Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er altså "kastet ut" fra behandlingen min.

Begrunnelsen er at behandlingen ikke er hensiktsmessig å fortsette, siden jeg ikke klarer å gjennomføre alle de kravene og retningslinjene behandleren har satt. Jeg har kjempet og prøvd. 

Jeg har gitt klart uttrykk for at jeg ønsker, og trenger behandling, da spesielt for angst og depresjon. 

Kan man klage? 

Skrevet

En kan alltid klage på ting. :) Om det hjelper i ditt tilfelle vet jeg ikke noe om, men uansett skader det neppe å prøve. Du kan også be om henvisning til et annet behandlingssted, f.eks. et annet DPS.

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Hvilke oppgaver har du fått, som du ikke har klart å gjennomføre? Ble nesten litt redd. Håper ikke jeg blir "kastet ut" og :s

Skrevet
39 minutter siden, usikker skrev:

Begrunnelsen er at behandlingen ikke er hensiktsmessig å fortsette, siden jeg ikke klarer å gjennomføre alle de kravene og retningslinjene behandleren har satt. Jeg har kjempet og prøvd. 

Jeg har gitt klart uttrykk for at jeg ønsker, og trenger behandling, da spesielt for angst og depresjon. 

Kan man klage? 

Det finnes også private psykologer og psykiatere med driftsavtale. Men ofte lang ventetid. 

Håper du får svar fra NHD.

Anonymkode: f4225...31f

Skrevet

Jeg synes det er for vanskelig å skrive kostlister, veie meg og måle bmi på hver eneste time...

Jeg er henvist gr angst/depresjon, min noe lave vekt er sekundert. Er fysisk/somatisk frisk.

Men behandleren min ønsker bare fokus på SP, selv om jeg selv ikke mener el ønsker noe fokus på dette.

Skrevet
49 minutter siden, usikker skrev:

Kan man klage? 

Hva opplever du selv er den konkrete årsaken til at du ikke klarer å gjennomføre kravene?

Skrevet

Jeg ønsker behandling for min langvarige angst, og stadig tilbakevendende depresjon. 

Det at jeg har noe lav vekt, ikke underernæt, skyldes en infeksjon. Det er ikke fremprovosert.

Derfor er jeg ikke enig i at fokuset skal ligge på å få meg opp i vekt og øke min bmi, da jeg ikke ser dette som relevant.

Jeg forstår godt at det kunne vært et viktig argument dersom jeg var alvorlig undervektig. Men det er jeg altså ikke, jeg ligger like under "streken".

Skrevet
14 minutter siden, usikker skrev:

Jeg ønsker behandling for min langvarige angst, og stadig tilbakevendende depresjon. 

Det at jeg har noe lav vekt, ikke underernæt, skyldes en infeksjon. Det er ikke fremprovosert.

Derfor er jeg ikke enig i at fokuset skal ligge på å få meg opp i vekt og øke min bmi, da jeg ikke ser dette som relevant.

Jeg forstår godt at det kunne vært et viktig argument dersom jeg var alvorlig undervektig. Men det er jeg altså ikke, jeg ligger like under "streken".

Syns det er rart at de kaster deg ut, og at du ikke får behandling for det du ønsker :( Det er jo ditt liv det gjelder. Akkurat som de skulle kastet meg ut fordi jeg ikke klarer å slanke meg, det høres rart ut ja....

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
1 time siden, usikker skrev:

Jeg synes det er for vanskelig å skrive kostlister, veie meg og måle bmi på hver eneste time...

Jeg er henvist gr angst/depresjon, min noe lave vekt er sekundert. Er fysisk/somatisk frisk.

Men behandleren min ønsker bare fokus på SP, selv om jeg selv ikke mener el ønsker noe fokus på dette.

Det er svært enkle oppgaver du har fått. Jeg ville nok gjort mye av det samme. Om en ikke er villig til å gjennomføre selv enkle oppgaver, vil det sjelden/aldri komme noe ut av "behandlingen".

Nicklusheletida
Skrevet
1 time siden, usikker skrev:

Hva er din bmi ?

Skrevet
2 timer siden, usikker skrev:

Jeg har også blitt veid nesten hver gang jeg har vært hos behandler og hatt flere samtaler om kosthold. Tenker ikke på dette som noe negativt selv om det er av en annen grunn jeg er der. Synes ikke det høres så uoverkommelig ut å skrive kostlister og veie seg hvis du ikke har noen problemer med mat. Det trenger ikke å ta så veldig lang tid.

Skrevet

Hvis det med vekt ikke er noe problem, hvorfor gjennomførte du ikke bare det som behandler ba deg gjøre og så gå videre ? Jeg har vært sterkt uenig med min behandler flere ganger selv, men det er fordi jeg ikke har visst bedre - det visste derimot han. 

Anonymkode: 5ccbd...a49

Skrevet

Jeg synes dette er uverdig og uforsvarlig behandling fra DPS. Jeg er skuffet. 

Jeg gir opp... Har mistet jobben, og står nå uten behandlingstilbud. 

