Gå til innhold

Hvordan skal jeg formidle dette når situasjonen er som den er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt forhold til mine søsken har blitt dårligere i det siste pga ting som har skjedd. Det samme gjelder min mor, det er tydelig for meg at hun favoriserer mine søsken. 

Jeg er nok såret, og jeg klarer ikke å glemme. Nå er jeg også tett inn på min mor for tiden, og da merker jeg det ekstra godt.

Jeg skal flytte langt neste år (det er IKKE pga dette). Jeg tenker mye på hvordan jeg skal få sagt det til dem, jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å bli halshugd pga diverse ting, bl a fordi jeg har flyttet mye før og fordi de vil mene jeg svikter min mor (De mener jeg har sviktet før også fordi jeg besøker henne bare en gang i uka). 

Jeg er nødt til å begynne å informere om det. Jeg vil ikke at de skal få "sjokk" når tiden er inne for flytting. Jeg tror det ville blitt hardt for min syke mor, og det vil jeg ikke utsette henne for. 

Den andre siden av slekta er informert. 

Hvordan skal jeg formidle det uten å bli halshugd og på en mest mulig skånsom måte for min syke mor? Hun bør skånes for stress. 

Anonymkode: 13850...a54

Nicklusheletida
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt forhold til mine søsken har blitt dårligere i det siste pga ting som har skjedd. Det samme gjelder min mor, det er tydelig for meg at hun favoriserer mine søsken. 

Jeg er nok såret, og jeg klarer ikke å glemme. Nå er jeg også tett inn på min mor for tiden, og da merker jeg det ekstra godt.

Jeg skal flytte langt neste år (det er IKKE pga dette). Jeg tenker mye på hvordan jeg skal få sagt det til dem, jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å bli halshugd pga diverse ting, bl a fordi jeg har flyttet mye før og fordi de vil mene jeg svikter min mor (De mener jeg har sviktet før også fordi jeg besøker henne bare en gang i uka). 

Jeg er nødt til å begynne å informere om det. Jeg vil ikke at de skal få "sjokk" når tiden er inne for flytting. Jeg tror det ville blitt hardt for min syke mor, og det vil jeg ikke utsette henne for. 

Den andre siden av slekta er informert. 

Hvordan skal jeg formidle det uten å bli halshugd og på en mest mulig skånsom måte for min syke mor? Hun bør skånes for stress. 

Ser du ikke har fått svar. Jeg kan tenke meg at det kommer av at det ikke er så veldig mange forskjellige måter man kan si jeg skal flytte på.

Det er ikke en veldig alvorlig beskjed du skal formidle, så her tenker jeg at du bare få ta de reaksjonene som kommer . De får du ikke gjort noe med. Det er ingen stor forbrytelse du har tenkt å foreta deg ;)

Skrevet
17 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ser du ikke har fått svar. Jeg kan tenke meg at det kommer av at det ikke er så veldig mange forskjellige måter man kan si jeg skal flytte på.

Det er ikke en veldig alvorlig beskjed du skal formidle, så her tenker jeg at du bare få ta de reaksjonene som kommer . De får du ikke gjort noe med. Det er ingen stor forbrytelse du har tenkt å foreta deg ;)

Hadde det bare vært så vel..

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det bare vært så vel..

.... Men jeg forstår at det ikke finnes noen andre løsninger. Takk for at du tok deg tid til å svare :) 

Gjest Kanuttius
Skrevet

Du skal tenke på deg selv. Forholdet til din mor kan bli bedre når dere får denne avatanden, det et iallefall min erfaring. 

Skrevet
4 timer siden, BamseLiten skrev:

Du skal tenke på deg selv. Forholdet til din mor kan bli bedre når dere får denne avatanden, det et iallefall min erfaring. 

Jeg får ingen kontant med henne på telefon... Det bllr kun ved oppmøte, for hun har knapt tale, og hun er 100 % sengeliggende.. 

Skrevet

Kunne videotelefoni eller hva det nå heter vært en mulighet til å ha kontakt på telefon etter at du har flyttet?

Anonymkode: 05682...6ae

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ingen kontant med henne på telefon... Det bllr kun ved oppmøte, for hun har knapt tale, og hun er 100 % sengeliggende.. 

Det blir vel et stort tap for henne at du flytter. Det må hun få lov til å reagere på og bli lei seg for, synes jeg.

Anonymkode: 17f90...d8b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir vel et stort tap for henne at du flytter. Det må hun få lov til å reagere på og bli lei seg for, synes jeg.

Nettopp. Og det vil jeg ikke utsette henn for. Da lar jeg heller være å flytte.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar forresten fr, betyr mye for meg å få innspill sett utenfra. Jeg er nesten ikke i tvil lenger. Jeg kan heller flytte senere når hun er borte, sånn at tilstanden hennes ikke forverres. Det ville jeg ikke klart å tilgi meg selv, og mltt forhold til mine søsken ville sannsynligvis også blitt dårligere. Dessuten tåler hun ikke stress. Jeg bor heller her og tar hensyn til min mor og mine søsken.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...