Gå til innhold

Forsvinner følelsene hans en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt oppgitt nå. Det er ca 1 år siden det ble slutt og eksen sier han elsker meg så høyt at han aldri vil slutte med å elske meg. Han sier jeg er den eneste jenta han noensinne elsket på den måten og at han aldri vil få meg ut av hjertet sitt. 

Traff han ute på byen. Har ikke snakket med han på ett år så plutselig ser jeg han. Jeg følte ingenting, han derimot ble veldig lei seg igjen og dagen etter skrev han det som står lenger oppe i innlegget.

Jeg har for lengst gått videre, prøvde å svare han på best mulig måte. Forklarte at livet går videre og at slike ting skjer. Har også sagt at følelsene blekner med tiden. Han mente at det er ekte kjærlighet og at ekte kjærlighet aldri ruster. Er det egentlig sant? Han sier han er en person at hvis han først elsker noen så elsker han noen virkelig. Jeg føler på hele kroppen at han har det vondt. Han ville være venner, men jeg synes det blir feil å holde kontakten siden han fortsatt elsker meg, så jeg ba han ikke sende meg flere mail og ønsket han lykke til. Hva mer kan jeg gjøre? 

Er det slik at han aldri slutter å elske meg? Han må jo en dag treffe en han kan bli foresket i? 

Han er 35 år. Singel og knust. 

Anonymkode: 7c694...79e

Skrevet

Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken at det han skrev høres noe overdrevet ut og kanskje også en liten tanke manipulerende eller spekulativt, enten for å gi deg dårlig samvittighet eller å prøve og få kontakt med deg igjen. Eventuelt en konsekvens av en kveld og en dag etterpå med mye alkohol.

Jeg betviler absolutt ikke at han har det vondt og kanskje ikke har kommet over deg. Det kan skje. Men at det skal være SÅ ille etter ett år, høres for meg noe rart ut.

Det er i alle fall ikke noe du skal ta ansvar for. Syntes du gjorde det helt riktige, det er ikke noe vits i å "vanne" følelsene hans med å opprettholde kontakt.

Skrevet

Det tok meg nesten 2 år å komme over min første samboer. Dette varierer. Men uansett når du ikke har følelser for han, så er det ikke noe å bry seg om. Alle må tåle tapt kjærlighet.

Anonymkode: 71bf6...ffb

Skrevet

Jeg sa dette til han, først trodde jeg at det var dagen derpå prat og at han var fortsatt full eller noe, men nei, snakket med han en uke etter og han mente fortsatt det samme. 

"De som virkelig elsker noen, de sluttet ikke bare å elske dem etter en stund", "de elsker dem for alltid". 

Er det en sykelig kjærlighet eller finnes det virkelig ekte kjærlighet som aldri ruster?

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa dette til han, først trodde jeg at det var dagen derpå prat og at han var fortsatt full eller noe, men nei, snakket med han en uke etter og han mente fortsatt det samme. 

"De som virkelig elsker noen, de sluttet ikke bare å elske dem etter en stund", "de elsker dem for alltid". 

Er det en sykelig kjærlighet eller finnes det virkelig ekte kjærlighet som aldri ruster?

Jeg tror det finnes livsvarig kjærlighet, men den er jo ikke alltid gjengjeldt da. Men det er ikke ditt problem, det får han finne ut av selv.

Skrevet
6 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg tror det finnes livsvarig kjærlighet, men den er jo ikke alltid gjengjeldt da. Men det er ikke ditt problem, det får han finne ut av selv.

Ja men dersom man ikke har kontakt med den personen så må jo følelsene blekne litt med tiden.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er uvanlig å føle slik når man har virkelig kjærlighetssorg - dette er den ene store kjærligheten, og man kan aldri bli så forelsket igjen.  Etterhvert vil følelsene blekne, og når han etterhvert treffer en ny kan han nok få tilsvarende sterke følelser igjen. For mange vedvarer kjærlighetssorgen helt til man treffer en ny, jeg tror mange "mater" sorgen med nostalgi og idyllisering.

