AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 Skrevet 16. oktober 2016 Det begynner å bli en stund siden dette skjedde, men problemet er at det fortsatt plager meg i ettertid. Jeg ble utsatt for en veldig ubehagelig situasjon i en undervisningssituasjon av læreren/kurslederen. I ettertid prøver jeg å unngå han når jeg møter han. Det har blitt spent mellom oss. Jeg prøvde å smile til han sist han kom bort til meg, og fikk et skjevt smil tilbake, men jeg synes det ble pinlig og fikk inntrykk av at han hadde glemt meg evt. Ikke husker meg lenger. Er det vanlig at lærere/kursledere glemmer elevene sine? Jeg tenkte han hadde muligheten til å rette opp spenningen ved å være hyggelig mot meg, men det gjorde han ikke. Siden dette har plaget meg sånn i ettertid og jeg ser at han ikke bryr seg, og kanskje ikke skjønner at han har gjort noe galt, tenker jeg at for å bli ferdig med dette bør jeg si ifra, enten til han eller kursstedet. Hjelper det å si ifra om ubehagelige ting eller er det best å la være? Det kan hende han nekter for det jeg forteller eller det kan hende jeg får en beklagelse. Det er de to utfallene jeg ser for meg. Hva tenker dere? Anonymkode: ac270...c5a 0 Siter
Kayia Skrevet 16. oktober 2016 Skrevet 16. oktober 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det begynner å bli en stund siden dette skjedde, men problemet er at det fortsatt plager meg i ettertid. Jeg ble utsatt for en veldig ubehagelig situasjon i en undervisningssituasjon av læreren/kurslederen. (...) Det har blitt spent mellom oss. (..) fikk inntrykk av at han hadde glemt meg evt. ikke husker meg lenger. Er det vanlig at lærere/kursledere glemmer elevene sine? Anonymkode: ac270...c5a Det er vanskelig å svare på dette uten at du utdyper. 1. Hva innebar den ubehagelige situasjonen? 2. Hvor lenge siden er dette? 3. Hvilket av utsagnene beskriver situasjonen mellom deg og læreren best: A. "Det har blitt spent mellom oss". B. "Han har glemt meg". Jeg spør fordi utsagnene ikke kan være sanne samtidig. Ellers: Jeg har erfaring med undervisning, og det er vanlig både å huske og glemme elevene sine. Noen "fester" seg lettere enn andre, uten at dette betyr at de er bedre, snillere eller flinkere enn de som ikke fester seg. Endret 16. oktober 2016 av Kayia 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 Skrevet 16. oktober 2016 Læreren satte meg i en ubehagelig situasjon i en undervisningsituasjon. Vi var kun to elever og læreren begynner å gjøre seksuelle tilnærmelser/komme med komplimenter på utseende, overfor den ene eleven. Setter seg tett inntil henne på pulten slik at jeg kun ser han fra siden. For alt jeg vet hadde de kanskje fysisk kontakt. Jeg måtte snu hodet for å se på han da han snakket og han tok resten av undervisningen derfra. De har lenge hatt tett kontakt og møtes om morgenen og når kursdagen er over. Møtes i pauser og hun ble trukket inn i undervisningen enda hun ikke var påmeldt kurset. Anonymkode: ac270...c5a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 Skrevet 16. oktober 2016 Dette skjedde i februar/mars i år Anonymkode: ac270...c5a 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 16. oktober 2016 Skrevet 16. oktober 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Læreren satte meg i en ubehagelig situasjon i en undervisningsituasjon. Vi var kun to elever og læreren begynner å gjøre seksuelle tilnærmelser/komme med komplimenter på utseende, overfor den ene eleven. Setter seg tett inntil henne på pulten slik at jeg kun ser han fra siden. For alt jeg vet hadde de kanskje fysisk kontakt. Jeg måtte snu hodet for å se på han da han snakket og han tok resten av undervisningen derfra. De har lenge hatt tett kontakt og møtes om morgenen og når kursdagen er over. Møtes i pauser og hun ble trukket inn i undervisningen enda hun ikke var påmeldt kurset. Anonymkode: ac270...c5a Du kan jo spørre den andre eleven om hun følte hun ble utsatt for sexuelle tilnærmelser ? Føler ikke hun at hun ble det, så er det vel ikke noe mer du trenger å tenke på. