Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begynt på Seroquel. 25 mg i 4 dager og 50 mg i en uke. Skal opp i 100 mg. Mitt spm er hvordan fortsette  opptrapping og når begynner en å merke effekt? Greit å vite slik at jeg ikke slutter med de i den trua at de ikke virker. Legen min er dessverre ikke flink i å informere om medisiner. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Virke mot hva? Seroquel brukes både for søvn, depresjon og psykose.

Skrevet
28 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Virke mot hva? Seroquel brukes både for søvn, depresjon og psykose.

Hovedsakelig depresjon. Men kan den hjelpe mot paranoia også?

Skrevet

Jeg fikk beskjed av min fastlege å trappe opp med 25 mg quatiapin hver tredje dag. Nå går jeg på 200 mg, skal prøve å komme opp til 300 mg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ok. Da er jeg enig i at måldosen er 300 mg. Du kan trapper opp så raskt du klarer. Du kan gå rett fra 200 til 300 mg.

Ja, det virker på depresjon, tankekjør og paranoia.

Skrevet
34 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Ok. Da er jeg enig i at måldosen er 300 mg. Du kan trapper opp så raskt du klarer. Du kan gå rett fra 200 til 300 mg.

Ja, det virker på depresjon, tankekjør og paranoia.

300? Oi det var mye. Jeg skal bare opp i 100 siden jeg har tolerert det greit. Reagerer ofte ganske mye på bivirkninger. Var nær ved å havne på sykehus pga den ene pga vanvittige magesmerter. Derfor er jeg forsiktig. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...