Han har det selvfølgelig vondt, men jeg synes du gjør helt rett i å ønske ham lykke til og kutte kontakten. Det er slik du hjelper ham best.

Skrevet

Hans oppførsel sørger for at han sliter med å få dame. Han er over gjennomsnittet interessert i sex. Og han vil ha både trekant og alt mulig. Så det var egentlig han som gjorde det slutt med meg, da han sa at han ikke kunne godta at jeg ikke ville være med hans sex fantasier. Så han var utro, og da klarte jeg ikke mer. 

Han er også litt aggressiv av seg, og er veldig sjalu. Så jeg tror ikke damene er ute etter slike mannfolk. Så hvis han forblir singel eller ender med å ha kortvarige forhold pga hans personlighet, betyr det da at han aldri kommer over meg?

Sex for han sikkert andre steder, men han mener at sex er best med en man har følelser for. Noe han har for meg den dag idag. Jeg synes egnetlig at det er litt ubehagelig. Han vil jo fortsatt ha meg på alle måter. 

Gjest Gargamel
Skrevet

Hele historien om at han elsker deg etc kom frem etter at han tilfeldigvis møtte deg på byen. Kanskje de gamle følelsene kom mer opp i dagen da. Jeg er ikke helt sikkert på han tenker fullt så mye på deg som han sier. Han bruker litt for store ord til at jeg kan ta det helt seriøst. 

Hvis du virkelig er hans Eneste Kjærlighet er det litt rart han var utro og dumpet deg fordi du ikke ble med på trekant.

Skrevet
3 minutter siden, Gargamel skrev:

Hele historien om at han elsker deg etc kom frem etter at han tilfeldigvis møtte deg på byen. Kanskje de gamle følelsene kom mer opp i dagen da. Jeg er ikke helt sikkert på han tenker fullt så mye på deg som han sier. Han bruker litt for store ord til at jeg kan ta det helt seriøst. 

Hvis du virkelig er hans Eneste Kjærlighet er det litt rart han var utro og dumpet deg fordi du ikke ble med på trekant.

Han var sint på meg fordi jeg ikke ville dette, vi kranglet en del om sex faktisk. Han hadde mye mer lyst enn meg også, så var han utro i tillegg, da orket jeg ikke mer. Han ville selvfølgelig starte på nytt pga han elsket meg høyere enn livet men jeg stod på mitt. Jeg orket ikke ha noe med en sex gal aggressiv fyr å gjøre. 

Det gikk så langt en gang at han nesten voldtok meg i rumpen da jeg ikke ville ha sex med han pga han var full. 

Gjest Gargamel
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han var sint på meg fordi jeg ikke ville dette, vi kranglet en del om sex faktisk. Han hadde mye mer lyst enn meg også, så var han utro i tillegg, da orket jeg ikke mer. Han ville selvfølgelig starte på nytt pga han elsket meg høyere enn livet men jeg stod på mitt. Jeg orket ikke ha noe med en sex gal aggressiv fyr å gjøre. 

Det gikk så langt en gang at han nesten voldtok meg i rumpen da jeg ikke ville ha sex med han pga han var full. 

Bra du ble kvitt ham da. Uansett hva han føler så er det best for dere begge om dere har minst mulig kontakt og at du er tydelig avvisende hvis du allikevel støter borti ham. Det kan være ditt bidrag til å hjelpe ham videre i livet.

Nicklusheletida
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hans oppførsel sørger for at han sliter med å få dame. Han er over gjennomsnittet interessert i sex. Og han vil ha både trekant og alt mulig. Så det var egentlig han som gjorde det slutt med meg, da han sa at han ikke kunne godta at jeg ikke ville være med hans sex fantasier. Så han var utro, og da klarte jeg ikke mer. 

Han er også litt aggressiv av seg, og er veldig sjalu. Så jeg tror ikke damene er ute etter slike mannfolk. Så hvis han forblir singel eller ender med å ha kortvarige forhold pga hans personlighet, betyr det da at han aldri kommer over meg?