Jeg forstår at DPS trenger å skrive ut pasienter, slik at de oppfyller kravene om å kunne ta inn nye. Å skrive ut en pasient som ønsker videre behandling, vises ikke på den flotte listen DPS kan presentere av "ferdig behandlede pasienter" 

Jeg skjønner godt at jeg ikke er en ønsket pasient, med mine samensatte utfordringer. Jeg vet at det ikke er lett å bryte gjennom til et menneske i krise, jeg skjønner nå at jeg har brukt opp behandlers tolmodighet. 

Ettersom teamet på DPS støtter hennes vurdering, sier det seg selv at ikke noen andre heller ønsker å tilby meg hjelp. 

Det at behandleren min har en stadig voksende,nydelig, mage...vel, det er nok ikke plass til meg hos noen andre. 

Man skal være sterk, for å være syk....det er ikke jeg.  Det er en nedverdigende, flau og ydmykende følelse å ikke være ønsket. Jeg har det skikkelig vondt nå. Men, men, det er selvsagt min egen feil. I lys av hvem jeg er, med alle mine feil og manglet, er det dette jeg fortjener. Alt er min feil v

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

TS: Glemte du å svare på spørsmålet om din nåværende BMI?

Skrevet
22 timer siden, usikker skrev:

Hvorfor er det vanskelig? Om psykiateren hadde sagt til meg at jeg enten måtte skrive ned alt jeg spiste eller bli kastet ut så hadde jeg skrevet lister. Jeg hadde nok stusset litt på hvorfor jeg skulle gjøre det, iom at jeg ikke har noen problemer med hverken mat eller vekt. Så hadde jeg helt sikkert spurt om hvorfor jeg skulle skrive disse listene. Men jeg hadde skrevet dem helt til psykiateren hadde kommet på bedre tanker og sagt at jeg kunne slutte å skrive. Jeg tror de som regel har en tanke bak det de ber oss om å gjøre, det tryggeste er vel å bare la dem få gjøre jobben sin. Finner de ut at de er på villspor så endrer de retning. Vi må noen ganger la de gå litt feil vei for vi sitter ikke selv med kunnskap nok til å vite hvorfor de går disse veiene som for oss kan virke tullete og absurde. Da jeg første gang fikk beskjed om at jeg hadde ADHD så tenkte jeg "ja, særlig, hvor gulpet du opp den idéen". Men senere, etter at jeg selv har forstått mer, så ser jeg jo at det ikke bare var noe oppgulp.

Skrevet
2 timer siden, usikker skrev:

Jeg synes dette er uverdig og uforsvarlig behandling fra DPS. Jeg er skuffet. 

Jeg gir opp... Har mistet jobben, og står nå uten behandlingstilbud. 

Jeg forstår at DPS trenger å skrive ut pasienter, slik at de oppfyller kravene om å kunne ta inn nye. Å skrive ut en pasient som ønsker videre behandling, vises ikke på den flotte listen DPS kan presentere av "ferdig behandlede pasienter" 

Jeg skjønner godt at jeg ikke er en ønsket pasient, med mine samensatte utfordringer. Jeg vet at det ikke er lett å bryte gjennom til et menneske i krise, jeg skjønner nå at jeg har brukt opp behandlers tolmodighet. 

Ettersom teamet på DPS støtter hennes vurdering, sier det seg selv at ikke noen andre heller ønsker å tilby meg hjelp. 

Det at behandleren min har en stadig voksende,nydelig, mage...vel, det er nok ikke plass til meg hos noen andre. 

Man skal være sterk, for å være syk....det er ikke jeg.  Det er en nedverdigende, flau og ydmykende følelse å ikke være ønsket. Jeg har det skikkelig vondt nå. Men, men, det er selvsagt min egen feil. I lys av hvem jeg er, med alle mine feil og manglet, er det dette jeg fortjener. Alt er min feil v

Jeg forstår hvordan du har det, jeg har blitt kastet ut noen ganger fordi jeg ikke ville ta medisiner. Likevel havnet jeg tilbake i psykiatrien, de må jo hjelpe deg når du trenger hjelp. 

Skrevet
2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

TS: Glemte du å svare på spørsmålet om din nåværende BMI?

Kanskje hun ikke vil svare på det? Ikke alt vi vil fortelle behandlere, og det tar TS konsekvensen av. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hun ikke vil svare på det? Ikke alt vi vil fortelle behandlere, og det tar TS konsekvensen av. 

Hva er problemet så lenge en ikke har noe skjule?

Anonymkode: b61de...94b

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet så lenge en ikke har noe skjule?

Det er jo en grunn til at hun ikke har svart på det, og det må vi respektere, også NHD. 

Vil hun ha hjelp, må hun samarbeide, og det har hun dessverre ikke gjort. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en grunn til at hun ikke har svart på det, og det må vi respektere, også NHD. 

Vil hun ha hjelp, må hun samarbeide, og det har hun dessverre ikke gjort. 

Nei, nettopp. Så der er vel grunnen hun må slutte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...