Gå til innhold

NHD. Har jeg god grunn til å være redd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min skal ha en planlagt operasjon i narkose neste onsdag.. Jeg ser syner og drømmer at det skal gå fatalt galt. Har voldsomt tankekjør med katastrofetanker. ER SÅ REDD!! Tar en liten dose AP... Er ikke i psykiatrisk behandling.

Hva kan jeg gjøre?? Har jeg grunn til å være redd?

Anonymkode: 1587a...fb1

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har ingen grunn til å være redd. Det som er skremmende produseres inne i ditt eget hode.

Skrevet

Om noe skulle "skje", er vel et operasjonsbord, med en anestesilege, det tryggeste sted å være :-)

Skrevet
4 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Du har ingen grunn til å være redd. Det som er skremmende produseres inne i ditt eget hode.

Tusen, tusen takk for svar! Kort, men veldig viktig for meg. Du har hjulpet meg mer enn du aner flere ganger og feller en tåre nå i takknemlighet og lettelse!

Anonymkode: 1587a...fb1

Gjest Kanuttius
Skrevet

Det går så bra at, du har bare ekstra mye morskjærlighet 😉. Vet ikke hva slags operasjon det er snakk om men jeg rakk knapt sette rompa nedpå før gutten min var ferdig operert. 

Skrevet
52 minutter siden, BamseLiten skrev:

Det går så bra at, du har bare ekstra mye morskjærlighet 😉. Vet ikke hva slags operasjon det er snakk om men jeg rakk knapt sette rompa nedpå før gutten min var ferdig operert. 

Så vi som skjønner at man ikke trenger å være ødelagt av redsel fordi barnet skal opereres, er ikke like glad i barna våre????

Skrevet
4 timer siden, Bokormen123 skrev:

Så vi som skjønner at man ikke trenger å være ødelagt av redsel fordi barnet skal opereres, er ikke like glad i barna våre????

Du altså...

Skrevet
5 timer siden, Bokormen123 skrev:

Ja slik kan man altså tolke det. Falt meg ikke inn.

Anonymkode: 84b24...8f9

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes innvendingen var relevant. Det er i hvert fall ingen (positiv) sammenheng mellom graden av morskjærlighet og graden av angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...