Gå til innhold

Stikker til Tjekkia....

Anbefalte innlegg

Skrevet
22 timer siden, Annkarin skrev:

takk :)

Råder deg til å finne en medisinsk instans på forhånd som du kan kontakte om du opplever forandringer/symptomer du vet betyr trøbbel. 

Og kanskje viktigst av alt: Ha ALLE forsikringer på stell. 

Skrevet
22 timer siden, Nekter_hjelp skrev:

Jeg ble tvangsinnlagt på psykiatrisk i Praha for en del år tilbake.
Jeg hadde reist på impuls dit og var dårlig psykisk før jeg kom dit ned.
Det har resultert i at jeg ALDRI reiser til utlandet igjen, hvertfall ikke før jeg vet jeg har vært stabil i en lengre periode.

På det psykiatriske sykehuset jeg var på, var det 18-mannssal (Ren kvinneavdeling jeg var på). Altså felles "sovestue" som også var oppholdsrommet, med adgang til spisestuen. Det var mye tvang. Nektet jeg medisin eller nektet å legge meg i senga når det var kveld, så ble det brukt reimer og tvangsmedisinering. Det var 2 dusjer og 1 toalett.
Jeg fikk tolk 3 ganger på de 2 ukene jeg var der, og det var det min familie som ordnet med.
De kunne lite engelsk der. De snakket jo tjekkisk og tysk, men det kunne jeg ikke noe av.
Det ble sagt av legen at mine foreldre måtte komme å hente meg, for jeg var for syk til å dra hjem på egen hånd. Da min far kom for å hente meg, ble han nektet å ta meg med. Måtte derfor vente i en uke på at det kom en lege og sykepleier fra det psykiatriske sykehuset her i Norge som jeg sognet til.
Har aldri vært så glad for å se en lege og sykepleier i hele mitt liv, som da de kom for å hente meg.

Så min anbefaling er at om du er i en ustabil / impulsiv fase, så hold deg langt unna slike land!!!

Dattera mi har hatt praksis i Praha og sa det samme som deg. Så jeg er enig med Janus30

Anonymkode: 75511...596

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...