?

Mulig det, men det burde vel ikke være så vanskelig for deg å forklare?

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De alle alle fleste kan alltid klare å jobbe noe, om det så bare er noen timer i uken, om ikke alltid, så i perioder.

Men det er vel nesten hele DOL enige om, de jobbene eksisterer ikke. Man kan ikke få en jobb som ikke finnes.

Annonse

9 minutes ago, AnonymBruker said:

En person som jobber på bensinstasjon til elendig lønn under dårlige arbeidsforhold, har dårlig helse og sliter økonomisk, men får ikke annen jobb.

Dette er nok langt mer vanlig enn mange av de trygdede liker å innse.

2 minutter siden, Kanonføde skrev:

Jeg kan ikke huske å ha skrevet noe om at noen hadde store fysiske plager.

En kan ikke velge å ta imot behandling om man ikke får tilbud om behandling. Det er veldig mange som avvises, i alle fall psykiatrisk. Og hvilken garanti er det for at det "virker"?

Jeg snakker ikke om deg.

Kan hende det var ab som skrev om de fysiske plagene, men isåfall svarer du på innlegget jeg svarte til ab. Det har jeg ikke tenkt til å undersøke nå, jeg brukte opp hjernen i et forsøk på å lære ab matte.

Man får ikke tilbud om man ikke spør om det heller. Ofte må man kanskje slite lenge, det måtte ihvertfall jeg. Men man får hjelp til slutt om man ikke gir seg. Man har selvfølgelig ingen garanti for at det funker, men da kan man kanskje få hjelp og tilretteleggin. Uansett så er det ikke syk jeg snakker om og det har jeg allerede presisert.

Hvordan tror du andre yrker har klart å oppnå en bedre lønn?

Hvis man skal la være å ta en jobb, for å bidra til at denne arbeidsgiver tvinges til å øke lønnen (noe som bare fungerer om alle går inn for det samme, noe som ikke kommer til å skje når det er en kamp om arbeidsplassene), har man ikke krav på noe fra NAV. Da står man uten inntekt.

Man får ikke tilbud om man ikke spør om det heller. Ofte må man kanskje slite lenge, det måtte ihvertfall jeg. Men man får hjelp til slutt om man ikke gir seg. Man har selvfølgelig ingen garanti for at det funker, men da kan man kanskje få hjelp og tilretteleggin. Uansett så er det ikke syk jeg snakker om og det har jeg allerede presisert.

En får ikke "behandling" og "tilrettelegging" om man f.eks. bare sliter med søvn og konsentrasjon, og kan derfor måtte være tvunget til å ta de jobbene som tilbys en, uten å ha krav på noe fra NAV.

Hvordan fikk du til dette svaret, jeg klarer ikke finne innlegget som ble skrevet.

19 minutes ago, AnonymBruker said:

Nå bekrefter du bare at du virker naiv og uvitende. Vi har et eksempel her på forumet. En person som jobber på bensinstasjon til elendig lønn under dårlige arbeidsforhold, har dårlig helse og sliter økonomisk, men får ikke annen jobb.

Ellers er det merkelig hvor lett du mener alt er for andre, men alt samtidig er så ekstremt vanskelig for deg.

4 minutter siden, Kanonføde skrev:

Hvis man skal la være å ta en jobb, for å bidra til at denne arbeidsgiver tvinges til å øke lønnen (noe som bare fungerer om alle går inn for det samme, noe som ikke kommer til å skje når det er en kamp om arbeidsplassene), har man ikke krav på noe fra NAV. Da står man uten inntekt.

Og hva tror du folk med bedre lønn gjør når de ikke får det som de vil? De står uten lønn en periode, til arbeidsgiveren finner ut at det er noe dritt når ingen jobber og setter opp lønna. Høyere lønn kommer ikke gratis. Men en start er jo uansett å titte litt i landsoverenkomsten for det yrket man jobber i så man i det minste vet hva man har krav på.

Annonse

2 minutes ago, Trine said:

Og hva tror du folk med bedre lønn gjør når de ikke får det som de vil? De står uten lønn en periode, til arbeidsgiveren finner ut at det er noe dritt når ingen jobber og setter opp lønna. Høyere lønn kommer ikke gratis. Men en start er jo uansett å titte litt i landsoverenkomsten for det yrket man jobber i så man i det minste vet hva man har krav på.

Det er ikke alle som har anledning til å stå uten lønn.

2 minutter siden, Kanonføde skrev:

En får ikke "behandling" og "tilrettelegging" om man f.eks. bare sliter med søvn og konsentrasjon, og kan derfor måtte være tvunget til å ta de jobbene som tilbys en, uten å ha krav på noe fra NAV.

Jeg har slitt med søvn og konsentrasjon +++ hele livet. Fikk til en utdanning fordet. Men har du forsøkt å få behandling. Det er mange med "bare" søvnproblemer og de får hjelp med det. Men det er klart at om du drar til legen og sier du "bare sliter litt med søvn og konsentrasjon" så får du jo ikke hjelp.

Det er ikke bare NAV man kan kreve av. F.eks har man krav på utdanning og mange har krav på høyere lønn enn de får og kan velge å gå til arbeidstilsynet.

2 minutes ago, Trine said:

Jeg har slitt med søvn og konsentrasjon +++ hele livet. Fikk til en utdanning fordet. Men har du forsøkt å få behandling. Det er mange med "bare" søvnproblemer og de får hjelp med det. Men det er klart at om du drar til legen og sier du "bare sliter litt med søvn og konsentrasjon" så får du jo ikke hjelp.

Det er ikke bare NAV man kan kreve av. F.eks har man krav på utdanning og mange har krav på høyere lønn enn de får og kan velge å gå til arbeidstilsynet.

Ja, hvis det var sånn ting fungerte i praksis, så hadde jo det vært en fin verden. Men det er nok langt fra realitetene. De som jobber i sterkt underbetalte stillinger hadde såklart valgt noe annet, valgt seg høyere lønn og bedre arbeidsforhold, om det var et alternativ.

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vedkommende som jobber på bensinstasjon har tydeligvis ikke tittet i landsoverenkomsten for sitt yrke.

Jeg har aldri påstått at noe er lett for alle andre, men samtidig så vanskelig for meg. Men jeg vet også at ganske mange kunne ha gjort litt mer for å oppnå det de ønsker. Dersom de ikke er fornøyd med lønna i den jobben de har så kan man faktisk prøve å ta en utdannelse. Men man får ikke noe servert på fat. Det er det de aller fleste som tjener greit har måtte gjøre. Om du snakker om den personen jeg tror du snakker om så ønsker faktisk ikke vedkommende å bytte jobb.

3 minutter siden, Kanonføde skrev:

Ja, hvis det var sånn ting fungerte i praksis, så hadde jo det vært en fin verden. Men det er nok langt fra realitetene. De som jobber i sterkt underbetalte stillinger hadde såklart valgt noe annet, valgt seg høyere lønn og bedre arbeidsforhold, om det var et alternativ.

Men det er jo et alternativ, de må bare jobbe for det. Jeg tror de som har såkalte lavtlønnsyrker syns det er fint med fullstendig hjernedødt arbeid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...