Gå til innhold

Var det jeg visste haha!

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 minutter siden, laban skrev:

Hva er "det" i denne sammenhengen?  Jobben hans, kontakten dere har og oppfølgingen du får, er jo ikke forskning.  For meg ser det ut til at noen vil forske på erfaringene med denne måten å jobbe på.  Da er de nødt til å spørre brukerne, ikke bare de ansatte.

Det er svært mye som skjedde i "gamle dager", som vi heldigvis har sluttet med. 

Jeg tviler på at sterilisering uten samtykke er utbredt i dagens psykiatri.

Ja det er vel mer måten de jobber på det skal forskes på, så jeg trenger ikke være redd. 

Ja lobotomering f.eks, jeg hadde sikkert blitt lobotomert og sterilisert :( 

Vet ikke om de driver med sterilisering i dag, de verste tilfellene kanskje. Og jeg fikk jo p.sprøyte når jeg var innlagt for å unngå svangerskap, de overtalte meg. 

Skrevet

Kunne hatt et barn til jeg hadde jeg ikke blitt innlagt da, savner det barnet :( 

Skrevet

Men jeg har jo fortsatt i flere år med p.sprøyten, kunne jo bare sluttet nå. Men det er deilig å slippe mensen, det er jo et Helvetes styr! Og blødde jo tonnevis og hadde store smerter, så det er jo fordeler med den sprøyta. 

Skrevet
25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke om de driver med sterilisering i dag, de verste tilfellene kanskje. Og jeg fikk jo p.sprøyte når jeg var innlagt for å unngå svangerskap, de overtalte meg.

De driver ikke med tvangssterilisering i dag. At du fikk p-sprøyte var for å beskytte deg, ikke for noe annet. Ville du hatt et barn med en annen innlagt?

22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kunne hatt et barn til jeg hadde jeg ikke blitt innlagt da, savner det barnet :( 

P-sprøyta varer ikke evig, du kunne fått et barn når effekten var ute av kroppen. Uansett, man kan ikke savne noe man ikke har hatt ;)

Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

De driver ikke med tvangssterilisering i dag. At du fikk p-sprøyte var for å beskytte deg, ikke for noe annet. Ville du hatt et barn med en annen innlagt?

P-sprøyta varer ikke evig, du kunne fått et barn når effekten var ute av kroppen. Uansett, man kan ikke savne noe man ikke har hatt ;)

Jeg ville ha barn med hvem som helst, men helst min samboer. Jeg tvang han til sex uten prevensjon, men ble ikke gravid. 

Effekten er ute etter et år, men jeg kan jo bli gravid enda hvis jeg vil :) Men ungene er jo voksne...

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg ville ha barn med hvem som helst, men helst min samboer. Jeg tvang han til sex uten prevensjon, men ble ikke gravid. 

Effekten er ute etter et år, men jeg kan jo bli gravid enda hvis jeg vil :) Men ungene er jo voksne...

Om du ville ha barn med hvem som helst så tror jeg du skal være glad de overtalte deg til å ta p-sprøyta. Det hadde ikke vært særlig heldig for forholdet til deg og samboeren din om du hadde fått barn med en tilfeldig annen person.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Om du ville ha barn med hvem som helst så tror jeg du skal være glad de overtalte deg til å ta p-sprøyta. Det hadde ikke vært særlig heldig for forholdet til deg og samboeren din om du hadde fått barn med en tilfeldig annen person.

Det har du rett i. Men jeg har fantasert mye om det barnet. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det har du rett i. Men jeg har fantasert mye om det barnet. 

Det er fordi du har en livlig fantasi :D

Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Det er fordi du har en livlig fantasi :D

Haha stemmer det :D 

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren sa jo at det ikke var forskning. Men tenk på før i gamle dager, da gjorde de hva de ville med pasientene. Steriliserte dem og. Noe gjør de bak ryggen vår i dag og...

Men hvorfor takker du ja til å være med i denne forskningen? Hvis jeg hadde vært overbevist at det hadde vært skumle og uærlige hensikter bak, hadde jeg såklart sagt nei til å delta! Den skjønner ikke jeg.

Anonymkode: 23238...22b

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor takker du ja til å være med i denne forskningen? Hvis jeg hadde vært overbevist at det hadde vært skumle og uærlige hensikter bak, hadde jeg såklart sagt nei til å delta! Den skjønner ikke jeg.

Sykepleieren forsikret meg om at det var gode hensikter, da må jeg vel stole på han? Kunne trekke meg når som helst også. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren forsikret meg om at det var gode hensikter, da må jeg vel stole på han? Kunne trekke meg når som helst også. 

Ja du gjør rett i å stole på han! Men tenker allikevel at det må bli slitsomt hvis du konstant går og er urolig ifht hensikten med forskningen, og også at du har tvil om hvem som står bak. 

JEG er 100% sikker på at dette er uskyldig forskning som bidrar på sikt til bedre tilbud for brukerne.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du gjør rett i å stole på han! Men tenker allikevel at det må bli slitsomt hvis du konstant går og er urolig ifht hensikten med forskningen, og også at du har tvil om hvem som står bak. 

JEG er 100% sikker på at dette er uskyldig forskning som bidrar på sikt til bedre tilbud for brukerne.

Kan jo tenke meg om, om jeg vil være med på dette. Kan trekke meg, får se. Jeg har så mange tanker om så mangt. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Kan jo tenke meg om, om jeg vil være med på dette. Kan trekke meg, får se. Jeg har så mange tanker om så mangt. 

Det er veldig samfunnsnyttig at man bidrar i slik forskning. Fint at du har mulighet til å trekke deg, men håper du greier å legge konspirasjonsteorier til side.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig samfunnsnyttig at man bidrar i slik forskning. Fint at du har mulighet til å trekke deg, men håper du greier å legge konspirasjonsteorier til side.

Ja får håpe det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...