AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 Skrevet 18. august 2016 Hei! kan en lege få opprettet et slags tvangsvedtak ang medisiner og utdeling? Uten at man nylig har vært tvangsinnlagt? Anonymkode: ec8d7...439 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. august 2016 Skrevet 18. august 2016 Det er mulig å opprette "Tvungent psykisk helsevern" uten innleggelse selv om det er uvanlig. En annen sak er at en lege kan sette betingelser for forskriving av medisiner. Dette kan bl.a. være hvordan de skal utdeles. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 Skrevet 18. august 2016 44 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det er mulig å opprette "Tvungent psykisk helsevern" uten innleggelse selv om det er uvanlig. En annen sak er at en lege kan sette betingelser for forskriving av medisiner. Dette kan bl.a. være hvordan de skal utdeles. Men dersom jeg vil ha mine medisiner selv uten å få dem utlevert hver dag hvor de observerer at jeg tar dem, kan ikke jeg da i teorien få det så lenge jeg ikke har noe tvangsvedtak? På hvilke grunnlag kan leger opprette sånne tvangsvedtak? Anonymkode: ec8d7...439 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. august 2016 Skrevet 18. august 2016 Det er ikke et tvangsvedtak. Det er en betingelse fra legen for at du skal få medisin. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.