Gå til innhold

"Baseline", AD og varige depresjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min "baseline" er tilsynelatende da en evig, mer eller mindre dyp depresjon, sjeldent skiftende over i lettere depresjon med moderat motbør. Av og til "glimter det til" med uvanlig økt energi, fravær av depresjon, økt aktivitet etc. Tradisjonell AD, som SSRI har effekt i starten, men effekten avtar raskt. Om jeg tar høyere doser, blir jeg sint, føler meg dårlig og ekstremt urolig. Det som hjelper best er gamle MAOI, da faller jeg ikke ned i depresjonen titt og ofte. Lamictal fungerte utmerket, men fysikken tolererte den ikke. Seroquel fikk jeg også alvorlige bivirkninger av, og måtte seponere.  "Ekspertene" mener jeg ikke har bipolar, kun depresjon, da jeg ikke har hypomanier som varer lenge nok. Men synes det er interessant å observere at jeg da responderte så godt på Lamictal, i motsetning til alle SSRI/SNRI/TCA etc. jeg har forsøkt.

Best: Lamictal  Nest best: MAOI (men gjør meg kanskje "mer hypoman", om man uten "bipolar diagnose" kan tillate seg å kalle seg noe slikt).

Er det bare å ty til det "nest beste" her, og drite i "baseline"?

Anonymkode: 334f1...c34

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg har ikke greie på dette, holder meg til ssri og sovehjelp. Må bare si at jeg er som deg,-finnes det bivirkninger så får jeg de alle 😕 Det er skikkelig irriterende og noen ganger Misstenker folk meg for å lyve på meg bivirkninger 😯

Skrevet

Hvis du ikke tåler lamictal , men det hadde så god effekt, kan du jo prøve litium?

Skrevet
20 hours ago, BamseLiten said:

Jeg har ikke greie på dette, holder meg til ssri og sovehjelp. Må bare si at jeg er som deg,-finnes det bivirkninger så får jeg de alle 😕 Det er skikkelig irriterende og noen ganger Misstenker folk meg for å lyve på meg bivirkninger 😯

Nei, det skal tydeligvis ikke være enkelt for enkelte. Hadde lite plagsomme bivirkninger av Lamictal, men fikk denne ene alvorlige bivirkningen da. Det er jo kan jo også være forskjeller mellom ulike SSRI på bivirkninger man får, selv om mange sikkert kan være felles også. 

Skrevet
10 hours ago, Annkarin said:

Hvis du ikke tåler lamictal , men det hadde så god effekt, kan du jo prøve litium?

Takk for tips! Lithium hadde dessverre ingen særlig god effekt på depresjoner hos meg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...