YoplaitDouble Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 I stedet for å gi noe sterkere, som jeg kanskje hadde klart å holde meg innenfor en normaldose med? 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Skrevet 19. oktober 2016 Kunne du evt skrevet ut noe til meg i stedet? Som er sterkere, men ikke behov for skyhøye doser av et svakt preparat? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 2 minutter siden, YoplaitDouble skrev: I stedet for å gi noe sterkere, som jeg kanskje hadde klart å holde meg innenfor en normaldose med? Mente du pr mnd, eller bruker du nesten 30 stk pr dag? Anonymkode: 9d540...986 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Skrevet 19. oktober 2016 Per uke. Ja, det er spinnvilt. Jeg har veldig fort fått mye tåleranse. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Jeg synes det er totalt uforsvarlig uansett type benzo. Jeg kunne aldri gjort det. Jeg ville tilbudt deg en søknad om innleggelse for avvenning og behandling. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Skrevet 19. oktober 2016 (endret) 19 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg synes det er totalt uforsvarlig uansett type benzo. Jeg kunne aldri gjort det. Jeg ville tilbudt deg en søknad om innleggelse for avvenning og behandling. Hva slags behanding tenker du da på? Kan jeg kutte brått etter kun 2 mnd med dette? Anbefalt nedtrappingsplan? Endret 19. oktober 2016 av YoplaitDouble 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Skrevet 19. oktober 2016 (endret) slett. duplikat. Endret 19. oktober 2016 av YoplaitDouble 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 23 minutter siden, YoplaitDouble skrev: Hva slags behanding tenker du da på? Kan jeg kutte brått etter kun 2 mnd med dette? Anbefalt nedtrappingsplan? Hvis du kun har tatt dette i to måneder, så ville jeg takket ja til den innleggelsen. Slutt mens du kan. Det der er som å pisse i buksa for å bli varm, bare mye verre. Små diser benzo kan være til hjelp, men den kjempedosen der bare skader deg for livet. Jeg fatter ikke at en lege tør å skrive ut de dosene. De kan vel være dødelige og belaste nyrene dine veldig mye. Anonymkode: 3084b...44a 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Skrevet 19. oktober 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du kun har tatt dette i to måneder, så ville jeg takket ja til den innleggelsen. Slutt mens du kan. Det der er som å pisse i buksa for å bli varm, bare mye verre. Små diser benzo kan være til hjelp, men den kjempedosen der bare skader deg for livet. Jeg fatter ikke at en lege tør å skrive ut de dosene. De kan vel være dødelige og belaste nyrene dine veldig mye. Anonymkode: 3084b...44a Jeg kutter heller ned på egenhånd enn å legges inn. Ser ingen positive ting med å legges inn. Jeg kan vel ikke tvinges til det om jeg ikke ønsker, og heller trapper ned på egenhånd. MEN: Jeg må få en annen behandling som funker. Og det har vært ikke-eksisterende hittil. Alle AD, 3 AP, masse annet, 2 år med pyskolog. Hva er det egentlig igjen å gjøre? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 15 minutter siden, YoplaitDouble skrev: Jeg kutter heller ned på egenhånd enn å legges inn. Ser ingen positive ting med å legges inn. Jeg kan vel ikke tvinges til det om jeg ikke ønsker, og heller trapper ned på egenhånd. MEN: Jeg må få en annen behandling som funker. Og det har vært ikke-eksisterende hittil. Alle AD, 3 AP, masse annet, 2 år med pyskolog. Hva er det egentlig igjen å gjøre? Om det er fare for livet ditt, kan du tvangsinnlegges. Men det beste er kanskje å prøve å klare det selv. Om du ikke har stått på de dosene i flere måneder eller år, så er muligheten for å lykkes bedre. Ville byttet lege. Jeg vurderer selv innleggelse, men det er pga 20 mg Sobril, men også normal dose Imovane og Stilnoct. Jeg synes nemlig dte er så vanskelig å klare det selv. Anonymkode: 3084b...44a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Og annen behandling må finne ut hva som gir deg sånn angst og hva du kan gjøre for å få mindre angst. Anonymkode: 3084b...44a 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Skrevet 19. oktober 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om det er fare for livet ditt, kan du tvangsinnlegges. Men det beste er kanskje å prøve å klare det selv. Om du ikke har stått på de dosene i flere måneder eller år, så er muligheten for å lykkes bedre. Ville byttet lege. Jeg vurderer selv innleggelse, men det er pga 20 mg Sobril, men også normal dose Imovane og Stilnoct. Jeg synes nemlig dte er så vanskelig å klare det selv. Anonymkode: 3084b...44a Det er jo langt i fra fare for eget liv. Skjønner ikke hvordan det skulle være et issue i denne sammenheng? 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Skrevet 19. oktober 2016 (endret) 1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg synes det er totalt uforsvarlig uansett type benzo. Jeg kunne aldri gjort det. Jeg ville tilbudt deg en søknad om innleggelse for avvenning og behandling. Kan du forklare meg hva problemet med dette er, dersom det skåner meg for angsten og jeg har et bedre liv Endret 19. oktober 2016 av YoplaitDouble 0 Siter
