Gå til innhold

Hvor lenge gå til behandling på DPS?

Anbefalte innlegg

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Hei!

Jeg ble nylig diagnostisert med bipolar 1, og har gått til ukentlige samtaler på DPS siden i vår. Nå har jeg begynt å lure på hvor lenge jeg skal belage meg på å gå der. Psykologen beskriver meg som veldig lukket og forsiktig, men sier at ha synes samarbeidet vårt går litt bede nå, og at jeg har åpnet meg litt mer. De på DPS vil at jeg skal gå på medisiner, noe jeg motvillig gjør i frykt for at de ikke vil hjelpe meg hvis jeg ikke gjør som de ber om. Jeg er redd for at psykologen skal gi meg opp, siden jeg er så redd for å åpne meg. Selv ønsker jeg videre samtaler, og jeg tror jeg trenger det for å overleve. Jeg kommer ikke til å si det til psykologen, men jeg er redd jeg kommer til å ta livet mitt hvis jeg får beskjed om at jeg ikke kan gå dit mer/at "tiden min er ute". Er det satt grenser for hvor mange ganger man kan gå til psykolog på DPS med bipolar 1? Er nå i en medisinutprøvingasfase, og er ikke stabilisert enda, som de sier. Jeg har veldig vanskelig for å stole på folk, og endelig har jeg fått en psykolog som jeg liker, og ønsker å gå til. Kommer til å bli knust hvis jeg av en eller annen grunn ikke får fortsette. Er det noen som går til samme psykolog på DPS i flere år, eller må man regne med mer uforutsigbarhet når det kommer til dette?

Skrevet

Så lenge det er framskritt om så de er små så tror jeg neppe du trenger å bekymre deg. Jeg forsøkte i over et år før terapien ble avsluttet. Var for lukket til at det fungerte og klarte ikke stole på behandleren. 

Skrevet
1 time siden, franklyscarlet skrev:

Hei!

Jeg ble nylig diagnostisert med bipolar 1, og har gått til ukentlige samtaler på DPS siden i vår. Nå har jeg begynt å lure på hvor lenge jeg skal belage meg på å gå der. Psykologen beskriver meg som veldig lukket og forsiktig, men sier at ha synes samarbeidet vårt går litt bede nå, og at jeg har åpnet meg litt mer. De på DPS vil at jeg skal gå på medisiner, noe jeg motvillig gjør i frykt for at de ikke vil hjelpe meg hvis jeg ikke gjør som de ber om. Jeg er redd for at psykologen skal gi meg opp, siden jeg er så redd for å åpne meg. Selv ønsker jeg videre samtaler, og jeg tror jeg trenger det for å overleve. Jeg kommer ikke til å si det til psykologen, men jeg er redd jeg kommer til å ta livet mitt hvis jeg får beskjed om at jeg ikke kan gå dit mer/at "tiden min er ute". Er det satt grenser for hvor mange ganger man kan gå til psykolog på DPS med bipolar 1? Er nå i en medisinutprøvingasfase, og er ikke stabilisert enda, som de sier. Jeg har veldig vanskelig for å stole på folk, og endelig har jeg fått en psykolog som jeg liker, og ønsker å gå til. Kommer til å bli knust hvis jeg av en eller annen grunn ikke får fortsette. Er det noen som går til samme psykolog på DPS i flere år, eller må man regne med mer uforutsigbarhet når det kommer til dette?

Jeg har gått i flere år til ulike personer, noen slutter jo også. Men jeg har vært litt frem og tilbake, men det er rett som du tror. Hvis du ikke tar medisiner kan det hende de kaster deg ut, fordi du ikke følger anbefalt behandling. Der jeg er nå, hos fact team er det ikke sånn. De lar meg styre medisineringen selv om jeg vil, sykepleieren kommer fordet. Men nå følger jeg deres råd, vil jo være bra :) 

Skrevet
1 time siden, franklyscarlet skrev:

Hei!

Akkurat dette burde du skrive ut og gi til psykologen. Det er et kjempeviktig tema. Det er sånne ting man skal være åpen om. Da skjlnner de hvor mye hjelpen betyr. Selv går jeg til en privatpraktiserende psykolog med refusjonsrett, så jeg kan ikke si så mye om behandlingen på DPS. Tror det kommer an på hvor mye man trenger helsehjelpen, men nettopp derfor er det viktig å få sagt det. 

Anonymkode: a04ec...0a9

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...