Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må du nødvendigvis forbruke mer enn 2000 kcal pr. dag.

Anonymkode: 2c1b9...e93

Jeg foreslår at du leser om lavkarbodietter på Wikipedia. Det er gjort store metastudier som viser at lavkarbodietter er minst like effektive som dietter hvor man begrenser kaloriinntaket. Hva som er sunt og bærekraftig er en annen diskusjon.

De som påstår det er likegyldig hva man spiser og ar man bare kan summere kaloriene i maten må snart gi seg.

Skrevet
44 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg foreslår at du leser om lavkarbodietter på Wikipedia. Det er gjort store metastudier som viser at lavkarbodietter er minst like effektive som dietter hvor man begrenser kaloriinntaket. Hva som er sunt og bærekraftig er en annen diskusjon.

De som påstår det er likegyldig hva man spiser og ar man bare kan summere kaloriene i maten må snart gi seg.

Skal man gå ned må man ha et netto kalloriunderskudd.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tror vel at jorda er flat også.

Anonymkode: b0f76...5d9

Gjest Gargamel
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva betyr det i praksis?

Mener du det er det samme om man spiser fett eller sukker så lenge antall kalorier er likt og man beveger seg like mye?

I så fall er jeg ikke enig.

Jeg mener man kan innta samme menge "kalorier"  i fett og protein (uten karbohydrater) og gå ned i vekt uten å bevege seg mer.

Skrevet
6 timer siden, Gondor skrev:

En ting er å gå ned i vekt, en annen ting er at jeg føler for å rense litt opp i systemet og få bukt på vanen med å overspise.  Jeg har tenkt at jeg kan drikke vann om morgenen frem til klokken 12. Så spise frukt, grønnsaker, linser, bønner, fisk, havregrynsgrøt, nøtter eller noe annet sunt klokken 12. Til vanlig begynner jeg å lage middag klokken 18, så det passer jo bra. Ingenting til aftens?

Hvordan høres denne planen ut?

Jeg er livredd for å føle sult. Noen som kjenner seg igjen?

Jeg skjønner ikke hva du driver med Gondor, det kostholdet og den kostholdsplanen der henger ikke helt på greip. Matvarene du ramser opp er flotte de, men jeg forstår ikke poenget med å spise klokken 12 og klokken 18. Jeg skjønner at du strever med overspising men jeg synes dette er en rar måte å angripe problemet på. Skal du holde deg til vanlig kost så tror jeg du har langt mer igjen for å spise flere mindre måltider. Evt kan du lage all maten du skal spise dagen før, slik at du har oppmålte porsjoner, evt lage middager for en uke og fryse ned i porsjoner. For å unngå sult bytter du bønner og linser med blomkålris, brokkoligrateng, -mat som metter og holder blodsukkeret ditt stabilt over lengre tid.

Skrevet
19 timer siden, Gargamel skrev:

Og hva betyr det i praksis?

Mener du det er det samme om man spiser fett eller sukker så lenge antall kalorier er likt og man beveger seg like mye?

I så fall er jeg ikke enig.

Jeg mener man kan innta samme menge "kalorier"  i fett og protein (uten karbohydrater) og gå ned i vekt uten å bevege seg mer.

Vektforandring er et resultat av endringer i energibalansen – eller «kalorier inn/ut». Det er viktig å huske at begge sidene av denne ligningen. For å gjøre det veldig teknisk: Endringen i energien til et lukket system er differansen mellom varmen som tilføres systemet, og arbeidet som blir gjort i systemet, dvs. Energiforandring = Varme +/- Arbeid (dette er termodynamikkens første lov).

Ingen slankekur «virker» med mindre den fører til et lavere energiinntak eller øker energitapet.

Noen lavkarbo-fans mener at de forbrenner mer fordi kroppen utskiller ketoner (ketoner har ca 4-5 kalorier/gram), men ketonutskillelsen er så lav at det er ubetydelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...