Gå til innhold

Endring av medisinering på egen hånd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere ganger her blitt kritisert for å endre på medisinering uten å diskutere det med fastlegen først. Nå har jeg gjort det igjen. Vanskelig å få tak i fastlegen i ferien, og endringer var nødvendige.

Det jeg lurer på er hvilke fastleger dere andre har, som følger dere opp på medisinering? De fastleger jeg har hatt er lite interressert i å høre grunnen til endringer. De fører det bare inn i journalen hvilke medisiner og dose jeg har endret til. De virker lettet for at jeg finner ut av det selv så de slipper å bruke tid på det. Noe rådføring har de ikke tid til.

Jeg er kommet frem til at jeg er min beste lege selv. Trenger fastlegen til å ta blodprøver og å skrive ut resepter. 

Anonymkode: 2fc1d...e48

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere ganger her blitt kritisert for å endre på medisinering uten å diskutere det med fastlegen først. Nå har jeg gjort det igjen. Vanskelig å få tak i fastlegen i ferien, og endringer var nødvendige.

Det jeg lurer på er hvilke fastleger dere andre har, som følger dere opp på medisinering? De fastleger jeg har hatt er lite interressert i å høre grunnen til endringer. De fører det bare inn i journalen hvilke medisiner og dose jeg har endret til. De virker lettet for at jeg finner ut av det selv så de slipper å bruke tid på det. Noe rådføring har de ikke tid til.

Jeg er kommet frem til at jeg er min beste lege selv. Trenger fastlegen til å ta blodprøver og å skrive ut resepter. 

Jeg lar fastlegen ta ansvaret for medisineringen, for her har jeg ingen kompetanse. Jeg stoler på at hun kan jobben sin, har full tillit til henne. Hun følger veldig godt opp med alt, ikke bare medisineringen. 

Skrevet