Gå til innhold

Sedix mot uro og stress

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste om det på sol.no, og synes det hørtes lovendes ut. Kan kjøpes uten resept.

Men jeg er litt skeptisk. Kan ikke dette også være vanedannende slik de fleste medisiner mot uro er?

Anonymkode: bea51...67b

Det er ikke vanedannende, men jeg hadde ikke det minste effekt av det. Bare å kaste ut penger...

Anonymkode: 91e75...1fa

Dyrt sukkertøy som smaker elendig. Med andre ord null effekt og penga ut av vinduet. Utelukker jo ikke at andre kan ha effekt av det, men sterk angst og betydelige søvnproblemer trenger nok oftere sterkere lut. Man får heller tenke på alternativer til de vanedannende medikamentene, og bruke de vanedannende kun når det er helt nødvendig.

Indikasjonen er jo MILD nervøsitet og uro. Det fungerer neppe mot alvorlig angst.

Om en medisin er plantebasert eller syntetisk betyr ikke så mye for meg, i alle fall. Det er kjemiske stoffer i begge deler. Om du bruker f.eks morfin, så er det ett fett om stoffet kommer fra opiumsvalmuen eller er syntetisk framstilt. Det er det samme stoffet. 

Jeg tror ikke dette, eller Valerianarot, eller Johannesurt, er noen vidundermedisiner. De hjelper sikkert noen og det er bra. Men siden de er reseptfrie kan apoteket ta hvilken pris de vil. Da blir det ganske dyrt å ta slike medisiner fast. 

Kanskje jeg ville prøvd det etter å ha prøvd SSRI, Buspiron og lav dose AP, hvis det eneste alternativet var vanedannende medisiner (hvis man skal bruke medisiner da selvsagt). Men tenker at mild angst vel uansett responderer best på metakognitiv eller kognitiv terapi. 

Dette er bare å kaste bort penger. Hadde heller kjøpt meg Kamillete. Er mye billigere, hjelper sikkert like bra, og vel så det, og om man liker teen, har man knapt tapt noe på det. ;) MILD angst og uro kan nok respondere vel så bra på avslapningsøvelser, meditasjon, selvhypnose etc., som dyre og mer eller mindre uvirksomme naturpreparater.

Anonymkode: 24db3...be6

Annonse

Det meste i livet er vanedannende, i mer eller mindre grad. Kaffe, trening, dataspill, søvn, tvserier, medisiner etc. SSRI skal jo ikke være vanedannende. Men det er det jo. Også fysisk. Kroppen venner seg til det meste, og "tilpasser seg". For meg, og for mange andre, mister SSRI etterhvert effekt. Men Sedix vil nok helt sikkert ikke føre til så plagsomme seponeringssymptomer som f.eks. kan være tilfelle ved benzo- og benzoliknende preparater.

Anonymkode: 24db3...be6

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Indikasjonen er jo MILD nervøsitet og uro. Det fungerer neppe mot alvorlig angst.

Om en medisin er plantebasert eller syntetisk betyr ikke så mye for meg, i alle fall. Det er kjemiske stoffer i begge deler. Om du bruker f.eks morfin, så er det ett fett om stoffet kommer fra opiumsvalmuen eller er syntetisk framstilt. Det er det samme stoffet. 

Jeg tror ikke dette, eller Valerianarot, eller Johannesurt, er noen vidundermedisiner. De hjelper sikkert noen og det er bra. Men siden de er reseptfrie kan apoteket ta hvilken pris de vil. Da blir det ganske dyrt å ta slike medisiner fast. 

Kanskje jeg ville prøvd det etter å ha prøvd SSRI, Buspiron og lav dose AP, hvis det eneste alternativet var vanedannende medisiner (hvis man skal bruke medisiner da selvsagt). Men tenker at mild angst vel uansett responderer best på metakognitiv eller kognitiv terapi. 

Det er ikke om det er plantebasert eller er syntetisk jeg tenkte på. Men jeg forventer at det er bedre dokumentert effekt på et produkt som selges på apotek og betegnes som legemiddel, enn når man går på helsekost butikk og kjøper.

Men med de erfaringer som kommer frem her så er det nok ingen vits i å bruke penger på det.

Det meste annet har jeg prøvd. Det er mye som kan virke effektivt en stund. Men min erfaring er at det meste mister effekt etter en stund.

Anonymkode: bea51...67b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...