Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei NHD!

jeg begynte på Lamictal i juli, og har trappet opp til 200 mg. Tok serumspeil etter ca to uker, denne var på 9. Føler meg fortsatt deprimert etter ytterligere to uker. Hva synes du Lamictal-dosen bør økes til for å få effekt eller "riktig" speil? Eller bør jeg være mer tålmodig??

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du bør i første omgang øke til 400 mg allerede nå.  Kanskje skal du enda høyere.

Skrevet

Såpass mye mer ja....fikk beskjed av psykiater på dps om å øke til 250 mg....til nød kunne jeg gå opp til 300 mg om en måned dersom uteblitt effekt. Hun sa at ref området gjaldt for epilepsi, og at bipolare ofte kunne være under ref området. Hun ba meg heller være nøye med å leve regelmessig. Virket nesten som at hun ikke trodde på at jeg fortsatt føler meg deprimert. Blir ganske oppgitt...:-(

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Da er hun dessverre ikke oppdatert. Referanseområdet for BP er 20-42.

Skrevet

Tusen takk for rask tilbakemelding! Skulle gjerne hatt deg som behandler:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...