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 Skrevet 16. oktober 2016 12 minutter siden, Nicklusheletida skrev: Du kan jo spørre den andre eleven om hun følte hun ble utsatt for sexuelle tilnærmelser ? Føler ikke hun at hun ble det, så er det vel ikke noe mer du trenger å tenke på. Nei tror hun likte det fordi hun oppsøkte han stadig vekk og det virket som hun var forelsket i han. Det ble ubehagelig for meg fordi jeg mistet respekten og tilliten til læreren og synes det var ubehagelig at de hadde så tett forhold. Han skapte jo en seksuell atmosfære i rommet. Jeg følte jeg ble dratt inn i noe jeg ikke ønsket å være en del av. Jeg fikk blackout og husker jeg ikke hørte hva som ble sagt. Veldig ubehagelig. Anonymkode: ac270...c5a 0 Siter
Kayia Skrevet 16. oktober 2016 Skrevet 16. oktober 2016 (endret) Jeg skjønner at dette har vært ubehagelig for deg men jeg syns kanskje du koker suppe på en veldig liten suppe. Jeg syns ikke du skal ta opp dette med læreren om det ikke kommer en ny tilsvarende situasjon i klasserommet, og heller konsentrere deg om det faglige og egen læring. Hva som evt skjer utenfor klasserommet syns jeg ikke du skal henge deg opp i og lure mer på. Endret 16. oktober 2016 av Kayia 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2016 Skrevet 16. oktober 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er ikke noe du bør ta opp med læreren nå i etterkant. Du vil fremstå som veldig sær om du nå klager på dette. Anonymkode: 46027...454 Ja det tenker jeg også. Tenker jeg lar det ligge og heller holder avstand/unngår han slik at jeg kan få utløp for min fornærmelse på den måten. Siden han kanskje ikke husker meg så kan vi jo være fremmedd for hverandre. Anonymkode: ac270...c5a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 Skrevet 30. oktober 2016 På 16.10.2016 den 23.19, Kayia skrev: Jeg skjønner at dette har vært ubehagelig for deg men jeg syns kanskje du koker suppe på en veldig liten suppe. Jeg syns ikke du skal ta opp dette med læreren om det ikke kommer en ny tilsvarende situasjon i klasserommet, og heller konsentrere deg om det faglige og egen læring. Hva som evt skjer utenfor klasserommet syns jeg ikke du skal henge deg opp i og lure mer på. Nå har det skjedd igjen ubehagelig situasjon med denne læreren. Jeg er sjenert og rekker opp hånden når jeg trenger hjelp. Læreren overser meg. Jeg ser at han ser meg, men han velger å overse meg. Jeg rekke opp hånden og han sier at jeg må vente. Jeg venter og venter. Jeg må rekke opp hånden på nytt og får da hjelp. Hvis jeg ikke hadde gjort det igjen tror jeg han ville ha glemt meg. Jeg rekker opp hånden og han etteraper meg og rekker også opp hånden. Jeg hviler hånden på hodet og han etteraper meg å klør seg i hodet. Det er kanskje litt barnslig å rekke opp hånden når men er voksen elev, men på den andre siden så forventer jeg at læreren er imøtekommende og skjønner at jeg trenger hjelp. Det kan hende han vil prøve å hjelpe meg med å heve røsten, men jeg føler at den sosiale angsten blir verre, men jeg skal bruke stemmen neste gang. Hva tenker dere? Jeg synes det er vanskelig å tolke mennesker som gir så miksede signaler. Det er ikke første gang dette skjer, men tidligere har jeg prøvd å overse det. Anonymkode: ac270...c5a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2016 Skrevet 30. oktober 2016 Høres ut som om han forsøker å være morsom/gøyal og at dette ikke helt passer din sjenerte fremtoning. Men vanskelig å tolke noe man selv ikke har været tilstede og observert. Anonymkode: 07a0f...434 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.