Gå til innhold

Finnes det en pille...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som gjør at man ikke får så ekstreme reaksjoner på alt som skjer? Orker ikke dette lenger jeg. Livet er no' dritt og værre skal det vel bli, før man en gang langt frem i tid havner i grava.

Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Som gjør at man ikke får så ekstreme reaksjoner på alt som skjer? Orker ikke dette lenger jeg. Livet er no' dritt og værre skal det vel bli, før man en gang langt frem i tid havner i grava.

Benzo!

Skrevet
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Benzo!

Det tviler jeg på at jeg får. Hvordan blir man egentlig på benzo? Blir man sånn at man gir fullstendig faen i alt og alle eller blir man bare litt roligere? Funker det når man har emosjonelle reguleringsproblemer som en del av adhd?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

Det tviler jeg på at jeg får. Hvordan blir man egentlig på benzo?

Man blir roligere, og gir litt mere faen. Gjelder å dosere riktig, så man ikke blir alt for trøtt og sløv.

Blir man sånn at man gir fullstendig faen i alt og alle eller blir man bare litt roligere? Funker det når man har emosjonelle reguleringsproblemer som en del av adhd?

Tror det.

https://www.reddit.com/r/ADHD/comments/274h30/benzodiazepines_and_adhd/

Skrevet
9 minutter siden, slabbedask skrev:

Man blir roligere, og gir litt mere faen. Gjelder å dosere riktig, så man ikke blir alt for trøtt og sløv.

Tror det.

https://www.reddit.com/r/ADHD/comments/274h30/benzodiazepines_and_adhd/

Høres jo fint ut. Kanskje jeg må spørre psykiateren om det. Men er det sånn at man ikke kan kjøre bil når man tar benzo?

Virker som det er noen med adhd som får hjelp av benzo da.

Skrevet

Alkohol overstyrer benzo. Mer smertestillende og mer angstdempende. Pluss at det er lovlig og tilgjengelig på nærmeste Kiwi

Anonymkode: d2ad7...70f

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol overstyrer benzo. Mer smertestillende og mer angstdempende. Pluss at det er lovlig og tilgjengelig på nærmeste Kiwi

Alkohol gjør meg bare værre, i tillegg får jeg angst dagen etter.

Skrevet

I lengden er ikke alkohol å anbefale. Det er lovlig ja, men mange blir verre med det.

Jeg er glad jeg har slutta med alkohol, var i klørne ei stund.

Bør vel finne andre mestringsstrategier enn piller eller alko...kan dog ikke hjelpe da jeg ikke vet hva som hjelper.

Skrevet
1 minutt siden, Psykojenta skrev:

I lengden er ikke alkohol å anbefale. Det er lovlig ja, men mange blir verre med det.

Jeg er glad jeg har slutta med alkohol, var i klørne ei stund.

Bør vel finne andre mestringsstrategier enn piller eller alko...kan dog ikke hjelpe da jeg ikke vet hva som hjelper.

Problemet er at det er noe galt i hjernen som gjør at jeg ikke regulerer følelser "korrekt" (var ihvertfall det psykiateren sa), jeg har prøvd å lære mestringsstrategier, men det er akkurat som jeg ikke kan kontrollere det. Det burde ha hjulpet med sentralstimulerende, men jeg responderer ikke på dem. De har absolutt ingen effekt i det hele tatt.

Skrevet
9 minutter siden, Trine skrev:

Høres jo fint ut. Kanskje jeg må spørre psykiateren om det. Men er det sånn at man ikke kan kjøre bil når man tar benzo?

Mindre doser er lov, men man skal vente minst åtte timer før man kjører.

nhi.no/livsstil/helsetjenesten/diverse/forerkort-og-b-preparater-35928.html?page=3

mulig at kun Sobril blir godkjent med de nye reglene som kommer?

Skrevet
2 minutter siden, slabbedask skrev:

Mindre doser er lov, men man skal vente minst åtte timer før man kjører.

nhi.no/livsstil/helsetjenesten/diverse/forerkort-og-b-preparater-35928.html?page=3

mulig at kun Sobril blir godkjent med de nye reglene som kommer?

