Gå til innhold

NHD Brintellix grusomme bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange år på cipramil og halvt år på cipralex byttet jeg til Brintellix. Først ca 8 uker på 10 mg uten virkning på depresjon og angst, økte til 20 mg for snart 2 uker siden og er nå virkelig dårlig Kasta opp i morres. Depresjon og angst verre, skjelver, fryser, gråtetokter, holder nesten ikke ut å være til. Så ille at en venn ringte legevakta for meg som mente det er bivirkninger av doseøkningen. Vil det gå over, skal jeg fortsette på 20 mg ? Tok blodprøver hos legen på 10 mg som viste at 10 mg var for lavt. What to do? Dette er grusomt, helt utslitt. Kan det være at jeg ikke tåler Brintellix? Svar og råd erfaringer tas i mot med stor takk.

Skrevet
2 timer siden, Mexico skrev:

Etter mange år på cipramil og halvt år på cipralex byttet jeg til Brintellix. Først ca 8 uker på 10 mg uten virkning på depresjon og angst, økte til 20 mg for snart 2 uker siden og er nå virkelig dårlig Kasta opp i morres. Depresjon og angst verre, skjelver, fryser, gråtetokter, holder nesten ikke ut å være til. Så ille at en venn ringte legevakta for meg som mente det er bivirkninger av doseøkningen. Vil det gå over, skal jeg fortsette på 20 mg ? Tok blodprøver hos legen på 10 mg som viste at 10 mg var for lavt. What to do? Dette er grusomt, helt utslitt. Kan det være at jeg ikke tåler Brintellix? Svar og råd erfaringer tas i mot med stor takk.

Bør jeg bytte fra Brintellix til et TCA, f.eks Anafranil ? Har lest at TCA virker bedre på alvorlig depresjon.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg kan ikke svare annet enn at Brintellix kanskje ikke er noe for deg. Du må drøfte dette med den legen som har gitt deg medisinen.

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg kan ikke svare annet enn at Brintellix kanskje ikke er noe for deg. Du må drøfte dette med den legen som har gitt deg medisinen.

Ok takk for svar, bare synd at legen min ikke har særlig peiling.

Skrevet
21 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Bare en ting til: betyr svaret ditt at jeg burde merket bedring nå etter snart to uker på 20 mg? Du anbefalte før en gang at det var på tide å øke til 20 mg i minst 4 uker.....litt usikker her nå...

21 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Da har jeg vært hos legen, no more Brintellix på meg, byebye Brintellix! Skal begynne med Cipramil igjen av alle ting:P Back to the beginning. Cipramil er faktisk den jeg har tålt best og fungert bra på lenge. Hadde veldige bivirkninger ved bytte fra cipramil til cipralex og enda værre ble det ved bytte fra cipralex til brintellix. Så sånn kan det gå, nyeste med. er ikke alltid det beste. Håper dette blir bra, har slitt fælt med disse byttene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...