Gå til innhold

Jeg bare gråter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil skade meg. Vil ikke leve. Prøver å få gjort noe i huset. Det blir bare litt om gangen. Jeg orker ikke. Føler meg sliten.men jeg må få gjort noe.  Det koker i kroppen. Føler jeg blir gal.

Ingenting spesielt som gjør meg nedfor akkurat nå. Eller kanskje summen av alle ting. 

Men dette er vel bare en dårlig dag slik som alle har.

Anonymkode: 1aa9e...0b8

Gjest franklyscarlet
Skrevet (endret)
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil skade meg. Vil ikke leve. Prøver å få gjort noe i huset. Det blir bare litt om gangen. Jeg orker ikke. Føler meg sliten.men jeg må få gjort noe.  Det koker i kroppen. Føler jeg blir gal.

Ingenting spesielt som gjør meg nedfor akkurat nå. Eller kanskje summen av alle ting. 

Hvis det har vært sånn som dette bare i dag, ville jeg nok gitt det litt tid. De fleste kan holde ut en helt forferdelig dag. Det er jo stor sjanse for at det kommer bedre dager. Hvis det vedvarer, eller selvskadingen blir et faktum, bør du ta en tur til legen. 

Kanskje du ikke trenger å presse deg til å gjøre ting i huset på en dag som denne, men heller gjøre noe "du trenger". Jeg vet ikke hva det kan være, men kanskje ta en lur, gå en tur, ring en venn eller en i familien - et eller annet som kan gjøre dagen bedre?

Endret av franklyscarlet
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får så vondt av deg, for jeg kjenner meg så godt igjen. Jeg har ingen god dag i dag jeg heller. Jeg gråter masse, har ingen som helst lyst eller energi til å gjøre noen ting. Klarte å støvsuge i stad. Jeg sitter bare på gulvet og gråter. Er det noe spesielt du har opplevd som gjør dagen vanskelig? Jeg går igjennom en skilsmisse fra en mann som ikke har vært noe snill psykisk mot meg og barna, og han lar oss ikke være i fred nå heller. 

Skrevet

Jeg hadde gitt litt beng i hva som er normalt for alle andre. Spørsmålet er hva som er normalt for deg. Er dette en typisk hverdag for deg så synes jeg dette høres ganske pyton ut.

Skrevet
16 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg hadde gitt litt beng i hva som er normalt for alle andre. Spørsmålet er hva som er normalt for deg. Er dette en typisk hverdag for deg så synes jeg dette høres ganske pyton ut.

Ikke hver dag, men ganske ofte. Jeg er sliten av livet.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hver dag, men ganske ofte. Jeg er sliten av livet.

Ok, hva har du forsøkt av behandling, hva har fungert/ikke fungert? Er du i behandling nå eller har du mer eller mindre gitt opp/evt. blitt gitt opp. 

Jeg er overbevist om at du kan få endel nyttige svar fra flere i lignende situasjon som kanskje/forhåpentligvis kan hjelpe deg, men da ville det hjulpet om du skrev noe mer utfyllende.

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antar at du har eller har hatt oppfølgning fra helsevesenet? Har du vært i kontakt med behandler nylig? Hvis ikke, så er det kanskje greit å få en vurdering siden du sier du har det slik ganske ofte?

Endret av frosken
Skrevet
4 timer siden, frosken skrev:

Antar at du har eller har hatt oppfølgning fra helsevesenet? Har du vært i kontakt med behandler nylig? Hvis ikke, så er det kanskje greit å få en vurdering siden du sier du har det slik ganske ofte?

Med eller uten behandler, så må jeg bare innse at dette er en del av livet mitt. 

Måtte bare få det ut før jeg gjorde noe dumt.

Men jeg har nå forstått det slik at alle har slike dårlige dager. Det er bare jeg som ikke orker det.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med eller uten behandler, så må jeg bare innse at dette er en del av livet mitt. 

Måtte bare få det ut før jeg gjorde noe dumt.

Men jeg har nå forstått det slik at alle har slike dårlige dager. Det er bare jeg som ikke orker det.

Nå som du har funnet ut at det er normalt å ha slike dager, så kan du komme deg videre.

Ikke si til deg selv "nå har jeg en dårlig dag igjen, jeg orker det bare ikke". Ved å si slike ting til deg selv så vedlikeholder du negative tanker og den dårlige dagen. 

Prøv heller å akseptere at du har en dårlig dag, og si til deg selv "idag har jeg en dårlig dag, og det er helt greit" - og så lar du de negative tankene passere/være i fred. 

Øv på dette og du skal se de dårlige dagene blir litt lettere å stå i. 

Anonymkode: b740b...f36

Skrevet
Den 30. august 2016 at 14.03, XbellaX skrev:

Ok, hva har du forsøkt av behandling, hva har fungert/ikke fungert? Er du i behandling nå eller har du mer eller mindre gitt opp/evt. blitt gitt opp. 

Jeg er overbevist om at du kan få endel nyttige svar fra flere i lignende situasjon som kanskje/forhåpentligvis kan hjelpe deg, men da ville det hjulpet om du skrev noe mer utfyllende.

Jeg er kommet ut av det igjen nå så lenge det varer. Men jeg har fremdeles vanskelig for å se vitsen med livet når disse periodene kommer mer eller mindre hele tiden.

Men jeg forstår det er vanlig. Jeg forstår bare ikke at andre takler det.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg er kommet ut av det igjen nå så lenge det varer. Men jeg har fremdeles vanskelig for å se vitsen med livet når disse periodene kommer mer eller mindre hele tiden.

Men jeg forstår det er vanlig. Jeg forstår bare ikke at andre takler det.

Det er ikke vanlig.

Skrevet

Dette er ikke vanlig. Du er psykisk syk og trenger mer helsehjelp, enten i form av medisiner eller terapi.

Skrevet
11 timer siden, Solemnity skrev:

Dette er ikke vanlig. Du er psykisk syk og trenger mer helsehjelp, enten i form av medisiner eller terapi.

Jeg har prøvd det meste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...