Gå til innhold

NHD/andre tilbakevend. dep eller bipolar

Anbefalte innlegg

Skrevet

-Depresjonen startet tidlig i tenårene. Alvorlig/moderat dep. siden den gang. Konstant deprimert- ingen lettere perioder imellom. Aldri hatt perioder med mer energi, mer pengebruk, mer seksuell aktivitet etc.
-Ingen AD har hatt effekt (har vært igjennom alle gruppene- ssri, tricykliske, etc. Rundt 11-12 forskjellige, alene og i kombinasjoner). Har også prøvd lamictal, men oppfølgingen var heller dårlig/usikker på hvilken dose jeg var oppe i. Kanskje verdt å prøve igjen? 
-Ingen bedring etter flere runder samtaleterapi hos psykiater/psykolog/innleggelser 
-Sliter med overspising/stort søvnbehov

Vil du si at dette kan tale mot bipolaritet? Kan man være deprimert i så mange år (i begynnelsen av 30 årene nå) før man opplever sin første maniske/hypomane episode? Etter så altfor mange år med depresjon, tror jeg en oppsving i energinivå hadde vært så fantastisk at jeg ikke hadde kunnet unngå å merke det, pluss jeg tenker at typen min/andre i nærheten også ville merket det. Ingen bipolare i fam, utenom en fetter på morssiden. 
Står per dags dato uten behandlingstilbud da jeg har vært så mange runder i behandlingsapparatet. 

Takknemlig for all respons/forslag på behandling

Anonymkode: 805d3...757

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg betviler at du er bipolar ut fra beskrivelsen selv om jeg selvsagt ikke kan garantere at du ikke får en hypomani/mani en gang i fremtiden.

Har du prøvd Nardil? Ut fra beskrivelsen din kunne det vært noe for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...