Ok, 8 timer er jo greit, selv om det beste hadde vært om det fantes noe som kunne holde meg litt rolig hele tiden.

Skrevet
2 minutter siden, Trine skrev:

Problemet er at det er noe galt i hjernen som gjør at jeg ikke regulerer følelser "korrekt" (var ihvertfall det psykiateren sa), jeg har prøvd å lære mestringsstrategier, men det er akkurat som jeg ikke kan kontrollere det. Det burde ha hjulpet med sentralstimulerende, men jeg responderer ikke på dem. De har absolutt ingen effekt i det hele tatt.

Ok- det er ikke så enkelt. Det finnes ikke noe anna du kan gjøre da? Det er jo noen adhdere som slutter med medsa når de lærer seg å håndtere plagene.(lest når det kommer til familier med problembarn med Adhd som har fått en viss opplæring) Trur det er mulig selv om det kjennes umulig ut. Du har levd med dette så lenge så skal vel ikke komme med sånt svada...

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Trine skrev:

Ok, 8 timer er jo greit, selv om det beste hadde vært om det fantes noe som kunne holde meg litt rolig hele tiden.

Da tror jeg man må "jobbe med" seg selv. :ph34r:

Endret av slabbedask
Skrevet
3 minutter siden, Psykojenta skrev:

Ok- det er ikke så enkelt. Det finnes ikke noe anna du kan gjøre da? Det er jo noen adhdere som slutter med medsa når de lærer seg å håndtere plagene.(lest når det kommer til familier med problembarn med Adhd som har fått en viss opplæring) Trur det er mulig selv om det kjennes umulig ut. Du har levd med dette så lenge så skal vel ikke komme med sånt svada...

Jeg vet ikke. Det er sikkert noe jeg kan gjøre, men jeg gikk i 35 år uten diagnose så alt er ganske inngrodd, så da tar det vel en halv evighet å få fikset det. Enn så lenge har jeg ikke fått noe hjelp til hva jeg skal gjøre. Jeg kan ikke være sånn som jeg er lenger, det passer ikke inn i samfunnet.

Skrevet
6 minutter siden, slabbedask skrev:

Da tror jeg man må "jobbe med seg selv". :ph34r:

Ja, det var det da, hvordan funker det for deg?

Skrevet

Ja, det var det da, hvordan funker det for deg?

Dårlig, jeg aner ikke hvordan man gjør det. 

Skrevet
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Dårlig, jeg aner ikke hvordan man gjør det. 

Ikke jeg heller.

Skrevet

Jeg syntes Lyrica var ganske bra. Det er ikke benzo. Men det er dyrt (20-30kr)pr pille. Og det er vel ikke behovsmedisin, men mer noe man tar noen dager i strekk. Jeg ble nesten full av de, men da hadde jeg tatt flere dager på rad. Men det har kort halveringstid, så man kan nok kjøre bil dagen etter.

Alkohol virker ikke beroligende på meg. Jeg får "fylle"angst. Kanskje like greit, så blir jeg ikke fristet til å drikke iallefall.

Skrevet
3 minutter siden, Inner self skrev:

Jeg syntes Lyrica var ganske bra. Det er ikke benzo. Men det er dyrt (20-30kr)pr pille. Og det er vel ikke behovsmedisin, men mer noe man tar noen dager i strekk. Jeg ble nesten full av de, men da hadde jeg tatt flere dager på rad. Men det har kort halveringstid, så man kan nok kjøre bil dagen etter.

Alkohol virker ikke beroligende på meg. Jeg får "fylle"angst. Kanskje like greit, så blir jeg ikke fristet til å drikke iallefall.

Jeg trodde Lyrica var nesten det samme som Neurontin. Neurontin må man ta hver dag. Husker første dagen, da lå jeg rett ut på sofaen og var helt fjern, men det var heldigvis bare første dagen. Skal se om jeg finner noe info om Lyrica.

Sånn er det med meg og alkohol også. Jeg kunne aldri blitt alkoholiker ihvertfall ;)

Skrevet
3 hours ago, Trine said:

Alkohol gjør meg bare værre, i tillegg får jeg angst dagen etter.

Mengden er saken. 2-4 halvlitere og angst er borte, samt at det er ingen bakrus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...