Gå til innhold

Klarer ikke la være å tvangs-spørre folk om ting.


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne likt det. Man blir deprimert av ikke å være sosial.

NHD skrev tidligere i dag: de fleste har nytte av en passe mengde kontakt med andre mennesker

Så du blir deprimert av å være sosial og deprimert av å ikke være sosial. For meg virker det som at du da kanskje burde bytte ut punkter om å være sosial på "fullverdig"lista med å ikke være deprimert.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å ralle om ting du ikke aner noe som helst om.

Jeg vet såpass at samme hva man foreslår for deg så er det ett eller annet galt med det. Hvorfor skal jeg gå ut av døra, hvorfor ditt og hvorfor datt. Du kan ikke bare sitte på rumpa og tro at noen skal fikse verden for deg.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne hatt lyst til å reise.

Så du likte å reise før du ble syk. I stedefor å se på alle de tingene du føler du ikke mestrer så fokuser heller på de tingene du mestrer. Hva er det som er så jævlig viktig med å reise?

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er merkelig hvordan alt mulig er så vanskelig for deg, mens så enkelt for alle andre!

Hahaha, den der ventet jeg på i hele går. Ekstremt dårlig argumentasjon fra din side. For det første: Hvor har jeg noen gang skrevet at det er enkelt? Og for det andre: Jeg skrev: "Jeg skjønner ikke hvorfor du klager over at du ikke kan gjøre ting du ikke har lyst til å gjøre." Og dette er hva du klarer å komme med av svar? En flåsete kommentar som ikke har rot i virkeligheten i det hele tatt. Jeg klager faktisk ikke over at jeg ikke får til ting jeg ikke har lyst til å få til. Og jeg maser ikke daglig om at andre har eller ikke har fullverdige liv. Og jeg har ikke satt opp strenge regler for hva som må til for å få et fullverdig liv og i tillegg stappe lista full av ting jeg vet jeg ikke mestrer. Du spenner jo bein på deg selv, legger opp til at du skal mislykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Trine said:

Og kanskje det finnes andre tnig som man faktisk mestrer som kan gi glede. Ved å ha alt fokus på disse uoppnåelige tingene så vil du ikke oppdage de litt mindre tingene som også kan gi glede. Om du ikke mestrer de tingene du har på lista så vet du heller ikke om de ville gitt deg glede dersom du mestret dem. Likte du å reise eller være sosial før du ble syk?

Hva er det som ikke er uoppnåelig om omgang med andre mennesker og fritidssysler er det? Hva er det som er så ekstremt med dette?

Og - har du et eksempel på noe annet jeg kunne gjort, enn omgang med andre menensker og fritidssysler?

2 hours ago, Trine said:

Tull!!! Du er skikkelig elendig på å lyve.

Jeg snakker av erfaring.

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Trine skrev:

Du spenner jo bein på deg selv, legger opp til at du skal mislykkes.

Jeg har alltid vært mislykket.

Anonymkode: 5da24...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært mislykket.

Anonymkode: 5da24...c1d

Du viser jo absolutt ingen vilje til å ville gjøre noe med din egen situasjon, så hvorfor krangler du med folk her inne da? Hvis du hele tiden sier til deg selv at du er mislykket så er jo det en selvoppfyllende profeti. Jeg liker svært dårlig å si dette til folk som sliter, men noen ganger må man rett og slett ta seg selv i øra og oppdrive litt viljestyrke. 

Anonymkode: e589d...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Trine said:

Likte du å reise eller være sosial før du ble syk?

Ja. Jeg har alltid vært anderledes og mistilpasset, men ikke syk. Og da satte jeg pris på dette, i de periodene hvor det var mulig.

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker rett og slett ikke som om du ønsker å få til endring. Du skriver inn her og syter, men når folk prøver å komme med tips er du frekk og kranglete. Du avslårer alle tips vi kommer med. Du liker jo ingenting. Du liker ikke å være sosial og du vil ikke finne deg en hobby, hvordan kan du da tro at du blir bedre? Det å være sosial og ha noe å gjøre i hverdagen som å f.eks dra på dagsenter eller reise er noe av de vi mennesker behøver for at vi skal ha en bedre psykisk helse. Helt til slutt; du får det til, som det du gjør det selv. Orker du ikke å prøve, kan du ikke forvente å ikke bli bedre.