Sex for han sikkert andre steder, men han mener at sex er best med en man har følelser for. Noe han har for meg den dag idag. Jeg synes egnetlig at det er litt ubehagelig. Han vil jo fortsatt ha meg på alle måter. 

Da skal du la det han sa om at han elsker deg så høyt gå inn det ene øret og ut det andre øret. Bare svada . 

Han forsøker å manipulere deg og bryr seg mest om seg selv. Jeg ville ha ignorert han. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han manipulerer deg, eller forsøker i hvert fall. Om han virkelig hadde elsket deg, så ville han ikke hatt trekant og vært utro m.m. Jeg ville ikke hatt noe "vennskap" med han, siden han egentlig håper på noe mer, både seksuelt og eventuelt følelsesmessig. Han er jo heller ikke til å stole på. Han sørger nok mest over tap av kontroll.

Anonymkode: f7de4...575

Skrevet

Jeg håpte han gikk videre med livet sitt. Han taklet bruddet fint, bare noen telefoner i to dager så ble det stille. Så da tenkte jeg at han var ikke så glad i meg likevel. Som var egentlig like greit siden jeg ikke hadde følelser for han lenger. Men så...

han har hele tiden påstått at han elsker meg selv etter å ha vært utro. Men jeg tror kanskje hans kjærlighet var sykelig? Eller kun seksuelt motivert? Siden han prøvde å voldta meg da jeg sa nei en gang. Det var jo tydelig at han ikke er "normal". 

Jeg er glad jeg er kvitt han. Nå får jeg håpe at det er en stund til jeg ser han igjen. 

Skrevet

Og hva vil det egentlig si hvis man manipulerer? Hva prøver han å oppnå med det? 

Nicklusheletida
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håpte han gikk videre med livet sitt. Han taklet bruddet fint, bare noen telefoner i to dager så ble det stille. Så da tenkte jeg at han var ikke så glad i meg likevel. Som var egentlig like greit siden jeg ikke hadde følelser for han lenger. Men så...

han har hele tiden påstått at han elsker meg selv etter å ha vært utro. Men jeg tror kanskje hans kjærlighet var sykelig? Eller kun seksuelt motivert? Siden han prøvde å voldta meg da jeg sa nei en gang. Det var jo tydelig at han ikke er "normal". 

Jeg er glad jeg er kvitt han. Nå får jeg håpe at det er en stund til jeg ser han igjen. 

Det har vært stille fra han, så treffer du han ute på byen og han elsker deg plutselig lissom :D

Ta det for fyllerør og gå videre med livet ditt. Ikke tenk mer på det. En dag vil du finne en som elsker deg og det vil du merke :)

Nicklusheletida
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva vil det egentlig si hvis man manipulerer? Hva prøver han å oppnå med det? 

Et ligg.

Skrevet
12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det har vært stille fra han, så treffer du han ute på byen og han elsker deg plutselig lissom :D

Ta det for fyllerør og gå videre med livet ditt. Ikke tenk mer på det. En dag vil du finne en som elsker deg og det vil du merke :)

Jeg reagerte på det jeg også, men han sa at han lot meg være med vilje fordi han hadde respekt for at jeg gikk videre, men innerst inne elsket han meg i disse årene. Uff jeg må bare glemme det. For en ekkling 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sex.

Anonymkode: f7de4...575

Nicklusheletida
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerte på det jeg også, men han sa at han lot meg være med vilje fordi han hadde respekt for at jeg gikk videre, men innerst inne elsket han meg i disse årene. Uff jeg må bare glemme det. For en ekkling 

He he he, jeg har levd lenge og biter ikke på sånt :)

Jeg mener du vil få det best med deg selv ved å glemme hele greia ja. 

Om dere begge var enige om at det er greit å være sexvenner, hadde det vært en annen sak, men det vil du ikke og da blir han bare i veien for deg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...