Gå til innhold

Å sette diagnose.

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Trine skrev:

Du trenger ikke ta ut alle pakkene på engang når du får en resept. Men uansett så har du vel ikke betalt for dem og det er bare å levere de tilbake. Jeg er 100% sikker på at dette IKKE er Latuda, den tanken håper jeg du kan slå helt fra deg. Egentlig skulle jeg ønske du og en lege kunne tatt en liten opprydding i medisinene dine. Tar ikke du AD også? Og Valium? Og smertestillende? Men du har fortsatt angst og smerter. Hjelper de medisinene noe? Latuda hjelper, det har både vi på dol og sykepleieren sett. Men alt det andre du tar, hjelper de mot noe?

Nei bare fikk alt, men kan jo levere det tilbake for jeg betalte jo ingenting. Er jo litt i tvil om det er latuda, men det er jo rart det skjer når jeg tar relpax. Ikke skjer det hver gang heller. Tar AD jo, lurer på å kutte den ut. Og vival tar jeg innimellom, men ikke hver dag. Tar endel smertestillende, må det når jeg har migrene og vondt i musklene. Det jeg tar hjelper jo. 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei bare fikk alt, men kan jo levere det tilbake for jeg betalte jo ingenting. Er jo litt i tvil om det er latuda, men det er jo rart det skjer når jeg tar relpax. Ikke skjer det hver gang heller. Tar AD jo, lurer på å kutte den ut. Og vival tar jeg innimellom, men ikke hver dag. Tar endel smertestillende, må det når jeg har migrene og vondt i musklene. Det jeg tar hjelper jo. 

Syns ikke du skal kutte ut noe uten å snakke med legen din, jeg syns bare det er fryktelig lite fokus på medisiner. Du burde blitt bedre fulgt opp når du prøver nye medisiner. Jeg bare tenkte på den andre tråden du har, husker ikke hva den het. Men hvor du vel lurte på om du gikk på for mye medisiner. Jeg blir jo litt bekymret for levra di. Men denne tissingen, det er pga relpax. Jeg husker jeg sjekket bivirkninger på den og latuda sist dette skjedde.

Men nå glemmer jeg meg, man skal ikke diskutere medisiner med deg. 

Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Syns ikke du skal kutte ut noe uten å snakke med legen din, jeg syns bare det er fryktelig lite fokus på medisiner. Du burde blitt bedre fulgt opp når du prøver nye medisiner. Jeg bare tenkte på den andre tråden du har, husker ikke hva den het. Men hvor du vel lurte på om du gikk på for mye medisiner. Jeg blir jo litt bekymret for levra di. Men denne tissingen, det er pga relpax. Jeg husker jeg sjekket bivirkninger på den og latuda sist dette skjedde.

Men nå glemmer jeg meg, man skal ikke diskutere medisiner med deg. 

Sykepleieren følger jo meg opp da, kommer hver fjortende dag. Men han må jo samarbeide med psykiateren, kan spør neste gang om jeg kan slutte med AD. Vet ikke hva det hjelper mot nå lenger. Ok, da er det vel relpax da. Forbaska piller og migrene. 

Skrevet

Er usikker på disgnosen min, men uansett gjelder vel de samme medisinene. Psykiateren er så sikker på at jeg har schizoaffektiv, men vet ikke om jeg er enig i det. Var jeg manisk/hypoman når jeg var yngre da? Når jeg var vill og gal i perioder? Trodde alle hadde sånne faser i livet jeg. Eller kanskje de mener jeg har vært det når jeg klarte meg uten medisiner? Hvem vet. 

Skrevet
Den 27.8.2016 at 15.53, stjernestøv skrev:

Er usikker på disgnosen min, men uansett gjelder vel de samme medisinene. Psykiateren er så sikker på at jeg har schizoaffektiv, men vet ikke om jeg er enig i det. Var jeg manisk/hypoman når jeg var yngre da? Når jeg var vill og gal i perioder? Trodde alle hadde sånne faser i livet jeg. Eller kanskje de mener jeg har vært det når jeg klarte meg uten medisiner? Hvem vet. 

Man kan fint tilfredsstille kriteriene til schizoaffektiv uten kjente manier eller hypomanier, men det vet du vel allerede:)

Skrevet
1 minutt siden, s e b r a skrev:

Man kan fint tilfredsstille kriteriene til schizoaffektiv uten kjente manier eller hypomanier, men det vet du vel allerede:)

Tenkte man måtte ha vært manisk eller hypoman. Tror de mener jeg har vært manisk eller hypoman, sykepleieren snakket om slike perioder. Men han har jo ikke kjent meg så lenge. 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Tenkte man måtte ha vært manisk eller hypoman. Tror de mener jeg har vært manisk eller hypoman, sykepleieren snakket om slike perioder. Men han har jo ikke kjent meg så lenge. 

Schizoaffektiv finnes også i depressiv type

Skrevet
Et øyeblikk siden, s e b r a skrev:

Schizoaffektiv finnes også i depressiv type

Ok, jeg har jo hatt depresjoner mange ganger. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...