Jeg er enig med Anonymkode: e589d...e94

Anonymkode: 11535...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskelig å ha hobbies, fritidssysler og interesser hvis man er deprimert.

Anonymkode: 5da24...c1d

Du har en hobby, den kalles KMM: Kos med misnøyen.  Evt. "kos med mislykketheten". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som ikke er uoppnåelig om omgang med andre mennesker og fritidssysler er det? Hva er det som er så ekstremt med dette?

Og - har du et eksempel på noe annet jeg kunne gjort, enn omgang med andre menensker og fritidssysler?

Nå skjønner jeg ikke hva det er du babler om. Du har jo en fritidssyssel, å sitte på dol og prøve å overbevise deg selv og andre om at livet ikke er fullverdig om man ikke oppfyller noen idiotiske kriterier. Denne energien kan du bruke på noe annet. Hva for noe annet må du nesten finne ut selv. Det kommer jo an på hva du kan trives med. Men en ting er garantert, slik som du holder på så dyrker du din egen sykdom til det maksimale.

Du beviser altså at du er i stand til å gjøre noe, å sitte på dol er en fritidssyssel. Så at du ikke klarer å ha en eneste liten hobby er bare vås.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker av erfaring.

Om du ikke vil kaste erteposer så kaster du ikke erteposer, så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært mislykket.

Anonymkode: 5da24...c1d

Jada, det har jeg også, men du trenger ikke å nøre opp om mislykketheten av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg har alltid vært anderledes og mistilpasset, men ikke syk. Og da satte jeg pris på dette, i de periodene hvor det var mulig.

Anonymkode: 17176...f76

Men nå er du altså blitt syk for evig og alltid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Trine said:

Nå skjønner jeg ikke hva det er du babler om. Du har jo en fritidssyssel, å sitte på dol og prøve å overbevise deg selv og andre om at livet ikke er fullverdig om man ikke oppfyller noen idiotiske kriterier. Denne energien kan du bruke på noe annet. Hva for noe annet må du nesten finne ut selv. Det kommer jo an på hva du kan trives med. Men en ting er garantert, slik som du holder på så dyrker du din egen sykdom til det maksimale.

Du beviser altså at du er i stand til å gjøre noe, å sitte på dol er en fritidssyssel. Så at du ikke klarer å ha en eneste liten hobby er bare vås.

Du skjønner ikke hva jeg "babler" om? Det er da du som snakker om at jeg kan finne "mindre gleder" enn fritidssysler og sosialt liv. Da lurer jeg på hva det skulle vært? Annet enn mat og drikke?

Det er ikke noe givende å sitte på DOL. Det er ikke en hobby.

11 minutes ago, Trine said:

Om du ikke vil kaste erteposer så kaster du ikke erteposer, så enkelt er det.

Såklart, men da kan man ikke delta i psykiatrien - i alle fall ikke etter hva jeg har erfart, etter 10 år.

8 minutes ago, Trine said:

Men nå er du altså blitt syk for evig og alltid?

Jeg vet ikke om jeg er syk, men jeg klarer i alle fall ikke sosialt liv lenger. Og ferier og reiser er også bare vanskelig - uansett finner jeg ingen glede av å reise alene.

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Du har en hobby, den kalles KMM: Kos med misnøyen.  Evt. "kos med mislykketheten". 

Dere forstår jo ingen ting! Jeg har hatt én ting jeg har brent for og virkelig like å drive på med tidligere, men dette krever at hjernen fungerer med god hukommelse og konsentrasjon. Når man blir helt bortreist i hodet, rett og slett ødelagt, av langvarig medisinering og dette ikke går lenger er det hele ganske deprimerende.

