Gå til innhold

NHD/Andre Uforklarelige blåmerker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det siste halve året fått mange blåflekker på kroppen, spesielt beina, uten å ha slått meg. Vi snakker ofte om 10 på hver fot. Og iallefall 10 tilsammen på resten av kroppen. Ulike størrelser.

Siden medisiner er "alt" av forklaring på tretthet/fatigue/gjesping/svetting/svekkede kognitive evner/hukommelsesvansker/problem ifht urinering/håravfall/skjelving, har jeg begynt å tenke på om alle disse blåmerkene kommer som bivirkning også!

Medisiner jeg bruker: Wellbutrin, Lamictal og Fontex, alle målt til innenfor referanseområdet.

Et hjertesukk. Utredes for MS også, etter funn på MR og i spinalvesken, men alt som kan tale for denne sykdommen er også noe som kan forklares som bivirkninger av medisin. Så hvem vet.

Ble mer enn spørsmål ifht blåmerker dette, men generelle synspkt er velkomne.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bruk av SSRI (Fontex) kan gjøre at en lettere får blåmerker.

Skrevet
8 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Bruk av SSRI (Fontex) kan gjøre at en lettere får blåmerker.

Ja se der. Det strømmer på med bivirkninger! Men holder meg frisk så da må det vel være sånn.

Men, man kan altså få det uavhengig av at man slår seg, dulter borti noe? For så ustø/klebbete/uheldig at disse er pga det er ikke mulig.

Skrevet
1 time siden, Marigrete skrev:

Ja se der. Det strømmer på med bivirkninger! Men holder meg frisk så da må det vel være sånn.

Men, man kan altså få det uavhengig av at man slår seg, dulter borti noe? For så ustø/klebbete/uheldig at disse er pga det er ikke mulig.

Min sønn får lett blåmerker av dem, trenger ikke slå seg heller. Trange sko er nok f.eks.

Skrevet
59 minutter siden, stjernestøv skrev:

Min sønn får lett blåmerker av dem, trenger ikke slå seg heller. Trange sko er nok f.eks.

Hos meg kommer de helt uten grunn. Jeg får blåmerker på plasser det ikke går ant å verken slå seg, eller noe annet. Ble litt sutreinnlegg dette. Men er lei av at det dukker opp den ene bivirkningen etter den andre. Har i utgpkt lyst til å bruke denne kombinasjonen av medisiner livet ut. Har bipolar lidelse. Men jeg vet sannelig ikke lenger. Nå er ikke blåmerkene noen big deal, kommer sist på listen over plagsomme bivirkninger, det er bare summen av alt. Og at annen sykdom (her MS) kan kamufleres av at man ikke vet med sikkerhet hva alle symptomene kommer fra, om alt faktisk er bivirkninger. Og det vet man jo ikke helt sikkert så lenge man ikke slutter på medisinene, og selv da kan man jo tenke seg at ulike plager er senvirkninger av medisin. Huff ja.

Skrevet
19 minutter siden, Marigrete skrev:

Hos meg kommer de helt uten grunn. Jeg får blåmerker på plasser det ikke går ant å verken slå seg, eller noe annet. Ble litt sutreinnlegg dette. Men er lei av at det dukker opp den ene bivirkningen etter den andre. Har i utgpkt lyst til å bruke denne kombinasjonen av medisiner livet ut. Har bipolar lidelse. Men jeg vet sannelig ikke lenger. Nå er ikke blåmerkene noen big deal, kommer sist på listen over plagsomme bivirkninger, det er bare summen av alt. Og at annen sykdom (her MS) kan kamufleres av at man ikke vet med sikkerhet hva alle symptomene kommer fra, om alt faktisk er bivirkninger. Og det vet man jo ikke helt sikkert så lenge man ikke slutter på medisinene, og selv da kan man jo tenke seg at ulike plager er senvirkninger av medisin. Huff ja.

Han får også blåmerker på rare steder, det ser jo vondt ut. Jeg tar også medisinen men har ikke dette. Plagsomt med bivirkninger ja. Kjedelig hvis du har MS da, du får bare vente å se. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...