aa-k-j Skrevet 16. august 2016 Skrevet 16. august 2016 Hei. Skal snart i møte med kontrollkomisjonen og posten der jeg var frivillig akutt innlagt. Lurer bare på hva kontrollkomisjonen kan gjøre når vedtaket allerede er gjennomført? De tilintetgjorde gjenstander "for å beskytte andre", men tilintetgjørelsen var egentlig totalt bortkastet. Var ikke farlige gjenstander som kniv eller noen form for våpen. Og var gjenstander jeg og flere andre bruker i hverdagen og er fullt lovlige. Fikk jo ingen informasjon og heller ingen klagemulighet før tilintetgjørelsen ble gjennomført. Vedtaket fikk jeg etterpå. Hva kan egentlig kontrollkomisjonen gjøre? Dette har dessverre vært så belastende og krenkende for meg at jeg har hatt flere sterke angstanfall kombinert med astmaanfall. 0 Siter
frosken Skrevet 16. august 2016 Skrevet 16. august 2016 (endret) Det finnes jo mange vanlige gjenstander som kan bære farlige på en akuttavdeling men som vi i hverdagen omgir oss med. Hvorfor opplever du det som skjedde som krenkende? Endret 16. august 2016 av frosken 0 Siter
aa-k-j Skrevet 16. august 2016 Forfatter Skrevet 16. august 2016 De fikk gjenstandene av meg frivillig til oppbevaring for jeg visste jeg ikke fikk ha de med meg på avdelingen og ble lovet å få de tilbake. Fikk ingen informasjon om at det ble beslaglagt og sku tilintetgjøres. Ble også overført DPS uten at jeg engang ble spurt og jeg var innlagt frivillig. De tilintetgjorde gjenstandene FØR jeg fikk vedtak og informasjon om klagemuligheter. 0 Siter
aa-k-j Skrevet 16. august 2016 Forfatter Skrevet 16. august 2016 De har også skrevet ting i journalen min som de mener jeg har sagt, men som jeg ikke har sagt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. august 2016 Skrevet 16. august 2016 1. De kan få en reprimande og du oppreisning. 2. De kan bli pålagt å skaffe deg tilsvarende saker. 1 Siter
frosken Skrevet 16. august 2016 Skrevet 16. august 2016 5 timer siden, aa-k-j skrev: De fikk gjenstandene av meg frivillig til oppbevaring for jeg visste jeg ikke fikk ha de med meg på avdelingen og ble lovet å få de tilbake. Fikk ingen informasjon om at det ble beslaglagt og sku tilintetgjøres. Ble også overført DPS uten at jeg engang ble spurt og jeg var innlagt frivillig. De tilintetgjorde gjenstandene FØR jeg fikk vedtak og informasjon om klagemuligheter. Håper du får et ok møte om det som skjedde. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.