Gå til innhold

NHD avslag på DPS hva gjør man da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble henvist DPS av fastlege i forrige uke, angst og depresjon. Fikk avslag i dag, DPS anbefaler at jeg henvises til kommunen for oppfølging/ behandling der. Hva finnes i kommunen av psyk. behandling? Visste ikke at kommunen hadde noe i det hele tatt jeg? Hva gjøre nå? Er så deprimert og angsten er for ille.....

Anonymkode: 82fe0...d04

Skrevet
7 minutter siden, MxxM skrev:

Hva begrunner de avslaget med? 

At jeg har gått mye til psykolog behandling tidligere og at de derfor ikke har noe nytt å bidra med. 

Gjest Kanuttius
Skrevet

Kommunen har tilbud som kan være en til en samtaler med en psykiatrisk sykepleier, sosiale ting som feks åpen cafe en dag i uka, de har tilbud om hjemmebesøk (dvs at psyk sykepleier kommer hjem og samtaler med deg). Tilbudene varierer fra kommune til kommune men alle kommuner skal ha noe tilbud. Kontakt helse og sosialavdelingen i kommunen, evt familiekontoret, så får du hjelp til å komme I kontakt med systemet og du får og avklart hvilke tilbud du kan velge I. 

Jeg vurderer kommunens tjenester nå men..jeg kvier meg mtp menneskene som jobber der. Ikke alle jeg er komfortabel med å opptre som pasient for.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva gjør du da? Fastlegen din har også fått dette avslaget. Du går tilbake til fastlegen som så setter deg i kontakt med den kommunale psykiatritjenesten.

Skrevet

Tusen takk for svar dere.

Skrevet

Er i tenkeboksen her i forhold til kommunen eller ikke, tror kanskje det ikke er noe for meg det, skal til fastlegen om 2 uker, får se hva det blir til. Vil nok helst til en psykiater, gruble gruble.....eller så får'n klare seg sjæl....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...