Gå til innhold

Betydelig lavere effekt av Sobril/Imovane/Stilnoct med Apociillin

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Hei.

Dette står ikke nevnt noe sted jeg kan se, men saken er som følgende:

Jeg har opparbeidet meg toleranse for alle disse medisinene i løpet av mange år med sporadisk bruk. At jeg typisk trenger 3-4x25mg for å få effekt av Sobril.

Men på antibiotika kan jeg nesten dytte i meg så mye jeg kan av benzo uten å få mye effekt. Veldig rart. Sovemedisinene har også brått gitt manglende effekt sammen med Apocillin. Jeg tar Apocillin sammen med melkesyrebakterier.

Dropp pekefingrene deres om benzo takk. Ønsker mer en faglig forståelse for hva dette kommer av :)

Det er helt umulig at jeg brått på en enkelt dag skulle doble toleransen for benzo.

Ser frem til litt faglige forklaringer rundt dette. 

Skrevet
12 minutter siden, YoplaitDouble skrev:

Hei.

Dette står ikke nevnt noe sted jeg kan se, men saken er som følgende:

Jeg har opparbeidet meg toleranse for alle disse medisinene i løpet av mange år med sporadisk bruk. At jeg typisk trenger 3-4x25mg for å få effekt av Sobril.

Men på antibiotika kan jeg nesten dytte i meg så mye jeg kan av benzo uten å få mye effekt. Veldig rart. Sovemedisinene har også brått gitt manglende effekt sammen med Apocillin. Jeg tar Apocillin sammen med melkesyrebakterier.

Dropp pekefingrene deres om benzo takk. Ønsker mer en faglig forståelse for hva dette kommer av :)

Det er helt umulig at jeg brått på en enkelt dag skulle doble toleransen for benzo.

Ser frem til litt faglige forklaringer rundt dette. 

I følge det jeg klarer å lese meg til på felleskatalogen, så finnes det ingen interaksjoner med Apocillin i kombinasjon av benzodiazepiner og z-hypnotika, så at årsaken skyldes nårværende bruk av Apocillin får jeg ikke til å stemme.
Jeg er ingen farmasøyt eller lege, så jeg kan ikke forklare hvorfor toleransen nå er økt på en enkelt dag.
Kanskje noen andre her inne vet.

Et tips til de som lurer på kombinasjoner av medisiner, gå inn på felleskatalogen og velg interaksjonsanalyse, der kan du skrive inn alle medikamentene du bruker og sjekke om de påvirker hverandre.
http://felleskatalogen.no/medisin/interaksjon

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...