Gå til innhold

Vurderer å droppe videre behandling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg snart vært 50% sykemeldt i et år og nå begynner det å komme press fra alle kanter. Går til behandling på DPS og er avhengig av å være sykemeldt 50% for å kunne klare det pga. avstander og psykisk.

Akkurat nå føles det enklest å bare begynne å jobbe 100% igjen og droppe behandlingen. Kjenner at jeg ikke orker alt presse fra arbeidsgiver, fastlege og Nav. Til og med noen arbeidskolleger er sure for at jeg er borte fra jobb. Kanskje det er best "å kaste inn årene".

Jeg har hatt god virkning av behandlingen og har virkelig vært motivert til å jobbe med problemene, men nå vet jeg ikke lenger om jeg orker.

Hadde jeg bare kommet meg bort fra alt.., men det er ikke en løsning.

Skrevet
34 minutter siden, Fionys skrev:

Nå har jeg snart vært 50% sykemeldt i et år og nå begynner det å komme press fra alle kanter. Går til behandling på DPS og er avhengig av å være sykemeldt 50% for å kunne klare det pga. avstander og psykisk.

Akkurat nå føles det enklest å bare begynne å jobbe 100% igjen og droppe behandlingen. Kjenner at jeg ikke orker alt presse fra arbeidsgiver, fastlege og Nav. Til og med noen arbeidskolleger er sure for at jeg er borte fra jobb. Kanskje det er best "å kaste inn årene".

Jeg har hatt god virkning av behandlingen og har virkelig vært motivert til å jobbe med problemene, men nå vet jeg ikke lenger om jeg orker.

Hadde jeg bare kommet meg bort fra alt.., men det er ikke en løsning.

Kan det være en løsning å ønske seg et dialogmøte med ansvarlig behandler, fastlege og arbeidsgiver og Nav, slik at alle etterhvert drar i samme retning og misforståelser og "når er du tilbake" kan bli satt på vent så lenge som din behandler mener er ønskelig?

Skrevet

Skal snakke med behandler i morgen og fastlege til neste uke. Tenkte også å ringe til Nav i morgen. Arbeidsgiver ønsker at jeg blir 100% sykemeldt og fra arbeidsgivers side er de mer opptatt av å tilrettelegge for min vikar enn de er for meg. De har nemlig ansatt en person i 50% stilling frem til nyttår, som skal fylle opp de 50% jeg er sykemeldt.

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i situasjonen din,  jeg jobber 40% og har klart redusere sykmeldingen til 60% (Akkurat startet med AAP).

Har hele tiden vært åpen om angstproblemene og hvordan hverdagen min er med arbeidsgiver, lege, psykolog, venner, familie.

Men jeg merker at de 40% jeg er på jobb føler jeg ikke er nok for å gjøre tilfredstillende jobb, det er bestandig endel som skulle vært gjort. Har snakket med arbeidsgiver om dette og de forstår jeg trenger lang tid. Men uansett føler jeg hele tiden på det med å bare jobbe 40% og reise tidlig hjem. Samvittighet og ting som skulle vært gjort, hva andre kollegaer tenker, etc.

Men vi har ikke valgt dette, og vi prøver så godt vi kan. Det er normalt å tenke mer negativt om kollegaene enn det de virkelig gjør.

Skrevet

Ikke gi opp behandlingen siden den virker. Jeg neglisjerte mitt behov for behandling gjennom mange år, og det kostet meg dyrt. Jobb kan du alltids få, men helsa får du ikke tilbake om den først ryker. Kanskje du kan øke prosenten du er sykemeldt? Eller er det andre måter å redusere presset på jobb på?

Anonymkode: 21a96...c16

Skrevet
1 time siden, stiansi skrev:

Jeg kjenner meg igjen i situasjonen din,  jeg jobber 40% og har klart redusere sykmeldingen til 60% (Akkurat startet med AAP).

Har hele tiden vært åpen om angstproblemene og hvordan hverdagen min er med arbeidsgiver, lege, psykolog, venner, familie.

Men jeg merker at de 40% jeg er på jobb føler jeg ikke er nok for å gjøre tilfredstillende jobb, det er bestandig endel som skulle vært gjort. Har snakket med arbeidsgiver om dette og de forstår jeg trenger lang tid. Men uansett føler jeg hele tiden på det med å bare jobbe 40% og reise tidlig hjem. Samvittighet og ting som skulle vært gjort, hva andre kollegaer tenker, etc.

Men vi har ikke valgt dette, og vi prøver så godt vi kan. Det er normalt å tenke mer negativt om kollegaene enn det de virkelig gjør.

Nå har jeg ikke noen problemer med de fleste av arbeidskollegene mine. Det jeg irriterer meg over er at arbeidsgiver altså min leder har to dager på rad snakket om at jeg kanskje burde sykemelde meg 100% for å gjøre det lettere for de. Når det har vært snakka om hvordan til rette legge så har arbeidsgiver vært mest opptatt av hvordan til rette legge for den som er vikar. Jeg har vært meget fleksibel og lagt behandling til de dager det har passet best for arbeidsgiver og i tillegg så har jeg jobbet de timene i løpet av dagen som har passet best for arbeidsgiver. Noen ganger har jeg begynt 8 og andre ganger 12.  Dette har ikke vært et problem før nå.

Jeg ønsker ikke å være sykemeldt mer enn jeg må. 50% har fungert veldig bra helt siden nyttår. Det vil funke nå også hvis ikke arbeidsgiver er så fokuset på at de ønsker at jeg er 100% sykemeldt.

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke gi opp behandlingen siden den virker. Jeg neglisjerte mitt behov for behandling gjennom mange år, og det kostet meg dyrt. Jobb kan du alltids få, men helsa får du ikke tilbake om den først ryker. Kanskje du kan øke prosenten du er sykemeldt? Eller er det andre måter å redusere presset på jobb på?

Anonymkode: 21a96...c16

Nei jeg har vel egentlig ikke et ønske om å gi opp behandlingen, men akkurat nå ser det ut til at det kanskje er det enkleste selv om det sikkert ikke er det beste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...