Angstlei Skrevet 26. august 2016 Skrevet 26. august 2016 Har vært mange Brintellix spørsmål i det siste, så her er ett til. Hvordan påvirker denne søvnen sammenlignet med andre SSRI ?. 0 Siter
tilstede Skrevet 26. august 2016 Skrevet 26. august 2016 2 timer siden, Angstlei skrev: Har vært mange Brintellix spørsmål i det siste, så her er ett til. Hvordan påvirker denne søvnen sammenlignet med andre SSRI ?. Jeg sover bedre på brintellix enn på de ssri jeg har prøvd. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. august 2016 Skrevet 27. august 2016 Jeg har ikke merket noen bedring eller forverring av søvnen på Brintellix (har gått på den i ett år), men nå tar jeg antipsykotisk i tillegg for å få sove... Anonymkode: 6a7e6...91b 0 Siter
kattefot Skrevet 29. august 2016 Skrevet 29. august 2016 Hei. Etter oppstart og ved hver opptrapping har jeg hatt noe uro med søvnproblemer. Etter en tid har jeg sovet som et barn. Virkelig deilig! Hadde det motsatte problemet med Cipralex , så deilig nå å få sove nå. En deilig ting med Brintellix. 0 Siter
kattefot Skrevet 10. november 2016 Skrevet 10. november 2016 Jeg har også sovet som et barn på Brintellix, deilig, noe jeg ikke har gjort på andre SSRI. Men desverre har jeg andre bivirkninger av Brintellix så må seponere den. 0 Siter
ISW Skrevet 11. november 2016 Skrevet 11. november 2016 Problemet med SSRI og bivirkninger er at det ofte kan gå begge veier. F.eks: Forstoppelse, diare Vektøkning, vekttap Søvnighet, søvnløshet. Det handler om at vi alle reagerer litt ulikt på medisinene, litt avhengig av hvilke serotoninreseptorer vi har flest av og hvor de er plassert i hjernen og nervesystemet. Det kommer også av at hos mange får man en motsatt reaksjon i oppstarten av behandlingen (f.eks økt angst) - det vil komme seg etterhvert. Men Brintellix er ganske "snill" i forbindelse med disse bivirkningene, gir ikke så mye økt angst, kvalme, osv. Det står heller ikke nevnt noe om at den påvirker søvnen i noen retning, selv om det sikkert kan skje individuelt. 0 Siter
Villanda Skrevet 11. november 2016 Skrevet 11. november 2016 55 minutter siden, issomethingwrong skrev: Problemet med SSRI og bivirkninger er at det ofte kan gå begge veier. F.eks: Forstoppelse, diare Vektøkning, vekttap Søvnighet, søvnløshet. Det handler om at vi alle reagerer litt ulikt på medisinene, litt avhengig av hvilke serotoninreseptorer vi har flest av og hvor de er plassert i hjernen og nervesystemet. Det kommer også av at hos mange får man en motsatt reaksjon i oppstarten av behandlingen (f.eks økt angst) - det vil komme seg etterhvert. Men Brintellix er ganske "snill" i forbindelse med disse bivirkningene, gir ikke så mye økt angst, kvalme, osv. Det står heller ikke nevnt noe om at den påvirker søvnen i noen retning, selv om det sikkert kan skje individuelt. HvorDan har du lært alt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.