Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal snart i møte med kontrollkomisjonen og posten der jeg var frivillig akutt innlagt. Lurer bare på hva kontrollkomisjonen kan gjøre når vedtaket allerede er gjennomført? De tilintetgjorde gjenstander "for å beskytte andre", men tilintetgjørelsen var egentlig totalt bortkastet. Var ikke farlige gjenstander som kniv eller noen form for våpen. Og var gjenstander jeg og flere andre bruker i hverdagen og er fullt lovlige. Fikk jo ingen informasjon og heller ingen klagemulighet før tilintetgjørelsen ble gjennomført. Vedtaket fikk jeg etterpå. Hva kan egentlig kontrollkomisjonen gjøre? Dette har dessverre vært så belastende og krenkende for meg at jeg har hatt flere sterke angstanfall kombinert med astmaanfall. 

Skrevet (endret)

Det finnes jo mange vanlige gjenstander som kan bære farlige på en akuttavdeling men som vi i hverdagen omgir oss med. Hvorfor opplever du det som skjedde som krenkende?

Endret av frosken
Skrevet

De fikk gjenstandene av meg frivillig til oppbevaring for jeg visste jeg ikke fikk ha de med meg på avdelingen og ble lovet å få de tilbake. Fikk ingen informasjon om at det ble beslaglagt og sku tilintetgjøres. Ble også overført DPS uten at jeg engang ble spurt og jeg var innlagt frivillig. De tilintetgjorde gjenstandene FØR jeg fikk vedtak og informasjon om klagemuligheter. 

Skrevet

De har også skrevet ting i journalen min som de mener jeg har sagt, men som jeg ikke har sagt. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. De kan få en reprimande og du oppreisning.

2. De kan bli pålagt å skaffe deg tilsvarende saker.

Skrevet
5 timer siden, aa-k-j skrev:

De fikk gjenstandene av meg frivillig til oppbevaring for jeg visste jeg ikke fikk ha de med meg på avdelingen og ble lovet å få de tilbake. Fikk ingen informasjon om at det ble beslaglagt og sku tilintetgjøres. Ble også overført DPS uten at jeg engang ble spurt og jeg var innlagt frivillig. De tilintetgjorde gjenstandene FØR jeg fikk vedtak og informasjon om klagemuligheter. 

Håper du får et ok møte om det som skjedde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...