Gå til innhold

For mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer. Først hadde jeg smerter i musklene, rygg, skuldre og nakke, tok da paracet og ibux. Så fant jeg ut at det sikkert var migrene, tok relpax. Etter det fikk jeg angst og tok vival, er det skadelig bruk? Måtte jo ta det, føler meg ikke bra enda og skal ut å spise i dag. 

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bare lurer. Først hadde jeg smerter i musklene, rygg, skuldre og nakke, tok da paracet og ibux. Så fant jeg ut at det sikkert var migrene, tok relpax. Etter det fikk jeg angst og tok vival, er det skadelig bruk? Måtte jo ta det, føler meg ikke bra enda og skal ut å spise i dag. 

Neppe farlig, men det er heller ikke farlig å ha litt vonter.

Anonymkode: bfdd3...e66

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Neppe farlig, men det er heller ikke farlig å ha litt vonter.

Nei vonter har jeg hver dag, det er bare grader av det. 

Skrevet

Der jeg ble utredet og fikk schizofreni mente de jeg hadde et overforbruk av piller, mente jeg burde komme til en smerteklinikk. Men det har de ikke her. 

Skrevet
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Dersom dette gjenspeiler hvordan du normalt sett håndterer smerter kan det lett oppfattes som et overforbruk, ref til ditt siste innlegg fra utredningen. På samme tid er det vel heller ingen som har lært deg gode tiltak for f.eks muskelsmerter? Har du hørt med din psyk.spl om han kan hjelpe deg ang informasjon vedr. dette? Lære deg om avspenningsøvelser, varme-omslag/kalde omslag, tøyninger som og kan hjelpe ved hodepine/migrene, osv osv? 

Skrevet
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Dersom dette gjenspeiler hvordan du normalt sett håndterer smerter kan det lett oppfattes som et overforbruk, ref til ditt siste innlegg fra utredningen. På samme tid er det vel heller ingen som har lært deg gode tiltak for f.eks muskelsmerter? Har du hørt med din psyk.spl om han kan hjelpe deg ang informasjon vedr. dette? Lære deg om avspenningsøvelser, varme-omslag/kalde omslag, tøyninger som og kan hjelpe ved hodepine/migrene, osv osv? 

Jeg putter jo i meg endel, men ser på det som nødvendig. Men kan jo høre om sykepleieren har noen råd. De sa på det sykehuset jeg var innlagt at det var ikke bra for leveren min. 

Nicklusheletida
Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg putter jo i meg endel, men ser på det som nødvendig. Men kan jo høre om sykepleieren har noen råd. De sa på det sykehuset jeg var innlagt at det var ikke bra for leveren min. 

Hva med å høre på rådet du allerede har fått ?

Hvis du har et overforbruk som ikke er bra for leveren din, så har du vel allerede fått et svar på det du spør om ?

Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Hva med å høre på rådet du allerede har fått ?

Hvis du har et overforbruk som ikke er bra for leveren din, så har du vel allerede fått et svar på det du spør om ?

Ok. De skrev i epikrisen at jeg trengte hjelp med dette, men har ikke fått noe hjelp. Ingen tok epikrisen på alvor. 

Skrevet

Det at det ikke er en smerte klinikk der du bor skal ikke være grunn til at du ikke får behandling vis du trenger det ,for da må fastlegen din henvise deg til der det er en.

Men om en trenger smerte lege eller ikke kommer ann på hva som gir smerter, har du en skade i muskulaturen eller skjelett eller neuropatisk smerte som gir kronisk smerte så er en smerte lege ofte det beste.Men har du vondt i muskulaturen på grunn av spenninger eller at du sitter for mye i ro så er det trening og aktivitet som hjelper.Trening og aktivitet er også selvfølgelig viktig ved de andre smertetilstandene nevnt over.

Du bør gå turer i skog og mark der underlaget er mykt og variert det hjelper på smerte uansett grunn (råd fra min smertelege )

Anonymkode: 4ac45...05b

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at det ikke er en smerte klinikk der du bor skal ikke være grunn til at du ikke får behandling vis du trenger det ,for da må fastlegen din henvise deg til der det er en.

Men om en trenger smerte lege eller ikke kommer ann på hva som gir smerter, har du en skade i muskulaturen eller skjelett eller neuropatisk smerte som gir kronisk smerte så er en smerte lege ofte det beste.Men har du vondt i muskulaturen på grunn av spenninger eller at du sitter for mye i ro så er det trening og aktivitet som hjelper.Trening og aktivitet er også selvfølgelig viktig ved de andre smertetilstandene nevnt over.

Du bør gå turer i skog og mark der underlaget er mykt og variert det hjelper på smerte uansett grunn (råd fra min smertelege )

Jeg satt ikke sye i ro da jeg var innlagt der, gikk tur hver dag. Så ikke si at smertene kommer av at jeg sitter i ro. 

Skrevet

Har jeg sagt at DU sitter mye i ro? 

Informasjonen jeg ga var generell, alså info fra smertelege om hva som er lurt å gjøre ved smerter, nemlig tur i skog og mark ,liker du ikke å høre hva som er bra så er det ditt problem. 

Skrevet
12 timer siden, stjernestøv skrev:

Ok. De skrev i epikrisen at jeg trengte hjelp med dette, men har ikke fått noe hjelp. Ingen tok epikrisen på alvor. 

Hva med deg selv? Du har selv ansvar for egen helse og kan ta tak i hva som står i epikrisen på egenhånd :)

Anonymkode: 4fc6e...033

Skrevet
8 hours ago, stjernestøv said:

Jeg satt ikke sye i ro da jeg var innlagt der, gikk tur hver dag. Så ikke si at smertene kommer av at jeg sitter i ro. 

Du må være i mer aktivitet enn å rusle rundt sykehuset (feks), og smertene forsvinner ikke i løpet av bare 2 uker (feks), faktisk kan det føles verre i oppstarten.

Lykke til. :)

Anonymkode: 80435...c94

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med deg selv? Du har selv ansvar for egen helse og kan ta tak i hva som står i epikrisen på egenhånd :)

Anonymkode: 4fc6e...033

Ja kan jo det :) 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må være i mer aktivitet enn å rusle rundt sykehuset (feks), og smertene forsvinner ikke i løpet av bare 2 uker (feks), faktisk kan det føles verre i oppstarten.

Lykke til. :)

Anonymkode: 80435...c94

Jo takk :) 

Men jeg hadde smerter før og...selv om jeg var aktiv...er det jeg vil frem til. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Helsa blir ikke verre om du rører mer på deg :)

Skrevet
1 minutt siden, Fionys skrev:

Helsa blir ikke verre om du rører mer på deg :)

Nei vet det :) 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Så derfor trenger du ikke mosjonere i dag? Du husker alle livsstilssykdommene mosjon forebygger at du kan få? Logg deg av dol nå, ta på deg jakke og sko og gå en halvtimes tur.

Skrevet
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Så derfor trenger du ikke mosjonere i dag? Du husker alle livsstilssykdommene mosjon forebygger at du kan få? Logg deg av dol nå, ta på deg jakke og sko og gå en halvtimes tur.

Nei det var bare en opplysning. Går ikke tur i dette været, regner ekstremt. 

Skrevet
7 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei det var bare en opplysning. Går ikke tur i dette været, regner ekstremt. 

Bare å kle seg skikkelig vel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...