Gå til innhold

Anti-psykotika og vektøkning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest endel om dette på nett og konklusjonen er at grunnen til at man går opp i vekt er at man ikke har noen metthetsfølelse lenger og ganske enkelt spiser og spiser og spiser. Det gjelder i hvert fall for meg. Finnes det andre grunner til at man går opp?

Er løsningen å roe seg ned, kjenne på sultfølelsen, kjenne hvor mye det er koblet opp mot følelser, akseptere det og så sakte men sikkert redusere matinntaket?

Jeg er redd for å føle meg sulten. Jeg tenker utrolig mye på mat. Usunn mat.

For min egen del nytter ikke jerndisiplin. Jeg må ned til benet.

Noen her inne som har knekt koden for sin egen del og vil dele erfaringer?

Skrevet
28 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg har lest endel om dette på nett og konklusjonen er at grunnen til at man går opp i vekt er at man ikke har noen metthetsfølelse lenger og ganske enkelt spiser og spiser og spiser. Det gjelder i hvert fall for meg. Finnes det andre grunner til at man går opp?

Er løsningen å roe seg ned, kjenne på sultfølelsen, kjenne hvor mye det er koblet opp mot følelser, akseptere det og så sakte men sikkert redusere matinntaket?

Jeg er redd for å føle meg sulten. Jeg tenker utrolig mye på mat. Usunn mat.

For min egen del nytter ikke jerndisiplin. Jeg må ned til benet.

Noen her inne som har knekt koden for sin egen del og vil dele erfaringer?

Nei har ikke knekt koden :( Har ikke metthetsfølelse.

Skrevet
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei har ikke knekt koden :( Har ikke metthetsfølelse.

Vi får ta en pig-out i morgen, du og jeg.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Gondor skrev:

Vi får ta en pig-out i morgen, du og jeg.

Pig-out?

Må nok bare tåle å gå å være sulten, holde det ut om man skal klare det. 

Skrevet

Det er det som er så vanskelig.  Men nå har jeg fått nok av det virituelle i kveld. God natt!

Skrevet
3 minutter siden, Gondor skrev:

Det er det som er så vanskelig.  Men nå har jeg fått nok av det virituelle i kveld. God natt!

Jeg og....det er drit vanskelig :( god natt.

Skrevet

Finnes også medisiner som ikke er så ille på det, feks Abilify. Vektøkning som bivirkning på AP er veldig individuelt.

Skrevet
22 minutter siden, s e b r a skrev:

Finnes også medisiner som ikke er så ille på det, feks Abilify. Vektøkning som bivirkning på AP er veldig individuelt.

Jeg har alltid lagt på meg når jeg har tatt AP, bortsett fra når jeg tok abilify...da var jeg tynn. 

Skrevet
21 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg har alltid lagt på meg når jeg har tatt AP, bortsett fra når jeg tok abilify...da var jeg tynn. 

Ikke jeg, i så fall ubetydelig lite. Nettopp derfor er det individuelt. 

Ang Abilify får jeg mye mindre matlyst og har gått ned litt.

Skrevet
13 minutter siden, s e b r a skrev:

Ikke jeg, i så fall ubetydelig lite. Nettopp derfor er det individuelt. 

Ang Abilify får jeg mye mindre matlyst og har gått ned litt.

Ja det er det. Jeg har lyst å ta abilify igjen, men ble jo innlagt når jeg tok dem så det hjalp ikke nok. Samt at jeg drakk mye alkohol, følte meg meget kunsterisk og malte døgnet rundt. Det var en god periode, forstår ikke hvorfor jeg ble innlagt. Jo det var vel fordi jeg dempet angst med alkohol.

Skrevet

Det har faktisk ikke falt meg inn at det kan være individuelt hvordan ap påvirker matlysten. Da må det også være individuelt hvordan slankekurer virker på det enkelte individ. Snakk om å være glup!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...