Gå til innhold

Er dette faglig korrekt?

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet (endret)

For min del, har det å beholde lappen aldri vært noe legen i det hele tatt har nevnt engang. Jeg kjører også hvis jeg har tatt Sobril og føler meg skikket til det, selv om dette moralsk kanskje ikke er så bra.

Når det gjelder avhengighet er jeg heller ikke spesielt redd for det. Nå har jeg vært ganske mye av og på benzo i perioder over de siste par årene. Er mildt sagt drittlei av å bli kasteball i det offentlige helsevesenet, hvor ingenting av det de forsøker å behandle meg med har ønsket effekt. Nå har jeg bedt om pause frem til neste år hos psykologen, fordi jeg etter sikkert 50 timer ikke har hatt noen spesielt stor effekt. Og av de tre psykiaterne jeg har hatt med å gjøre, har jeg endt opp med å krangle med samtlige av dem. De er etter min opplevelse veldig rigide å ha med å gjøre, og virker ikke genuint opptatt av å hjelpe meg.

Når det gjelder benzo kan jeg bruke opp en pakke på Sobril 25mg x 49 tabletter på én uke i en vanskelig periode (det skal være sagt at man toleranse er blitt veldig stor - så dette høres kanskje litt mer ut enn hva det blir med min toleranse), og deretter kutte helt brått, uten noen form for abstinens. Tror egentlig ikke jeg får abstinenser av benzo så lett.

Jeg har noen verdier og mål jeg har satt meg i livet, og det er som følgende:

- Jeg ønsker et godt sosialt liv hvor jeg treffer venner regelmessig
- Jeg ønsker å holde på jobben og gjøre en gjennomsnittlig god jobb, slik at jeg kan opprettholde levestandarden jeg er blitt vant til
- Jeg ønsker å holde meg i god fysisk form
- Jeg ønsker å reise og oppleve mest mulig når jeg har fri fra jobb
- Jeg ønsker å beholde min samboer og antagelig stifte familie på noe lengre sikt

Med benzo er alle disse tingene lettere å oppfylle, og jeg får totalt sett et mye bedre liv med bruk av benzo. Det nekter antagelig veldig mange leger for, men når jeg har gitt omtrent alt annet en mulighet uten å komme noen vei, så ser jeg ikke problemet med benzo. I USA er det en helt annen holdning til dette, hvor du selv må ta mye mer ansvar for deg selv. Om det er benzo eller SSRI som fører til et "normalt" liv føler jeg blir underordnet. Begge deler er medikamenter som må seponeres gradvis, og når SSRI (+alt annet innenfor psykiatriske medisiner jeg har forsøkt i adekvate doser ikke fungerer), ser jeg ikke hvordan benzo skal være den store stygge ulven.

Endret av YoplaitDouble
Skrevet
Den 30.8.2016 at 18.54, issomethingwrong skrev:

Det er helt riktig.

Hæ, får man dårligere oppmerksomhet hvis dopaminreseptorene blir blokkert? Jeg trodde endelig jeg hadde forstått dette med reopptakshemmere og blokkering, men nå forstår jeg ingenting igjen.

Skrevet
Den 30.8.2016 at 16.28, YoplaitDouble skrev:

JEG SKULLE ØNSKE JEG BODDE I USA

Så gjør noe med det, da. Flytt til USA! 

Anonymkode: f6f58...5d6

Skrevet

åsen får så mange av dere så sykt mye benzo uansett? 49x25 mg sobril på 1 uke høres jo helt absurd mye ut.

2 spørsmål

1 har også heftig angst selv, + masse andre diagnoser. hvor skadelig er 50 stk 25 mg sobril pr uke sammenlignet med å drikke 5 dl 37% sprit pr dag + noen bokser øl.

2 blir man kjappest avhengig av benzo eller alkohol om begge blir tatt i store doser, og hva er vanskeligst å slutte med?

Anonymkode: 4381b...2ad

Skrevet

Oj, ja det var mye Sobril.

Her får jeg maks bruke 2 stilnoct i uken.

Gjest Kanuttius
Skrevet

så mange sobril på en uke??? Hva slags lege skiver ut så mye? Jeg kan ikke skjønne at det er lovlig. 

Skrevet
Den 8/31/2016 at 10.52, YoplaitDouble skrev:

For min del, har det å beholde lappen aldri vært noe legen i det hele tatt har nevnt engang. Jeg kjører også hvis jeg har tatt Sobril og føler meg skikket til det, selv om dette moralsk kanskje ikke er så bra.

Når det gjelder avhengighet er jeg heller ikke spesielt redd for det. Nå har jeg vært ganske mye av og på benzo i perioder over de siste par årene. Er mildt sagt drittlei av å bli kasteball i det offentlige helsevesenet, hvor ingenting av det de forsøker å behandle meg med har ønsket effekt. Nå har jeg bedt om pause frem til neste år hos psykologen, fordi jeg etter sikkert 50 timer ikke har hatt noen spesielt stor effekt. Og av de tre psykiaterne jeg har hatt med å gjøre, har jeg endt opp med å krangle med samtlige av dem. De er etter min opplevelse veldig rigide å ha med å gjøre, og virker ikke genuint opptatt av å hjelpe meg.

Når det gjelder benzo kan jeg bruke opp en pakke på Sobril 25mg x 49 tabletter på én uke i en vanskelig periode (

Forstår at legene er skeptisk hvis du bruker opptil 7 x 25 mg daglig. Det er en diger dose! Og det er langt langt over grensen for å kjøre.

Anonymkode: c21bc...759

Gjest Kanuttius
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

åsen får så mange av dere så sykt mye benzo uansett? 49x25 mg sobril på 1 uke høres jo helt absurd mye ut.

2 spørsmål

1 har også heftig angst selv, + masse andre diagnoser. hvor skadelig er 50 stk 25 mg sobril pr uke sammenlignet med å drikke 5 dl 37% sprit pr dag + noen bokser øl.

2 blir man kjappest avhengig av benzo eller alkohol om begge blir tatt i store doser, og hva er vanskeligst å slutte med?

Anonymkode: 4381b...2ad

Nr 1, begge deler er ille. 

Nr 2 vil jeg påstå er benzo. Det krever litt mere tid og vilje for å drikke alkohol (eks 5 dl sprit) enn å kaste nedpå noen piller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...