Gå til innhold

NHD og andre: Finnes det private psykiatriske sykehus/behandlingssteder i Norge

Anbefalte innlegg

Finnes det private psykiatriske sykehus/døgnbehandling i Norge for angst depresjon hvor man kan legge seg inn uten henvisning og for egen regning? Eller MÅ alt gå gjennom det offentlige DPS? Hva med de som får avslag på DPS men ønsker døgnbehandling? Klarer ikke finne noen på nettet......må vel til UTlandet for sånt også....

Anonymkode: 49547...6cb

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg kjenner ikke til at det finnes noe privat døgntilbud der en betaler selv.

Jeg har en kommentar:

Hvis en har fått et godt begrunnet avslag på døgnbehandling ved et DPS, skyldes det et av to: 1. En mener at poliklinisk behandling ikke er prøvd ut godt nok, eller 2. Flere tidligere innleggelser har ikke ført til særlig endring, og en har ingen grunn til å tro at den neste vil gjøre det heller.

Da må en spørre seg: Hva er det ved den private innleggelsen som skal gjøre at en lykkes denne gang?

Jeg lurer også på dette, mitt behandlingsapparat mener jeg burde ha ett opphold, men legen finner ingen alternativer. Dps har kun akuttplasser for psykotiske etc.

Anonymkode: 7e4a1...143

56 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg kjenner ikke til at det finnes noe privat døgntilbud der en betaler selv.

Jeg har en kommentar:

Hvis en har fått et godt begrunnet avslag på døgnbehandling ved et DPS, skyldes det et av to: 1. En mener at poliklinisk behandling ikke er prøvd ut godt nok, eller 2. Flere tidligere innleggelser har ikke ført til særlig endring, og en har ingen grunn til å tro at den neste vil gjøre det heller.

Da må en spørre seg: Hva er det ved den private innleggelsen som skal gjøre at en lykkes denne gang?

Takk for svar. Jeg var innlagt etter eget ønske i 1998 noe som gjorde meg så bra at jeg holdt meg i full jobb i vel 10 år. Etter det hatt noen sykm perioder og gått hos psykologer og kommet meg i jobb igjen hver gang. Det siste halvannet året har jeg slitt mye igjen med angst og dep. og er nå fullt sykm igjen. Søkt inn på DPS men fikk avslag begrunnet med at jeg har gått så mye i behandling tidligere så de henviste til kommunen. Er ikke helt enig i avslaget fra DPS, syns dem kunne i det minste snakket med meg en gang før de avgjorde saken. Men skjønner at det ikke er slik det funker. Mener selv jeg hadde hatt godt av et opphold da jeg sliter veldig nå, det hender jo man får tilbakefall etter noen år, derfor lurte jeg på det private. Får kontakte dr. Phil i US da:D

Generelt synes jeg det offisielle helsetilbudet i Norge er for dårlig, ber man om hjelp burde man få det og da tenker jeg ikke bare på innen psykiatrien.

Annonse

41 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Enig. Du burde fått et tilbud. Det ville du fått i NT 😀

Takk :) Får flytte tilbake til trøndelag, er opprinnelig derfra, men havnet på østlandet som barn :D

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk :) Får flytte tilbake til trøndelag, er opprinnelig derfra, men havnet på østlandet som barn :D

Du kan vel benytte deg av fritt sykehusvalgordningen siden det er snakk om en planlagt innleggelse?

5 minutter siden, frosken skrev:

Du kan vel benytte deg av fritt sykehusvalgordningen siden det er snakk om en planlagt innleggelse?

Ja kanskje det, får snakke med legen om veien videre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...