Gå til innhold

eMoods - slett ikke dumt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å komme inn i vanen og bruke eMoods. Sist gang jeg var hos psykologen min viste jeg ham det og han syntes at det var informativt. Det er informativt for meg også. Nå ser jeg at det ikke er så lenge siden jeg hadde det dårlig. Søvnbehovet gjenspeiler det veldig. Sover man 18,5 timer per døgn er det klart noe ikke henger på greip.

Dette er bra!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Emoods har en fin graf (pdf) som kan knyttes til epost. Du kan sende grafen din til behandleren dagen før du har time. Eller avtale at du sender om du føler at noe "er på gang". Da kan dere snakkes på telefon og iverksette tiltak før det "tar av".

Skrevet
36 minutter siden, Gondor skrev:

Nå begynner jeg å komme inn i vanen og bruke eMoods. Sist gang jeg var hos psykologen min viste jeg ham det og han syntes at det var informativt. Det er informativt for meg også. Nå ser jeg at det ikke er så lenge siden jeg hadde det dårlig. Søvnbehovet gjenspeiler det veldig. Sover man 18,5 timer per døgn er det klart noe ikke henger på greip.

Dette er bra!

Jeg prøver å finne en brukbar emoods-app men har ikke funnet en bra en. Har du anledning til å legge ut link/navn på den du er fornøyd med ville det være supert :0)

Skrevet

Dette hørtes interessant og ikke minst smart ut!

Hvor er slike verktøy tilgjengelig?

Skrevet

Å hjelp! Sønnen min hjalp meg. Jeg har overhodet ikke peiling. Kanskje NHD kan være så vennlig å skrive en liten instruks?

Skrevet

Beklager dere to. Jeg får vel spørre sønnen min om hjelp igjen.

Skrevet
19 minutes ago, bibben said:

Jeg prøver å finne en brukbar emoods-app men har ikke funnet en bra en. Har du anledning til å legge ut link/navn på den du er fornøyd med ville det være supert :0)

Daylio (Diary Mood Tracker) på Google Play Store. Motiverende å bruke. Enkelt, godt og intuitivt grensesnitt. De funksjoner jeg behøver og vel så det inkl. statistikk/grafer og CSV-eksport. Oppdateres ofte. Brukt betalversjonen nå en stund (kr 23,99), ingen reklame, og ikke oppdaget noen bugs. Gj.snitt 4.6 av 5. Flere tusen fornøyde brukere, og jeg er en av dem. :)

i

Anonymkode: 1ca6d...167

Skrevet
16 minutes ago, FjellOgDalar said:

Dette hørtes interessant og ikke minst smart ut!

Hvor er slike verktøy tilgjengelig?

Google Play Store og Apple App Store/Itunes.

Anonymkode: 1ca6d...167

Gjest Kanuttius
Skrevet

WomanLog har jeg brukt. Den er egentlig laget for å bidra til oversikt over symptomer mtp eggløsning, pms ol men har en drøss symptomer man kan huke av for og kan lett brukes til andre sykdommer og. Jeg har brukt den mtp fibromyalgi og vurderer å bruke den for angst registrering og.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Her ser du emoods for android https://play.google.com/store/apps/details?id=my.tracker&hl=no

I det venstre bildet skårer du siste døgn med timer sovet, grad av deprimert, grad av oppstemthet (elevated), grad av irritasjon ig grad av angst. Dette tar deg < 1 minutt.

Du kan så på appen lage en graf slik du ser den i høyre bilde. Denne grafen kan du sende på e-post til behandleren din til de tidspunkt dere blir enige om.

Skrevet

Jeg har også satt på en alarm klokken 22 hele uken sånn at jeg ikke glemmer det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...