cilie Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Håper du får svar fra NHD, med forslag på hvordan du kan løse dette uten innleggelse. 1 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 39 minutter siden, YoplaitDouble skrev: Kan du forklare meg hva problemet med dette er, dersom det skåner meg for angsten og jeg har et bedre liv Det er to problemer med dette, og de henger sammen. Toleranseutviklingen slutter ikke 19.okt. 2016. Du vil få bruk for stadig større doser, og du vil bli mer og mer desperat dersom du ikke får det. Det andre merker du kanskje ikke selv, men andre vil merke det etterhvert. Det skjer en demping av "frontale funksjoner". De selvkritiske ("overjeg") funksjoner blir svekket. Selvkritikken blir svekket. Det skjer en primitivisering av personligheten. Uheldig adferd som du tidligere stoppet med din selvkritikk får passere. Du begynner å gjøre ting som du før ville avstått fra. Dette skjer så gradvis at du ikke merker det selv. Personer som kjenner deg vil oppleve en personlighetsendring som de ikke setter pris på. Jeg har sett noen meget tragiske utfall av slikt misbruk av benzo. 3 Siter
YoplaitDouble Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Skrevet 19. oktober 2016 (endret) 3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Det er to problemer med dette, og de henger sammen. Toleranseutviklingen slutter ikke 19.okt. 2016. Du vil få bruk for stadig større doser, og du vil bli mer og mer desperat dersom du ikke får det. Det andre merker du kanskje ikke selv, men andre vil merke det etterhvert. Det skjer en demping av "frontale funksjoner". De selvkritiske ("overjeg") funksjoner blir svekket. Selvkritikken blir svekket. Det skjer en primitivisering av personligheten. Uheldig adferd som du tidligere stoppet med din selvkritikk får passere. Du begynner å gjøre ting som du før ville avstått fra. Dette skjer så gradvis at du ikke merker det selv. Personer som kjenner deg vil oppleve en personlighetsendring som de ikke setter pris på. Jeg har sett noen meget tragiske utfall av slikt misbruk av benzo. Takk for svar. Jeg er utvitende på dette. Det eneste jeg vet er at du har sagtr at benzo er siste løsning når ingenting annet har fungert. Og jeg begynner å føle det snart gjelder meg, selv om jeg bare er rundt 30 år gammel. Har jeg veldig mye å frykte om dette pågår 1 mnd til, og deretter begynner på seponering med hjelp fra DPS? Jeg regner med noen måneder skulle gå bra? Endret 19. oktober 2016 av YoplaitDouble 0 Siter
kovakova Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 Kjenner ei som ble avhengig av benzo for så å svelge barberblader 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Skrevet 19. oktober 2016 27 minutter siden, kovakova skrev: Kjenner ei som ble avhengig av benzo for så å svelge barberblader Ja, og en random normann har sikkert spist kjøkkenkniver av Imovane. Dette var et rimelig meningsløst poeng fra din side. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 6 minutter siden, YoplaitDouble skrev: Ja, og en random normann har sikkert spist kjøkkenkniver av Imovane. Dette var et rimelig meningsløst poeng fra din side. Hmmm... Irritert? Anonymkode: c6b1e...df6 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2016 Skrevet 19. oktober 2016 48 minutes ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said: Det er to problemer med dette, og de henger sammen. Toleranseutviklingen slutter ikke 19.okt. 2016. Du vil få bruk for stadig større doser, og du vil bli mer og mer desperat dersom du ikke får det. Det andre merker du kanskje ikke selv, men andre vil merke det etterhvert. Det skjer en demping av "frontale funksjoner". De selvkritiske ("overjeg") funksjoner blir svekket. Selvkritikken blir svekket. Det skjer en primitivisering av personligheten. Uheldig adferd som du tidligere stoppet med din selvkritikk får passere. Du begynner å gjøre ting som du før ville avstått fra. Dette skjer så gradvis at du ikke merker det selv. Personer som kjenner deg vil oppleve en personlighetsendring som de ikke setter pris på. Jeg har sett noen meget tragiske utfall av slikt misbruk av benzo. Er denne primitiviseringen reversibel? Anonymkode: 77659...ac1 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.