Anonymkode: 5da24...c1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere forstår jo ingen ting! Jeg har hatt én ting jeg har brent for og virkelig like å drive på med tidligere, men dette krever at hjernen fungerer med god hukommelse og konsentrasjon. Når man blir helt bortreist i hodet, rett og slett ødelagt, av langvarig medisinering og dette ikke går lenger er det hele ganske deprimerende.

Anonymkode: 5da24...c1d

Buhu. Stakkars deg.

Anonymkode: e589d...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere forstår jo ingen ting! Jeg har hatt én ting jeg har brent for og virkelig like å drive på med tidligere, men dette krever at hjernen fungerer med god hukommelse og konsentrasjon. Når man blir helt bortreist i hodet, rett og slett ødelagt, av langvarig medisinering og dette ikke går lenger er det hele ganske deprimerende.

Anonymkode: 5da24...c1d

Jeg forstår godt at det er deprimerende, og det er egentlig anonym nr. 17176...f76 som er verst i denne tråden, det er ikke så lett å holde dere fra hverandre. 

Men jeg synes det er utidig å stadig forurense andres tråder med det derre fullverdig liv-maset, og irritasjonen øker når dere forsøker å dytte denne misnøyen med livet på en trådstarter som bor i omsorgsbolig og ikke har all verdens utsikter til å få kryss i alle disse rutene for rikdom og selvutfoldelse som dere er så fiksert på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, laban said:

Jeg forstår godt at det er deprimerende, og det er egentlig anonym nr. 17176...f76 som er verst i denne tråden, det er ikke så lett å holde dere fra hverandre. 

Men jeg synes det er utidig å stadig forurense andres tråder med det derre fullverdig liv-maset, og irritasjonen øker når dere forsøker å dytte denne misnøyen med livet på en trådstarter som bor i omsorgsbolig og ikke har all verdens utsikter til å få kryss i alle disse rutene for rikdom og selvutfoldelse som dere er så fiksert på. 

Hva mener du med "verst"? Hva innebærer det?

TS har da forklart at hun føler hun oppfyller kriteriene.

Det du ser på som "rikdom og selvutfoldelse" går i realiteten mye på helt grunnleggende ting. Som NHD sa det; at man måtte være engasjert i noe og ha sosial omgang.

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner ikke hva jeg "babler" om? Det er da du som snakker om at jeg kan finne "mindre gleder" enn fritidssysler og sosialt liv. Da lurer jeg på hva det skulle vært? Annet enn mat og drikke?

Det er ikke noe givende å sitte på DOL. Det er ikke en hobby.

Jeg har da ikke sagt du skal finne mindre gleder enn fritidssysler. Alt man gjør på fritiden er jo en fritidssyssel. De kan tilpasses egne begrensninger.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Såklart, men da kan man ikke delta i psykiatrien - i alle fall ikke etter hva jeg har erfart, etter 10 år.

Det har aldri vært snakk om å delta i psykiatrien, det var snakk om hva man kan gjøre for å være mer sosial.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg er syk, men jeg klarer i alle fall ikke sosialt liv lenger. Og ferier og reiser er også bare vanskelig - uansett finner jeg ingen glede av å reise alene.

Du kommer ihvertfall aldri til å klare det igjen ved å sitte på nett og sutre over at du ikke har et fullverdig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med "verst"? Hva innebærer det?

I akkurat denne sammenheng: Mest aktiv og repeterende når det gjelder "fullverdig liv"-mas.

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS har da forklart at hun føler hun oppfyller kriteriene

Joda, men du ser av trådens første side at ab f76 klarte å så tvil om hvorvidt hun har et fullverdig liv, og det temaet har ingenting i denne tråden å gjøre.

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du ser på som "rikdom og selvutfoldelse" går i realiteten mye på helt grunnleggende ting. Som NHD sa det; at man måtte være engasjert i noe og ha sosial omgang

Jeg påstår ikke at alle kriteriene er meningsløse, jeg mener at å komme trekkende med den lista til stadighet er malplassert i fora der mange har problemer med helse, økonomi, selvfølelse / selvbilde eller omverdenens angivelige oppfatning av en selv.  Man oppnår stort sett ingenting ved å nistirre på det man ikke kan få eller ikke vil utsette seg for, og det er utidig å dytte eget svartsyn over på andre som forsøker å tenke annerledes, spesielt når det slett ikke har noe med temaet å gjøre. 

