Gå til innhold

Føler meg som en liten skit...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man føler seg som en liten skit når man kontakter psykiater og ikke får noen respons når man er veldig psyk.. Ydmyket, verdiløs og liten..

Riktignok er dette en psykiater jeg sluttet hos for noen mnd siden, men tenkte at han ville gi meg råd om medisin i en ganske akutt krise som har pågått over hele sommeren og lengre enn det.

Har prøvd å ringt fastlegen med han er 2 mnd i India! Jeg vet av erfaring at vikaren ikke har særlig peiling på psykiatri..

Jeg vil vel ingenting spesielt med dette innlegget annet å ytre meg hvordan jeg føler meg. Det hadde krevd så utrolig lite av psykiateren (som arbeider på en klinikk). og prate med meg i 5 min for å gi meg et lite råd. Han hadde ansvar for meg i mange år med psykdom og medisiner..

Anonymkode: 8f96a...111

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man føler seg som en liten skit når man kontakter psykiater og ikke får noen respons når man er veldig psyk.. Ydmyket, verdiløs og liten..

Riktignok er dette en psykiater jeg sluttet hos for noen mnd siden, men tenkte at han ville gi meg råd om medisin i en ganske akutt krise som har pågått over hele sommeren og lengre enn det.

Har prøvd å ringt fastlegen med han er 2 mnd i India! Jeg vet av erfaring at vikaren ikke har særlig peiling på psykiatri..

Jeg vil vel ingenting spesielt med dette innlegget annet å ytre meg hvordan jeg føler meg. Det hadde krevd så utrolig lite av psykiateren (som arbeider på en klinikk). og prate med meg i 5 min for å gi meg et lite råd. Han hadde ansvar for meg i mange år med psykdom og medisiner..

Ja dette var dårlig av psykiateren, han kunne godt ha hjulpet deg. Skulle bare mangle...

Skrevet

Det er vel sånn  at når du ikke er i behandling lenger så må du få en ny henvisning for å få hjelp.Det bør være sånn også ellers hadde leger og psykiatere brukt mye av sin knappe tid til å svare på spørsmål og å hjelpe tidligere pasienter. 

Det er også et stort ansvar for legene å gi riktig medisin i riktig dose til en pasient og derfor ikke noe en ønsker å ta på et par minutter over telefonen. 

Så du bør ikke ta avslaget personlig,det er sånn helsevesenet fungerer.

Anonymkode: 2784a...6e3

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette synes er leit at du opplever. 

Kan hende at du bør prøve å snakke med legevikaren dersom ingen med mer kompetanse er tilgjengelig.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke svare om dett er forståelig eller ikke, fordi det avhenger mye av situasjon og medikamenter. Selv om det kan oppleves urettferdig så kan jeg på mange måter forstå at det kanskje er best slik, fordi pasienters situasjon er ikke nødvendigvis den samme som når vedk ble utskrevet og det kan være et risikabelt ansvar å ta for en behandler. Uansett er det jo bare å gå til fastlegen og dersom vedkommende er bortreist som i ditt tilfelle er det oppsatt vikarer. Kan ikke vedkommende svare har han/hun full tilgang til å ringe vakthavende. Jeg skjønner godt det kan oppleves som en frustrerende situasjon men jeg skjønner ikke helt hvorfor du lar vikarlegen sitt (eventuelle) problem (lite erfaring) bli ditt? Det er vikarlegen som er ansvarlig for å finne en løsning på medikament-problemet. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel sånn  at når du ikke er i behandling lenger så må du få en ny henvisning for å få hjelp.Det bør være sånn også ellers hadde leger og psykiatere brukt mye av sin knappe tid til å svare på spørsmål og å hjelpe tidligere pasienter. 

Det er også et stort ansvar for legene å gi riktig medisin i riktig dose til en pasient og derfor ikke noe en ønsker å ta på et par minutter over telefonen. 

Så du bør ikke ta avslaget personlig,det er sånn helsevesenet fungerer.

Anonymkode: 2784a...6e3

Joda jeg kan se den at psykiater ikke kan hjelpe en person i akutt krise som var pasient for 6-7 mnd siden.. Men bør vel ha baller nok til å si i fra da? Gi en beskjed til sekretæren som kan videre formidle til meg..? "Du må henvende deg til fastlege for ny henvisning. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg mer".

HELDIGVIS er ikke NHD en slik psykiater, er overbevist over at han vil ha ytt service og gitt råd i en slik situasjon og ikke møtt en alvorlig psyk pasient med total taushet.. Helsevesenet fungerer heldigvis ikke alltid så kaldt som du skriver..

Skrevet

Kan forstå din frustrasjon, men forstår også at de ikke har muligheter til å ha slike 5 minutters samtaler med sine tidligere pasienter.

Det enklest og beste er å ordne time til fastlege/vikar og ta det der i fra for å få hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...