Gå til innhold

Redd.

Anbefalte innlegg

Skrevet
46 minutter siden, stjernestøv skrev:

Måtte du betale noe for det? Har aldri vært borti dette. 

Hvis vareverdien + frakt overstiger kr 350, må du betale norsk moms (25%) + tollklareringsbegyr (ca 160 kr).

Anonymkode: c8eca...02b

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Må være fælt å ha det sånn.

Ja det var fælt. + at det skjedde masse skumle ting rundt meg. Var så redd. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis vareverdien + frakt overstiger kr 350, må du betale norsk moms (25%) + tollklareringsbegyr (ca 160 kr).

Ok takk for det :) Har de terminal eller må jeg ha kontanter?

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ok takk for det :) Har de terminal eller må jeg ha kontanter?

Jeg har alltid pleid å få faktura i posten (et par uker) etter pakken er levert.

Skrevet
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Jeg har alltid pleid å få faktura i posten (et par uker) etter pakken er levert.

Ok takk :) Så det er vanlig dette altså, måtte le litt av meg selv. Utrolig slitsomt å få sånne tanker...

Nicklusheletida
Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Måtte du betale noe for det? Har aldri vært borti dette. 

Ikke på Narvesen nei. Kan ikke huske det i ihvert fall, men jeg kan være litt fjern noen ganger. Gjøre ting og være i en helt annen verden. Men mener jeg ikke betalte noe der :)

Skrevet
6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ikke på Narvesen nei. Kan ikke huske det i ihvert fall, men jeg kan være litt fjern noen ganger. Gjøre ting og være i en helt annen verden. Men mener jeg ikke betalte noe der :)

Ok får ta det som det kommer da :) 

Skrevet

Du er ikke alene om å få sånne tanker,for et år siden ble jeg vekket av at feieren sto på døra jeg slapp han inn for å undersøke peisen,  men det var et eller annet ekelt over han og jeg følte meg mer og mer redd, og da han tok på seg et par hansker klarte jeg ikke mer og løp ut terrasse døra og inn i garasjen og derfra  febrilsk ringte til mannen min som var en tur på butikken og ba han komme hjem. Følte meg litt som en idiot der jeg sto gjemt i garasjen imens mannen og feieren snakket koslig sammen ,men ikke mer enn at jeg ikke ville være alene da feieren kom i år og det slapp jeg ☺

Anonymkode: 01864...172

Worrisome Plenty
Skrevet

Dhl, UPC og andre har jeg hatt på døra mange ganger. De er ikke ute etter noe annet en å gi deg pakken, og att du kviterer for den. De kommer ikke inn for drap eller kaffe.. Hehe, de har som regel dårlig tid, da det er mange andre kunder de skal levere til.

160 i tollgebyr, og 25% dersom det er verdt mer en 350 norske. Nå er jeg klar over att jeg bare gjentar det andre har sagt, men men.

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke alene om å få sånne tanker,for et år siden ble jeg vekket av at feieren sto på døra jeg slapp han inn for å undersøke peisen,  men det var et eller annet ekelt over han og jeg følte meg mer og mer redd, og da han tok på seg et par hansker klarte jeg ikke mer og løp ut terrasse døra og inn i garasjen og derfra  febrilsk ringte til mannen min som var en tur på butikken og ba han komme hjem. Følte meg litt som en idiot der jeg sto gjemt i garasjen imens mannen og feieren snakket koslig sammen ,men ikke mer enn at jeg ikke ville være alene da feieren kom i år og det slapp jeg ☺

Anonymkode: 01864...172

Jeg og er skeptisk til feieren, han er skummel :o

Skrevet
13 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Dhl, UPC og andre har jeg hatt på døra mange ganger. De er ikke ute etter noe annet en å gi deg pakken, og att du kviterer for den. De kommer ikke inn for drap eller kaffe.. Hehe, de har som regel dårlig tid, da det er mange andre kunder de skal levere til.

160 i tollgebyr, og 25% dersom det er verdt mer en 350 norske. Nå er jeg klar over att jeg bare gjentar det andre har sagt, men men.

Betryggende å høre. Følte meg litt dum i går etterpå, når det var så mange som hadde hørt om dem. Skal prøve å roe meg neste gang jeg får panikk, tenke nøye gjennom om dette er reelt. Men i går tok panikken over. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...