Men nå kaller forpliktelsene i mitt fullverdige liv, så jeg har ikke tid til å krangle stort lenger om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Trine said:

Jeg har da ikke sagt du skal finne mindre gleder enn fritidssysler. Alt man gjør på fritiden er jo en fritidssyssel. De kan tilpasses egne begrensninger.

Det har aldri vært snakk om å delta i psykiatrien, det var snakk om hva man kan gjøre for å være mer sosial.

Du kommer ihvertfall aldri til å klare det igjen ved å sitte på nett og sutre over at du ikke har et fullverdig liv.

 

 

 

God dag mann økseskaft...!

 

 

 

Anonymkode: 17176...f76

Kanskje dette er ting som ville gjort en lykkeligere om man hadde mestret det slik at det var noe man fant glede ved?

 

Trine

Og kanskje det finnes andre tnig som man faktisk mestrer som kan gi glede. Ved å ha alt fokus på disse uoppnåelige tingene så vil du ikke oppdage de litt mindre tingene som også kan gi glede. Om du ikke mestrer de tingene du har på lista så vet du heller ikke om de ville gitt deg glede dersom du mestret dem. Likte du å reise eller være sosial før du ble syk?

 

Anonymkode: 17176...f76

Hva er det som ikke er uoppnåelig om omgang med andre mennesker og fritidssysler er det? Hva er det som er så ekstremt med dette?

Og - har du et eksempel på noe annet jeg kunne gjort, enn omgang med andre menensker og fritidssysler?

 

Trine

Nå skjønner jeg ikke hva det er du babler om. Du har jo en fritidssyssel, å sitte på dol og prøve å overbevise deg selv og andre om at livet ikke er fullverdig om man ikke oppfyller noen idiotiske kriterier. Denne energien kan du bruke på noe annet. Hva for noe annet må du nesten finne ut selv. Det kommer jo an på hva du kan trives med. Men en ting er garantert, slik som du holder på så dyrker du din egen sykdom til det maksimale.

Du beviser altså at du er i stand til å gjøre noe, å sitte på dol er en fritidssyssel. Så at du ikke klarer å ha en eneste liten hobby er bare vås.

 

Anonymkode: 17176...f76

Du skjønner ikke hva jeg "babler" om? Det er da du som snakker om at jeg kan finne "mindre gleder" enn fritidssysler og sosialt liv. Da lurer jeg på hva det skulle vært? Annet enn mat og drikke?

Det er ikke noe givende å sitte på DOL. Det er ikke en hobby.

 

Trine

Jeg har da ikke sagt du skal finne mindre gleder enn fritidssysler. Alt man gjør på fritiden er jo en fritidssyssel. De kan tilpasses egne begrensninger.

 

 


God dag mann økseskaft - igjen!

 

 

 

Anonymkode: 5da24...c1d

Det er mindre deprimerende enn å sitte på dagsenter å kaste ertepose.

 

Trine

Jeg tror ikke ertepose-kasting er obligatorisk. Men om du ikke vil være sosial så er det ingen som tvinger deg. Det er jo du som mener man må være sosial for å ha et ok liv.

 

Anonymkode: 17176...f76

Jo, det er det. Alle slike dusteaktiviteter er obligatoriske i psykiatrien, fordi de tror vi er åndssvake.

 

Trine

Tull!!! Du er skikkelig elendig på å lyve.

 

Anonymkode: 17176...f76

Jeg snakker av erfaring.

 

Trine

Om du ikke vil kaste erteposer så kaster du ikke erteposer, så enkelt er det.

 

Anonymkode: 17176...f76

Såklart, men da kan man ikke delta i psykiatrien - i alle fall ikke etter hva jeg har erfart, etter 10 år.

 

Trine

Det har aldri vært snakk om å delta i psykiatrien, det var snakk om hva man kan gjøre for å være mer sosial.

