Gå til innhold

NHD når starte med sipralex?

Anbefalte innlegg

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg har generalisert angst, er sykmeldt nå da miljøet på jobben gjør det veldig vanskelig å fungere både privat og profesjonellt. 

Jeg har fått time hos psykolog og to mnd. Fastlegen har skrevet ut sipralex 10mg og mener jeg bør starte på de nå. Dagene er tunge og jeg blir ekstremt sliten av lite så ja, det hadde vert deilig om sipralex kunne lette litt. Men, jeg leser på flere nettsiden (bla dps sider ol) at man helst ikke skal starte med medisiner før man er kommet I gang med psykoterapi. Jeg tenker at hvis jeg tar cipralex nå og de virker bra så mister jeg helhetsbildet mitt når jeg skal behandle sykdommen hos psykolog. 

Hva tenker du eller dere? Er det dumt å starte nå eller bør jeg vente til behandlingen starter? 

Skrevet
1 time siden, BamseLiten skrev:

Jeg har generalisert angst, er sykmeldt nå da miljøet på jobben gjør det veldig vanskelig å fungere både privat og profesjonellt. 

Jeg har fått time hos psykolog og to mnd. Fastlegen har skrevet ut sipralex 10mg og mener jeg bør starte på de nå. Dagene er tunge og jeg blir ekstremt sliten av lite så ja, det hadde vert deilig om sipralex kunne lette litt. Men, jeg leser på flere nettsiden (bla dps sider ol) at man helst ikke skal starte med medisiner før man er kommet I gang med psykoterapi. Jeg tenker at hvis jeg tar cipralex nå og de virker bra så mister jeg helhetsbildet mitt når jeg skal behandle sykdommen hos psykolog. 

Hva tenker du eller dere? Er det dumt å starte nå eller bør jeg vente til behandlingen starter? 

Sikkert best å starte nå.

Anonymkode: ee1f2...95e

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det beste er å komme i gang med Cipralex så raskt som mulig. Start i dag.

(Det som står på nettsiden til DPS kan i beste fall karakteriseres som "bare tull")

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...