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, laban said:

Jeg påstår ikke at alle kriteriene er meningsløse, jeg mener at å komme trekkende med den lista til stadighet er malplassert i fora der mange har problemer med helse, økonomi, selvfølelse / selvbilde eller omverdenens angivelige oppfatning av en selv.  Man oppnår stort sett ingenting ved å nistirre på det man ikke kan få eller ikke vil utsette seg for, og det er utidig å dytte eget svartsyn over på andre som forsøker å tenke annerledes, spesielt når det slett ikke har noe med temaet å gjøre. 

Må du ta alt så bokstavelig og humørløst hele tiden? Dette er internett. Det er ikke DPS.

Anonymkode: 17176...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

God dag mann økseskaft...!

 

 

 

Anonymkode: 17176...f76

Kanskje dette er ting som ville gjort en lykkeligere om man hadde mestret det slik at det var noe man fant glede ved?

 

Trine

Og kanskje det finnes andre tnig som man faktisk mestrer som kan gi glede. Ved å ha alt fokus på disse uoppnåelige tingene så vil du ikke oppdage de litt mindre tingene som også kan gi glede. Om du ikke mestrer de tingene du har på lista så vet du heller ikke om de ville gitt deg glede dersom du mestret dem. Likte du å reise eller være sosial før du ble syk?

 

Anonymkode: 17176...f76

Hva er det som ikke er uoppnåelig om omgang med andre mennesker og fritidssysler er det? Hva er det som er så ekstremt med dette?

Og - har du et eksempel på noe annet jeg kunne gjort, enn omgang med andre menensker og fritidssysler?

 

Trine

Nå skjønner jeg ikke hva det er du babler om. Du har jo en fritidssyssel, å sitte på dol og prøve å overbevise deg selv og andre om at livet ikke er fullverdig om man ikke oppfyller noen idiotiske kriterier. Denne energien kan du bruke på noe annet. Hva for noe annet må du nesten finne ut selv. Det kommer jo an på hva du kan trives med. Men en ting er garantert, slik som du holder på så dyrker du din egen sykdom til det maksimale.

Du beviser altså at du er i stand til å gjøre noe, å sitte på dol er en fritidssyssel. Så at du ikke klarer å ha en eneste liten hobby er bare vås.

 

Anonymkode: 17176...f76

Du skjønner ikke hva jeg "babler" om? Det er da du som snakker om at jeg kan finne "mindre gleder" enn fritidssysler og sosialt liv. Da lurer jeg på hva det skulle vært? Annet enn mat og drikke?

Det er ikke noe givende å sitte på DOL. Det er ikke en hobby.

 

Trine

Jeg har da ikke sagt du skal finne mindre gleder enn fritidssysler. Alt man gjør på fritiden er jo en fritidssyssel. De kan tilpasses egne begrensninger.

 

 


God dag mann økseskaft - igjen!

 

 

 

Anonymkode: 5da24...c1d

Det er mindre deprimerende enn å sitte på dagsenter å kaste ertepose.

 

Trine

Jeg tror ikke ertepose-kasting er obligatorisk. Men om du ikke vil være sosial så er det ingen som tvinger deg. Det er jo du som mener man må være sosial for å ha et ok liv.

 

Anonymkode: 17176...f76

Jo, det er det. Alle slike dusteaktiviteter er obligatoriske i psykiatrien, fordi de tror vi er åndssvake.

 

Trine

Tull!!! Du er skikkelig elendig på å lyve.

 

Anonymkode: 17176...f76

Jeg snakker av erfaring.

 

Trine

Om du ikke vil kaste erteposer så kaster du ikke erteposer, så enkelt er det.

 

Anonymkode: 17176...f76

Såklart, men da kan man ikke delta i psykiatrien - i alle fall ikke etter hva jeg har erfart, etter 10 år.

 

Trine

Det har aldri vært snakk om å delta i psykiatrien, det var snakk om hva man kan gjøre for å være mer sosial.

Anonymkode: 17176...f76

Hva er det du vil frem til her egentlig? Og hvorfor blander du svarene til deg og den c1d? Er jo ikke rart du blir forvirra når du tror alt som skrives skrives til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...